Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->Olej do paliwa

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
Olej do paliwa <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
kwaku85
PostWysłany: Nie 11:03, 08 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

Tak sobie czytam o tych wszystkich olejach do dwusuwów i zastanawiam się nad tymi proporcjami. Dzisiejsze oleje z wyższej półki stosuje się niby w proporcjach 1:50, natomiast instrukcja do naszych silników mówi o dwukrotnie większej ilości oleju. Na pewno należy zwrócić uwagę na to jak mają się dzisiejsze oleje do tych z lat sześćdziesiątych. To zupełnie inne oleje i zupełnie inne właściwości smarujące. Podobnie ma się sprawa z paliwami, to już nie ta sama waha co wtedy. Uważam, że stosowanie proporcji 1:25 to proszenie się o nagar w silniku. Oczywiście nowoczesne silniki 2T mają pewnie wydajniejsze smarowanie od naszych wehikułów czasu, jednak film olejowy pozostawiany przez dzisiejsze smarowidła jest na pewno trwalszy i posiada lepsze właściwości mechaniczne. Ja raczej będę szedł w stronę proporcji z butelek oleju, dodając od sumienia troszkę więcej więcej smarowidła, dla świętego spokoju. Powiedzmy 1:40 zamiast 1:50. Nie sądzę żeby coś miało się zatrzeć, szczególnie że dzisiaj te motocykle nie dostają takiego łomotu jak kiedyś.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 13:19, 08 Lip 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Wolny kraj wolna wola. Szkoda że w instrukcji producenta nie ma rozróżnienia ze względu na klasę stosowanego oleju.
Reasumując wydasz mniej na olej, a zaoszczędzone pieniądze wyślesz na kolejny szlif. Na współczesnych olejach mamy spalanie bezdymne lub prawie bezdymne. Ładnie większej ilości oleju w takim wypadku nie tworzy nagaru,a na pewno poprawia smarowanie. Pamiętam jak kiedyś lało się do paliwa zwykłego luxa jak na stacji akurat skończył się mixol. Gdy jeździło się więcej niż do najbliższego sklepu i z powrotem to nagar miał szansę się wypalić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwaku85
PostWysłany: Nie 15:10, 08 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

Ja nie patrzę na ilość oleju przez pryzmat ceny, mam zamiar lać porządny syntetyk bez względu na cenę. Producent nie podawał żadnego rozróżnienia, bo ciężko z tamtych czasów nazwać cokolwiek olejem, o jakiejkolwiek klasie nie wspomnę. Moim zdaniem lanie nowoczesnego syntetycznego oleju w ilości dwukrotnie wyższej niż opisana przez jego producenta może być niezdrowe dla silnia. Nie upieram się jakoś bardzo przy tym twierdzeniu, widzę jednak czym różnią się oleje silnikowe, widzę jaka jest przepaść pomiędzy olejami z lat 80tych a dzisiejszymi nawet z niskiej półki, podejrzewam że oleje do mieszanki też przeszły długą drogę i nie trzeba lać ich aż tyle co starego dziadostwa z PRLu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 21:17, 08 Lip 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nie mam nic przeciwko. Najwyżej jak zrobisz 10 lub 20 tyś i zdejmujesz cylinder odpiszesz relację.
Ty nie patrzysz przez pryzmat pieniędzy, a ja nie wydaje więcej niż jest to wymagane. Nie sztuką jest tankować 98, ale po co? Podejrzewam że gdybyś napisał producenta oleju czy masz się słuchać ich wytycznych na oleju czy wytycznych producenta usłyszałabyś coś czego nie chcesz. Albo jak się zatrze i próbowałbyś reklamować. Jednak możesz mieć rację i tego ci życzę. Ja po prostu leje dla swojego spokoju, a na takie testy w wykonaniu kogoś czekam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwaku85
PostWysłany: Nie 22:56, 08 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

