Autor |
Wiadomość
|
Gość
|
Wysłany: Śro 22:16, 08 Cze 2011 Temat postu: [M11] Problem z iskrą |
|
|
|
Witam
Mam pewien problem z iskrą. Posiadam 2 koła magnesowe jednak na jednym nie dało się ustawić odpowiednio zapłonu jednak iskra była. Zakupiłem odpowiednie magneto(krzywka była w poprzednim lekko przekręcona) i teraz iskry nie ma. A po założeniu starego koła iskra jest, nie wiem w czym może być problem.
Przerwa jest w obu taka sama jednak w nowym nie ustawiałem zapłonu(narazie chcę mieć iskrę). Magnesy są w obu dobre.
Prosił bym o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
picek
|
Wysłany: Czw 6:43, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Moderator
Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Sprawdź czy to drugie koło dobrze pasuje- czy magnesy obracają się nad cewkami i czy na drugim kole następuje rozwarcie platynek.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wild
|
Wysłany: Czw 17:59, 09 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Forumowicz
Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Nie wierzę że w obu kołach magnesy masz dobre. W jaki sposób to sprawdziłeś? Pierwsza diagnoza wskazuje że muszą iść do magnesowania bo nie dają iskry.
Sprawdź moment opuszczania magnesów z cewki - tzn. rozwarcie styków ma zacząć się ok 2 mm przed opuszczeniem magnesu z obszar nad cewką.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Sob 9:42, 11 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
No i podstawa czy nie ociera gdzieś koło o cewki. Bo to że są identyczne to nie znaczy że jedno nie może mieć bicia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 21:23, 13 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
|
Faktycznie nowe koło miało trochę słabsze magnesy więc krzywka została przynitowana do tego koła co iskra była ale ku mojemu zaskoczeniu iskry jak nie było tak nie ma. Rozwarcie styków jest ustawione tak jak w instrukcji. Sprawdzę jeszcze:
"rozwarcie styków ma zacząć się ok 2 mm przed opuszczeniem magnesu z obszar nad cewką."
Po zmianie krzywki jest pewne że nigdzie nie ociera.
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Wto 10:14, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
|
Post pod postem ale w końcu wiem co było nie tak. Nowa cewka okazała się wadliwa, dodatkowo zmieniłem kondensator i wtedy pojawiła się śliczna iskra na starym kole jednak nie dało się ustawić zapłonu. Na kole z przynitowaną krzywką nie było iskry ze względu tak jak wcześniej było mówione złe wejście magnesów, po kolejnym nitowaniu już obróconej krzywki iskra się pojawiła i motor nareszcie zapalił. Wymaga teraz tylko regulacji i będzie można dalej się bawić..
Dziękuję wszystkim za pomoc.
|
|
Powrót do góry |
|
|
mruty
|
Wysłany: Wto 20:14, 28 Cze 2011 Temat postu: |
|
|
Elita forum
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
My również dziękujemy za zakończenie tematu który przyda się potomności
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|