Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Alternator z Royal Enfielda do Wiatra W2

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Alternator z Royal Enfielda do Wiatra W2 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mruty
PostWysłany: Wto 16:35, 19 Sie 2014 Temat postu: Alternator z Royal Enfielda do Wiatra W2


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Poczytałem dość obszerny temat o tym zapłonie na forum WSK
[link widoczny dla zalogowanych]
Dlaczego by nie zamontować takiego do Gazeli. Znam już słaby punkt naszych alternatorów, którym jest rotor. Wystarczy odpowiednio podłączyć cewki i zamontować rotor z RE który ma magnesy neodymowe (znacznie silniejsze). Przy okazji jedną cewkę można poświęcić na CDI i wcale nie trzeba jej od razu wykorzystywać.
Gdyby zebrać kilka osób które by chciały taki rotor, można by zrobić grupowy zakup i oszczędzić na przesyłce.
Nie piszę tego tematu żeby nakłaniać ludzi, bo i tak będę to montował w przyszłym roku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 20:55, 19 Sie 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2343
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

No masz rację, ja ten temat obcykałem w czerwcu.
Już nawet kupić chciałem komplet w uk na ebayu.
Marcin ale cena!
60 funtów i to indyjski.
Można by poszukać w indiach, pewnie było by taniej.
Teraz jak przewinąłem za 20 zeta dwie cewki od ładowania to problem zniknął.
A w zeszłym roku kupiłem za 200pln cdi.
Dziś sam kupił bym osobno to CDI za 70 pln bo wiem już jak to montować.
To razem za 90 pln i 4 godziny roboty wszystko działa zajebiście.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 16:24, 20 Sie 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

A czy ja mówię o zakupie całego alternatora? Przecież napisałem że sam stator który nie jest taki drogi.
[link widoczny dla zalogowanych]
A jak sam wiesz nasze statory cały czas się rozmagnesowują więc za jakiś czas znowu będziesz musiał dokładać zwoje, albo kupić używany oryginalny.
Do tego trzeba zmienić połączenie cewek i jak ktoś chce przerobić jedną cewkę na CDI, choć niekoniecznie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 21:14, 20 Sie 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2343
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Maciej a dlaczego trzeba zmienić podłączenie cewek?
Na mój gust chyba nie bo w royalu jest taka sama ilość cewek przecież.
No i w tę samą stronę silnik się obraca.
A ja do cdi cewki nie przerabiałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Czw 16:23, 21 Sie 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Jestem Marcin.
Czytając Twoje pytania, stwierdzam że pobieżnie zapoznałeś się z tematem do którego link wstawiłem.
Połączenia trzeba zmienić bo nie wytrzymają dwie cewki.
Do tego nie polecam montować całego altka z RE ponieważ silnik RE kręci się do 5tys, czyli mniej niż u nas, po drugie tam alternator jest zanurzony w oleju, czyli ma dodatkowe chłodzenie. Efekty tego widać na fotkach użytkowników z tematu forum WSK.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 20:23, 21 Sie 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2343
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Sory Marcin
No tak to masz rację nie doczytałem pewnie.
Jak będziesz się brał za ten temat to ja też jestem chętny na przeróbkę.
Daj znać to może większe zakupy zrobimy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Czw 21:13, 21 Sie 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1020
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Paweł a czy Ty nie masz CDI w Gazeli? Jeśli tak to czemu chcesz przerabiać, bo chyba pisałeś, że jesteś z niego zadowolony?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 23:59, 21 Sie 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2343
Przeczytał: 30 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Tak mam.
Teraz przewinąłem cewki od ładowania i skończył się problem z niedoładowanym aku.
Oczywiście z cdi można z pustym aku jeździć, ale szlag mi trafił aku.
W tej chwili mam już ładowanie ok ale czytałem że z tym wirnikiem to super sprawa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Sob 10:23, 23 Sie 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1751
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

W Naszym rotorze magnesy niedługo wszędzie się po kończą, o ile jeszcze tego nie zrobiły. Zanosić do ponownego magnesowania nie ma sensu skoro można znaleźć zamiennik który, na dodatek, wygląda jak oryginał i jest znacznie mocniejszy.
Paweł po zwiększeniu ilości zwojów w cewkach będzie miał podobny efekt jak po zamontowaniu oryginalnego rotora, który ma dobre magnesy, ale gdzie takie znaleźć. Tutaj mamy wszystko podane na tacy, cały temat już powstał, słabe punkty wyeliminowane.
Jak będę robił zamówienie to kupię z 5 tych rotorów i kto po moich doświadczeniach będzie chciał to odsprzedam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kotek
PostWysłany: Pon 10:30, 02 Maj 2016 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Gru 2015
Posty: 83
Przeczytał: 12 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Siema, Czy coś sie zmieniło w temacie? Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->Alternator z Royal Enfielda do Wiatra W2
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group