Challenge accepted Wesoly
98 byłoby sens tankować gdybyśmy mięli większy wpływ na zapłon i napełnienie cylindra. A tak nawet 95 nie możemy wykorzystać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Pon 8:32, 09 Lip 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Akurat do smarowania łożysk wału i tłoka w cylindrze 1:50 wystarcza. Jednak w naszych SHL problem tkwi gdzie indziej - łożysko sworznia tłokowego w korbowodzie. Było to w czasach PRL-u kiedy pojawiły się na naszym rynku pierwsze dwusuwy z zalecanym smarowaniem 1:50 - od poprzedników wyróżniało je jedno - łożyskowanie sworzna tłokowego w korbowodzie na łożysku igiełkowym.
W modelach z łożyskiem ślizgowym nadal zalecano 1:30. Przy czym z tego co pamiętam Jawa i CZ również przy łożyskowaniu igiełkowym zalecała jednak 1:40.
Współczesne oleje 2T nie pozostawiają żadnego nagaru nawet przy proporcji 1:30 (sprawdzone wielkorotnie przy demontażu silnika).
Z pewnością fabryczne zalecenia są nieco na wyrost ale 1:50 może już wpłynąć na trwałość nieszczęsnej tulejki korbowodowej.
A skoro już poruszamy temat współczesnych olejów i proporcji to na przykład chińskie silniki w kosach i piłach spalinowych wymagają stosunku 1:25 a przy mniejszej ilości oleju szybko sie zacierają, z kolei markowe piły i kosy wymagają 1:50 - ten sam olej a wymagania inne (trochę bawię się w serwisowanie takich sprzętów)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JCB dnia Pon 8:34, 09 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Pon 11:54, 09 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

mądrze piszesz:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kwaku85
PostWysłany: Wto 16:25, 10 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Lip 2018
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olkusz

Ciekawe. Przynajmniej sprawdzone w praktyce. Czyli wystarczy 1:30?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Paweł2018
PostWysłany: Wto 22:49, 10 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Mar 2018
Posty: 96
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Świętokrzyskie

Potwierdzam to co pisze JCB , u mnie chińska kosa ma około 10 lat i ciągle działa . Oleju stosuje 1:25 jak w instrukcji podano. Ogólnie lepiej trochę więcej niż za mało. Jak nie pomoże to przynajmniej nie zaszkodzi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Śro 14:41, 11 Lip 2018 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Hmmmm mam prawie 5 lat kosę Stihl FS 87 obkaszam działkę a raczej sad, cały cas na mieszance 1:50 cały czas na oleju Stihl, kosa nie ma lekko i jak widać 1:50 nie wyrządziło żadnych szkód.

Wiem, ze temat jest o SHL a nie o kosach ale ktoś wyżej podał przykład, że leje 1:25 i nic złego się nie dzieje a ja chcę podkreślić, że cały czas do kosy leje 1:50 i też nic się nie dzieje..... czytając większość wypowiedzi, moja kosa pracująca na mieszance 1:50 powinna już daaaawno temu się zatrzeć Wstyd O rany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 17:22, 11 Lip 2018 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Czytaj ze zrozumieniem. Masz kosę markową i zalecenie producenta co do ilości oleju. Co masz w główce korbowodu, łożysko czy tulejkę. Po co się przerzucać, każdy robi według własnego sumienia. Np ja po zakupie osy nie lałem oleju wcale. Później przeszedłem na mieszankę 1:100 i pięknie chodziła przez 400 km, nigdy nie zawiodła i nigdy nie przyłapała na tłoku. A dlaczego tak było, łatwo się domyśleć.
Do puki ktoś nie zrobi 20 tysięcy w dwa lub trzy lata na mieszance 1:50 przy tulejce z brązu to mnie nie przekona. 10 tysięcy robią chińczyki i niektóre markowe 2t, ale wsk robiła ich więcej miedzyremontowy i takie też wyniku oczekuje jak nie większego, bo jak piszecie jest to lepszy olej. Panowie konkrety poparte faktami, gdybanie mamy mu, na górze


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Śro 21:00, 11 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 19:37, 11 Lip 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Byłem serwisantem Stihla 😁
Tam nie ma nawet tulejki w główce korbowodu 😝
Ale do SHLki i innych sprzętów z epoki polecam mieszankę 1-25
Kosy kręcą się do 10 tys ale to inne materiały inne technologie


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez CZESIO1958 dnia Śro 19:41, 11 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JCB
PostWysłany: Czw 8:51, 12 Lip 2018 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 25 Sie 2014
Posty: 201
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska Centralna

Czesio - nie chodziło o porównanie silników kos do silników SHL - tylko o przykład na to , że warto postępować wg zaleceń producenta a te mogą być diametralnie różne i lepszy olej nie oznacza zwolnienia z ich przestrzegania.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->Olej do paliwa
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group