Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[M17] Silnik - składanie.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M17] Silnik - składanie. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pon 22:29, 19 Lis 2007 Temat postu: [M17] Silnik - składanie.







Witam;
Silnik mojej Gazelki już w proszku. Co do cylindra i głowicy byłem pewien, że to WSK (trzeba będzie namierzyć oryginał). Nie jestem pewien odnośnie wału, bo nie było koła rozrusznika. Czy mogło tak być, że go nie montowali, tylko tulejkę? Obudowy silnika na 100% są od M17, gdyż numer jest taki sam jak na tabliczce znamionowej silnika i przebijany nie jest.
Wesoly
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Wto 0:14, 20 Lis 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Koła były montowane od początku do samego końca i nawet w pierwszych seriach WSK M21. Jego brak nie przeszkadza silnik wtedy jest żywszy ,lepiej wchodzi na obroty ale kosztem momentu obrotowego i elastyczności.
Osobiście wole jeździć z kołem , mniej mieszania biegami ,lepiej przeskakuje sie górki.
Wał jest trochę inny w gazeli jak w WSK , co najważniejsze jest węższy o 1 mm(jak go regenerowałem to gość mi zrobił tak jak pod WSK i nie mogłem zamknąć połówek) oraz jest inny sworzeń tłokowy (nie pamiętam teraz czy szerszy czy węższy) na dniach wyciągam silnik z mojej to ci napiszę) W stopie korbowodu jest łożysko trzyrzędowe (idzie to przerobić na dwurzędowe)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 21:31, 20 Lis 2007 Temat postu:







A więc sprawdziłem wał. Bez wątpienia jest gazelowski. Musze teraz zakupić ściągacz i wydostać go z połówki karteru.
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Śro 11:25, 21 Lis 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Masz tu link do cylindra gazeloskiego pojawił sie dziś na allegro

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 17:16, 21 Lis 2007 Temat postu:







Już zakupiłem. Jak tylko przyjdzie biorę się za dalszy remont.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 19:37, 03 Gru 2007 Temat postu:







A więc cylinderek już dotarł. Nawet bardzo ładny jest. Teraz kwestia tłoka. Zamierzam kupić u Skutera tzn Skuter Dębica?
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Pon 19:41, 03 Gru 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Co do tłoków to poczytaj sobie o tym w dziale Silnik i skrzynia biegów/Tłok - gotowanie. I ogolnie jest troche roznych opinii na forum dotyczących tłoków ze Skuter dębica.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 19:58, 14 Mar 2008 Temat postu:







bitels napisał:
Koła były montowane od początku do samego końca i nawet w pierwszych seriach WSK M21. Jego brak nie przeszkadza silnik wtedy jest żywszy ,lepiej wchodzi na obroty ale kosztem momentu obrotowego i elastyczności.
Osobiście wole jeździć z kołem , mniej mieszania biegami ,lepiej przeskakuje sie górki.
Wał jest trochę inny w gazeli jak w WSK , co najważniejsze jest węższy o 1 mm(jak go regenerowałem to gość mi zrobił tak jak pod WSK i nie mogłem zamknąć połówek) oraz jest inny sworzeń tłokowy (nie pamiętam teraz czy szerszy czy węższy) na dniach wyciągam silnik z mojej to ci napiszę) W stopie korbowodu jest łożysko trzyrzędowe (idzie to przerobić na dwurzędowe)


Coś mi tu się nie zgadza
Zrobiłem właśnie kapitalę silnika w gazeli. Założyłem wał od WSKi i nie miałem żadnego problemem ze spasowaniem karterów.Pierwszy słyszę o różnicy (średnica) między wałem:gazela-wsk
Owszem wały mialy inne łożyska na korbowodzie. można powiedzieć, że łożysko na wale gazelowskim było mniej żywotne ze względu na łukosowanie sie igiełek (wałków)

Co do sworzni:???
Kupilem sworzeń w Skuter dębica załozyłem i śmiga.
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Nie 0:25, 16 Mar 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Wszystko sie zgadza dopóki zregenerujesz wał korbowodem od gazeli jeżeli, włożysz , korbowód od wska w czopy gazeli nie zamkniesz potem połówek.
A o ten sworzeń to chodziło mi o stopy korbowodu, gazeli ma inną średnicę jak wski i bez przeróbek go nie spasujesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W2->[M17] Silnik - składanie.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group