Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->shl m17 W2 Sprzęgło

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
shl m17 W2 Sprzęgło <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pon 19:09, 02 Lis 2009 Temat postu: shl m17 W2 Sprzęgło







Witam. Jak mocno należy dokręcic nakrętke wałka głównego w sprzęgle i tą miejszą nakrętkę na samej górze ściskającą tarcze??
Powrót do góry
Doktor
PostWysłany: Pon 20:14, 02 Lis 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Z dynamometrem ręcznym to z jakieś 9-10 jednostek....
.
.
.
Niepewny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 20:23, 02 Lis 2009 Temat postu:







Śrubę na wałku głównym dokręciłem tak żeby dało się włożyć blaszkę i pierścień. Małą dałem na "czuja" ,próby obracania się tarczek odbyły się za pomocą kręcenia kołem. Sprzęgło da się wcisnąć, nie ślizga. Jest OK Wesoly
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pon 20:51, 02 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

do końca i tak żeby zabezpieczyć się dało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 21:41, 02 Lis 2009 Temat postu:







pawe86 napisał:
do końca i tak żeby zabezpieczyć się dało


Tzn. do końca czy tak żeby tylko weszła ta okrągła blaszka pod pierścień i pierścień? A tą drugą to tylko na czuja się wkręca czy jest jakaś zasada??
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 22:52, 02 Lis 2009 Temat postu:







Do końca nie dokręcaj bo klamki nie wciśniesz, dokręć tak żeby blaszka weszła i pierścień w rowek. A tą małą tak na wyczucie, żeby tarczki się nie ślizgały, ale żeby też rozłączało. Wrzuć na 1 i kręć kołem to zobaczysz sam. Ja ze 2 dni z tym sprzęgłem walczyłem, bo się wytarł zabierak i o kosz tarł, dopiero dorobienie tulejki o długości 4 mm pomogło. Mruga
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Wto 9:14, 03 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

do końca albo i nie, zależy jak kto woli i jaką ma sprężynę, ja zawsze do końca dokręcam, bo lubię mieć nie slizgające się sprzęgło Kwadratowy

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawe86 dnia Wto 9:16, 03 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 20:14, 03 Lis 2009 Temat postu:







Ja nie mam do końca i nic się nie ślizga Kwadratowy, uważaj przy zaginaniu zabezpieczenia żeby wałka nie zgiąć Kwasny
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 22:43, 03 Lis 2009 Temat postu:







Dokręciłem prawie do końca. Zrobiłem naciecia na tym zabezpieczeniu żeby było można dobrze zagiąć i tak trafiły że jest dokręcona prawie do końca. A tą mniejszą to mi kumpel mechanik doradził, żebym ją tylko tyle dokręcił żeby weszła zawleczka. Jeszze mam pytanie czy wałek zdawczy może mieć luz tak ok 1 mmm ( to sie nazywa chyba ruch osiowy, do srodka silnika i z powrotem).
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Śro 9:04, 04 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

nie powinien miec takiego luzu, brak dystansowania skrzyni...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 9:07, 04 Lis 2009 Temat postu:







pawe86 napisał:
nie powinien miec takiego luzu, brak dystansowania skrzyni...


Możesz mi napisać w jaki sposób sie dystansuje??
Na czym to polega, gdzie się daję podkładkę i czy jedna czy wiecej??
Powrót do góry
gawin
PostWysłany: Śro 16:08, 04 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2006
Posty: 146
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: W-wa

wałek zdawczy nie powinien mieć luzu. być może nie masz dystansu na wałek główny skrzyni biegów - to taki pierścień/podkładka z jednej strony stożkowa od wewnątrz.

co do sprzęgła - ja robiłem jak przedmówcy - nakrętkę sprężyny aby tylko wszedł pierścień, nakrętkę tarczy dociskowej tylko tyle aby weszło zabezpieczenie.
jeśli sprzęgło się ślizga dokręć tą nakrętkę bardziej, jeśli się nie ślizga to tak jak mówię, oby weszło zabezpieczenie - wtedy będzie ładnie wysprzęglał.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 21:24, 04 Lis 2009 Temat postu:







gawin napisał:
wałek zdawczy nie powinien mieć luzu. być może nie masz dystansu na wałek główny skrzyni biegów - to taki pierścień/podkładka z jednej strony stożkowa od wewnątrz.

co do sprzęgła - ja robiłem jak przedmówcy - nakrętkę sprężyny aby tylko wszedł pierścień, nakrętkę tarczy dociskowej tylko tyle aby weszło zabezpieczenie.
jeśli sprzęgło się ślizga dokręć tą nakrętkę bardziej, jeśli się nie ślizga to tak jak mówię, oby weszło zabezpieczenie - wtedy będzie ładnie wysprzęglał.


Znalazłem schemat sprzęgła i tam są elementy których nie ma w mojej skrzyni: 2 pierscienie osadcze . Czy to chodzi o pierścień zabezpieczający łożysko?? W mojej skrzyni było jeszcze takie jakby podkładka słoneczko między łożyskiem a tulejka wałka zdawczego. Na schematach też tego nie ma. Silnik juz złożony i nie wiem czy ten luz zlikwidować nie jest wielki ok 1 mm. Na co może to wpłynąć??


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:57, 04 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Czw 8:26, 05 Lis 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

moze to się skończyć wysypana skrzynią

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 20:03, 05 Lis 2009 Temat postu:







Może ktoś wrzucić na forum schemat takiej skrzyni i pokazać podkładkę dystansową?? czy to o taka podkładkę chodzi?? [link widoczny dla zalogowanych]

Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 22:27, 05 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->shl m17 W2 Sprzęgło
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group