Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->Znaczenie litery U i T w M06.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Znaczenie litery U i T w M06. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
picek
PostWysłany: Pon 20:39, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

ja bym zadał pytanie co oznacza litera U? przecież wersja U była przed T więc nie bardzo pasuje U jak ulepszona

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Pon 20:50, 16 Lut 2009 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

a myślisz że jak konstruowali wersje U to myśleli że powstanie nowsza T

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 20:59, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

U jako ulepszony model M06 przejęty z WFM.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Pon 21:07, 16 Lut 2009 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Cytat:
U jako ulepszony model M06 przejęty z WFM.


jak już Doli pisał kilka postów wcześniej, też tak mi wiadomo Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pon 21:54, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

no mogło by tak być jak piszecie , ale nadal nie wiem w czym ulepszony? Inna pojemność wymusiła inny silnik, zawieszenie przednie? zasada działania taka co w WFM, ale może macie racje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 21:59, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Ulepszony: Pełnopiastowe bębny, rama z profilu zamkniętego itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcinshl
PostWysłany: Pon 22:40, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko-Zdrój

"U" unifikacja?-większość elementów zunifikowanych z produkowaną w Warszawie WFM-ką i w Świdniku WSK-ąMruga Podobne określenie znalazłem w MOTORZE z dnia 4 marca 1984r artykuł "Powojenne jednoślady" autorstwa Jana Traczyńskiego cytuję
"W 1948 roku rozpoczęto wytwarzanie motocykli SHL 125(ze zmodernizowaną przedwojenną ramą oraz silnikiem S01), budowanego w odmianach : N48-M02-i M02-B (razem około 2000 sztuk), U49-M03(1000 sztuk), oraz M04, która przetrwała aż do połowy lat 50-tych. SHL-ki miały większośc elementów zunifikowanych z produkowanym w Warszawie Sokołem 125 (zwłaszcza seria "U"-unifikacja i późniejsze), zaś podstawowe różnice dotyczyły ramy,zbiornika paliwa, siodła kierowcy i układu wydechowego"
Co do oznaczenia "T" -nie mam na razie.... wiarygodnej informacji Smutny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 22:48, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Chodzi tu zapewne o U48 dotyczace modelu M04 wlasnie. Upieram sie przy swoim ze w M06 U to Ulepszony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pon 23:04, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

no marcin rzuciłeś kolejny trop.
ale ten temat jednak będzie chyba nie rozstrzygnięty jeszcze długo.

Ramę zamkniętą miały WSKi wiec SHlki nie były pod tym względem wyjątkowo Ulepszone. Co do kół to się zgadzam choć czy to takie znaczące ulepszenie?

Jeśli bym miał wybierać to bardziej stawiam na U jako unifikacja niż jako ulepszony.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcinshl
PostWysłany: Pon 23:05, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko-Zdrój

Unifikacja dotyczyła nie tylko branży motocyklowej ale też samochodowej - była to podstawa zasada w konstruowaniu nowych pojazdów w tamtym czasie. Projekty niespełniające zasad unifikacji lądowały w koszu Smutny i nie miały sznsy ujrzenia światła dziennego. Rozwiązywało to problemy modernizacji taśm produkcyjnych oraz nowego parku maszynowego.......... itd Jezyk i po co ja to piszę chyba udzieliła mi się socjalistyczna propaganda Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 23:13, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Nareszcie jaks konstruktywna dyskusja:) U jako unifikacja WSK z WFM jak najbardziej ale SHL z WFM i WSK ma zbyt malo wspolnego. Piotrku a od ktorego roku WSK miala "pelne" ramy? Wydaje mi sie ze duzo pozniej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcinshl
PostWysłany: Pon 23:21, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 340
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Busko-Zdrój

Hym .... a czy możemy powiedzieć że w tym samym okresie w tych 3 markach motocykli z różną oczywiście liczbą wyprodukowanych egzemplarzy montowano ten sam silnik o poj 148cm3 opracowany i wyprodukowany w WFM? Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 23:27, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

W dwoch Marcinku, no chyba ze masz na mysli OSE ale tam byl M06A

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pon 23:29, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Wski według mojej wiedzy mają zamknięty profil w ramie od 58 roku ale nie wiem od którego miesiąca.
SHL ma dużo wspólnego z WFM, Osa musiała podlegać unifikacji, a późniejsze oznaczenia silników mówią to wyraźnym symbolem - S32SHL, S33 OSA, S34 WFM.
WSK poszła tak jakby inną drogą, co pozwoliło jej na przetrwanie ciężkich czasów.

A Marcin ma racje w trzech motocyklach był wstawiony silnik 150, SHL WSK z 60roku i w OSIE ale u niej musiał mieć delikatną zmianę wynikającą z innego położenia silnika. Ale wszystkie kluczowe elementy są te same.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picek dnia Pon 23:32, 16 Lut 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 23:37, 16 Lut 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Musze sprawdzic z ramami w WSK. Wydaje mi sie ze pozniej wprowadzono zmiane. Mam rame do M06-64, jutro sprawdze. Macie racje silnik M06 byl montowany takze w WSK M-150 ale... chyba odbiegamy od tematu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny Strona 2 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->Znaczenie litery U i T w M06.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group