Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Iskra ale nie iskra

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Iskra ale nie iskra <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pon 21:30, 02 Kwi 2012 Temat postu: Iskra ale nie iskra







Witam.
Wiem że temat jest wałkowany często,ale za każdym razem jest to coś innego. Chyba że ktoś nie czytając odpowiednich postów zadaje upierdliwe te same pytania, na które są już odpowiedzi. Wracając do tematu : zapłon ustawiłem jak również przerwy, kondensator sprawny cewka Wn też platynki czyste , przewód WN bez przebicia fajka ok. W prawą stronę co jakiś czas iskra anemiczna lub jej brak natomiast w lewo pół miasta można oświetlić.
Magneto z krzywką dobrze znitowane- jest to model 31-06 z 1967r, natomiast iskrownik jest chyba z 1964.
Załączam fotki magneta i iskrownika.
Wygląda to tak,jakby magnesy przechodziły nie w tej pozycji co trzeba nad cewką . Oś nie jest przesunięta, bo zapłon można ustawić. Może do tego iskrownika musi być inne.
Klin jest trochę zmęczony i magneto ma delikatny ruch promieniowy wynoszący na zewnętrznej bieżni ok 12mm.
Dokręcanie magneta w przednim lub tylnym położeniu nie ma wpływu na iskrę.
Mam nadzieję na pomoc w rozwiązaniu problemu.


[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiam.
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Wto 0:57, 03 Kwi 2012 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Co do sprawności cewki, kabla wn i fajki to przeczytaj sobie to(bo pewnie tego nie zrobiłeś):
drix1994 napisał:

1. Mierzenie fajki- Trzeba ustawić omomierz na zakres 200, następnie przyłożyć kabelki z obu stron fajki, oporność nie wiem jaka powinna być, ale moja dobra fajka miała 1,2-1,6, zła fajka dopiero na 20k pokazało od ~10-12...więc to było za dużo to raz, a dwa zależy jak przyłożyłem kabelki do fajki, to za każdym pomiarem była inna oporność...o ile na fajce nie ma napisanej oporności - tak jak w przypadku fajek NGK.
2. Mierzenie zwoju wtórnego w cewce. Użytkownik Marcin W. to opisał w którymś swoim poście ale napiszę to jeszcze raz ja. Omomierz ustawić na 20k i jeden kabelkiem dotknąć np. karteru, a drugim dotknąć kabla W.N. tzn. tego miedzianego/grafitowego(miedziany lepszy) drutu..oporność ~2,8 cewka powinna mieć żeby była dobra, im więcej tym lepiej, np. moja miała 3,09.
3. Mierzenie zwoju pierwotnego. Omomierz ustawić na zakres 200, i jednym kabelkiem dotknąć masy - np. karteru, a drugim dotknąć kabelka, który idzie od cewki zapłonowej do przerywacza. Gawin pisał, że oporność powinna być mała[50-100 omów], u mnie wyszło 0,8 oczywiście na zakresie 200..
4. Mierzenie oporności kabla W.N. Zakres 200, w dwa końce należy włożyć kable od omomierza. Jeden z jednej strony, drugi z drugiej strony przewodu w.n. Oporność również powinna być mała, podobnie jak przy mierzeniu zwoju pierwotnego cewki, u mnie na pierwszym przewodzie który był włożony pokazywało 0,7 a na drugim przewodzie 0,8. Założyłem przewód o większej oporności. Myślę, że dobrze przekazałem to co mi Gawin tłumaczył Wesoly Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za pomoc Gawinowi i innym użytkownikom, którzy się wypowiadali w tym temacie Wesoly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez drix1994 dnia Wto 0:57, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 16:22, 04 Kwi 2012 Temat postu:







Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Posty użytkowników uważnie przeczytałem,ale nadal mam problem nierozwiązany. Poniżej pierwsze dwie fotki obrazują problem.
Pierwsza : obroty silnika w prawo - kompletny brak iskry.
Druga : obroty silnika w lewo iskra - morderca.
Sam mogę sobie nie poradzić z problemem i tu mam drugie pytanie : następne dwie fotki to magneto i iskrownik, czy mogą one razem chodzić? Najprostsze wyjście to wrzucić zapłon elektroniczny, albo zaadaptować od motoroweru. Ale to już duża ingerencja.
Zaznaczam że zapłon jest dobrze ustawiony. Jedyne co mi przychodzi do głowy to roznitować magneto i popróbować z różnymi kontami?


[link widoczny dla zalogowanych] - obroty silnika w prawo
[link widoczny dla zalogowanych] - obroty silnika lewo

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Dwa zdjęcia dotyczą pytania o magneto.


Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 16:24, 04 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Śro 20:29, 04 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Masz ten sam problem co rybamloda - obrócony czop wału.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 23:29, 04 Kwi 2012 Temat postu:







Dzięki za podpowiedź. Już wysłałem pytania. Może się uda rozwiązać problem.
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Śro 23:43, 04 Kwi 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Pierwsza fotka się nie włącza. Proponuję poszukać innego miejsca na zdjęcia np Picasa Google.
Jeżeli masz inne magneto to spróbuj je założyć, być może masz przestawioną krzywkę. ktoś kiedyś odnitował ją od reszty i później źle złożył. Może to koło magnesowe jest od starych WFM - a te nie pasują do m11.
Zakładanie modułu elektronicznego to niestety utrata oryginału, kundelek i co tu kryć, porażka z punktu widzenia motocyklisty - weteraniarza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 23:59, 04 Kwi 2012 Temat postu:







Z tym zapłonem to tylko takie rozważania. Z tego co widziałem to trzeba uciąć czop od platynek , a on jest nitowany. Niby to nie jest problem,ale już jest inny (czop). Co do Picasa to zainstaluję go- jak ma być lepiej.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Iskra ale nie iskra
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group