Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Światła - silnik gaśnie po włączeniu.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] Światła - silnik gaśnie po włączeniu. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 10:19, 08 Wrz 2006 Temat postu: [M11] Światła - silnik gaśnie po włączeniu.







witam problem taki jak w temacie, czyli po przekręceniu kluczyka w pozycję świateł moja m11 zachowuję się tak samo jak po wyjęciu kluczyka - gaśnie. zapłon i przerwy na elektrodach świecy i platynkach ustawiłem wg książeczki. wcześniej nie działo się nic podobnego. stacyjka jest na pewno dobra i dobrze podłączona, sprawadzałem. Nie wiem jaka może być przyczyna takiego zjawiska. proszę o pomoc.
pzdr
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Pią 12:34, 08 Wrz 2006 Temat postu: Hm...


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1602
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Wykręc i zobacz dokładnie stacyjke i kluczyk ja to chodzi , najlogiczniejsze jest ze kluczyk jest z jednej strony płaski na koncówce, po przekreceniu następuje zwarcie styków , połączenie przerywacza z masą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gawin
PostWysłany: Pią 14:11, 08 Wrz 2006 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 146
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

jeśli gaśnie to spróbuj prześledzić instalację a w szczególności przewód do gaszenia silnika (czarny) najprawdopodobniej po włączeniu świateł zwiera się z masą i dlatego silnik gaśnie. a gdzie może leżeć przyczyna? najprawdopodobnie w stacyjce. ale z racji tego ze jest nierozbieralna raczej bedzie kwalifikowac sie do wymiany. sprawdz jeszcze instalacje dokładnie.
powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 16:28, 08 Wrz 2006 Temat postu: ;]







Witam Wesoly .Stacyjke mozna rozebrać.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 10:59, 13 Wrz 2006 Temat postu:







stacyjka i kluczyk są OK. rozmawialem z jednym takim elektrykiem, ktory tez się troche interesuje motocyklami z tamtych czasów i doradzil mi zebym zmniejszyl przerwe na platynkach, co o tym sądzicie? zaplon i przerwę mam ustawione wg książeczki.

pozdrawiam
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Śro 22:20, 13 Wrz 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

a jak odłączysz z stacyjki niebieski kabelek co idzie z przerywcza i załączysz światła to co sie dzieje?? prubowałeś już tak??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 0:26, 14 Wrz 2006 Temat postu:







nie, nie probowalem. to jest ten kabelek ktory po zetknięciu z masą gasi motocykl tak? a tak poza tym to juz nie za kazdym razem gasnie... czasami dzieje sie tak jakbym pulsacyjnie wyjmowal kluczyk i znow wkladal, wiec przerywa, ale to tylko wtedy gdy wlącze swiatla na wyzszych obrotach silnika... a jeszcze czasami zachowuje jakby bylo wszystko w porządku. zalezy jaki ma kaprys Wesoly typowa dama Mruga
sprobuje pokombinowac i dam znac co wyszlo
tymczasem dzieki wielkie za rady
pzdr
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 1:20, 16 Wrz 2006 Temat postu:







Witam Wesoly
Sprawdz czy w nie masz przetartego przewodu służacego do gaszenia silnika, być może gdy silnik wchodzi na wysokie obroty przewód ten wchodzi w rezonans (drgania) i gdy jest przetarty styka sie z masą przez co gaśnie.
Metodyka postępowania:
1)Poczatek przewodu do gaszenia zapłonu przy cewce W.N. podłącz omomierz(ewentualnie daj test ciagłosci obwodu-pipek) jak i przy stacyjce ruszaj przewodem odpowiedzialnym za gaszenie na całej długości jeśli poruszasz i omomierz wskarze brak opornosci znaczy że w tym miejscu przewód jest przetarty i wymaga zaizolowania taśmą lub wstawienia koszulki termokurczliwej ewentualnie należy go wymienić...
Być może jeśli już bedzie to miejsce w okolicach gdzie obraca sie magneto, i ono przetarło przewód do wyłączania zapłonu...
2) Sam przewód możesz odłączyć od stacyjki to również jest metoda na sprawdzenie...
3)Co do gaszenia na światłach... to jeśli wymieniałeś i dałeś żarówke większej mocy to może sie tak dziać gdysz przeciążony jest iskrownik i osłabione jest pole elektromagnetyczne na cewce W.N.
4) sam przewód od wyłaczania jest przetarty i styka się z przewodem od świateł
5) zwarcie w w stacyjce w pozycji na światłach, łaczy się również obwód wyłaczania zapłonu lub z obwodem świateł...
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 15:20, 16 Lut 2008 Temat postu:







szukaj przyczyny na przerywaczu- czsto ten problem występuje przy zbyt małej przerwie na przerywaczu. pozd.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Sob 23:37, 01 Mar 2008 Temat postu:







A może po prostu źle podłączyłeś kable do stacyjki????
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 14:40, 15 Kwi 2008 Temat postu:







Ja mam ten sam problem w Gazeli. Jak przekręcam na światła mijania to silnik zaczyna kręcić się coraz wolniej aż wreszcie staje. Trwa to z 2-3 sekundy.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 19:53, 15 Sie 2008 Temat postu:







Witam
co dalej z tym wątkiem?))
bo jednoznacznego rozwiązania nie widzze:)
Kolego "LY$Y" doszedleś co było przyczyną -- moglbyś sie podzielić info Wesoly
Maja M11 ma dokladnie to samo wczoraj po kilku miesiacach działań generalka silnika dobiegla konca i maszyna ozyla
zrobilem 5km (na przegląd i z powrotem ) a tu zaczely sie problemy z jazda na swiatelkach
szczerze to juz mam dość grzebania po nocach wiec moze ktos podpowie w czym problem.
Pozdrawiam i czekam na odp..
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 13:05, 18 Sie 2008 Temat postu:







spoko dzieki za pomoc Jezyk
to kwestia ustawienia przerwy na przerywaczu - była za duża
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 8:59, 21 Sie 2008 Temat postu:







no i pomyłka:((
SHLka ma focha
dalej nie wkreca sie na obroty juz nawet bez swiateł.
na wolnych ładnie chodzi na obroty sie nie wkreca na zimnym silniku idzie.
zrobilem generalke silnika bo przed było to samo a tu ..... brak słów
mechanicznie jest igła
wiec albo gaźnik albo elektryka
????????????????????
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Czw 10:49, 21 Sie 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Zmień jeszcze kondensator.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Światła - silnik gaśnie po włączeniu.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group