Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M17] Iskrownik - zamiana.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M17] Iskrownik - zamiana. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 16:55, 28 Lis 2006 Temat postu: [M17] Iskrownik - zamiana.







cześci. mam pytanko czy do shl gazeli można założyci iskrownik od wsk 175 !!!!!
pozdro. Wesoly
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Wto 18:55, 28 Lis 2006 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

z tego co widzialem to tak bo w gazeli jest silnik wiatra nie wiem napewno ktory, a w wsk 175 sa tylko pozniejsze modele tego silnika i zaplon chyba sie nie zmienil.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Śro 1:23, 29 Lis 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Powołując sie na ksiazke Pancewicza moge tylko powiedziec ze w Gazeli nie bylo iskrownika tylko PRĄDNICA PRĄDU ZMIENNEGO (ALTERNATOR) 12V o mocy znamionowej 50 W...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 11:32, 29 Lis 2006 Temat postu:







Silnik Gazeli to Wiatr o symbolu W2, w wsk 175 był montowany Wiatr o symbolu W2B(nie wchodząc w szczegóły, bo wsk zaczęła zmieniać oznaczenie w trakcie produkcji, np przy okazji zastosowania prądnicy prądu zmiennego 6 voltowej od 1974 silnik nazywa się 059). Nazwanie elektrowni silnika Wiatr alternatorem to zbyt duże uproszczenie, do altka mu trochę brakuje, przede wszystkim wzbudzenia na wirniku(zauważcie że nie ma w tym motocyklu regulatora napięcia, jest tylko prostownik!). Silnik W2 i W2B mają elektrownie 12 voltowe, jak wcześniej napisałem zamieniono ją na 6 voltową w WSK 175, bo Centra nie dała rady wyprodukować małogabarytowego akumulatora 12V i trzeba było montować 2 sztuki 6V co podnosiło koszty i komplikowało konstrukcję.
wszystkie te moje wywody nie zmieniają faktu, że elektrownie Zelmot typu 3206 do silnika Wiatr typu W2 i późniejszych są zamienne między sobą i trzeba tylko pamiętać, aby przechodząc z wersji 12V na 6V, albo odwrotnie wymienić również na odpowiednie akumulator, żarówkę światła postojowego i prostownik. Zarówki świateł drogowych są w obu przypadkach 12 voltowe. Wersję 6V od 12V najprościej rozróżnić po ilości kabli wychodzących z elektrowni, w 12V jest ich 4, w 6V 5.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 11:37, 29 Lis 2006 Temat postu:







o najważniejszym zapomniałem, trzeba też pamiętać o wymianie cewki zapłonowej, bo od tego zależy iskra na świecy, no i ciekawostka na koniec:
elektrownia Zelmot 3206 to licencyjny szwedzki Haldex, taki był montowany w pierwszych gazelach.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 18:39, 01 Gru 2006 Temat postu:







dzieki wszystkim bardzo mi pomogliście. Wesoly
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M17] Iskrownik - zamiana.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group