Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->[M11 W] "wewnetrzny tuning'' skrzynia biegów itd.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
[M11 W] "wewnetrzny tuning'' skrzynia biegów itd. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
wild
PostWysłany: Nie 1:53, 07 Gru 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Gdyby te silniki były wytrzymałe pod względem "antyzatarcia" to uwierzcie - inżynierowie z PRlu nie byli tacy głupi, miałyby i te 17 KM. Tylko ile by wytrzymał jazdy? Popatrzcie na rozwój silnika chyba S 32 zwiększenie mocy, dopiero po zastosowaniu tulei z aluminium <chyba> . Naprawdę szkoda coś w nich poprawiać, grzebać. A poza tym piszecie mułowaty - sprawdźcie rok konstrukcji. Gdyby w Polsce były pieniądze na rozwój to w latach 80 Japończycy podbierali by nam patenty a nie Stanom Zjednoczonym. Szanujmy to co Polskie i dobre, bo niewiele tego..

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 9:39, 07 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Krzysztof napisał:
Gdyby w Polsce były pieniądze na rozwój to w latach 80 Japończycy podbierali by nam patenty a nie Stanom Zjednoczonym. Szanujmy to co Polskie i dobre, bo niewiele tego..


Japończycy w motocyklach wzorowali się na innych w latach 60 i głównie to na Anglikach i Niemcach w latach 60, amerykanie zostali dawno w latach 50 Wesoly W latach 80 to już inni wzorowali się na Japońcach,np. Polacy konstruując motocykle WSK M26 i M30. A najciekawsze ,ze światowa legenda Harley dopiero po 2006 roku stal się niezawodny, jak japoński koncern DENSO zaprojektował dla jego motocykli cale instalacje elektryczne i układy elektroniczne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Nie 19:03, 07 Gru 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Ja nie upatrywał bym winy w konstrukcji silnika. raczej skłaniałbym się do stwierdzenia że winą za "wolnoobrotowość i nie wyżyłowanie" silnika obarczył bym rafinerię. Silniki SHL mają dlatego tak niski stopień sprężania że ówczesna benzyna miała niską liczbę oktanową.
Popatrzcie na rozwój silników WSK (czwórek) w tych silnikach zwiększały się obroty wału ale bez zmiany średnicy i skoku tłoka jedynie zmiana stopnia sprężania powodowała że ten silnik miał coraz większe obroty i co za tym idzie, większą moc.
Dla mnie konstruktorzy zrobili silnik dla takiego paliwa jak było wtedy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez picek dnia Nie 19:41, 07 Gru 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marianek_spox
PostWysłany: Pon 10:27, 08 Gru 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

Słaba jakośc paliwa to główna przyczyna skonstruowania niewysilonego silnika wolnoobrotowego. Hmm ,zaletą jaką zauważyłem jest skuteczniejsze hamowanie silnikiem w porównaniu z jednostkami s01. Jednak jest to nadal 2T ,więc żadnych cudów nie ma. Moim zdaniem jak na tamte czasy silnika W2A jest całkiem udany ,stosunkowo mało awaryjny i przede wszystkim - tani w eksploatacji Mruga No a przekładając to na teraźniejszość dodatkowo mamy piękny ,całkowicie polski motocykl z duszą. Co rekompensuje mi te wszystkie niedogodności ,bo zaprawdę powiadam Wam Wesoly jazda żadnym innym nowoczesnym "spierdalaczem" nie sprawia mi takiej frajdy jak pyrkanie Elą Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 19:19, 12 Gru 2008 Temat postu:







gabste91 napisał:
Cytat:
A wiecie coś o poprawnej symetrii i wymiaraach okien w M11W?
A przy okazji to wie ktos ile wydzie za tą skrzynie z WSKi?


1.Jakie okna??
2.I o co ci chodzi z ta skrzynia od wsk??


1.Okna kanałów przelotowych i wydechu:]
2.A ze skrzynią biegów słyszałem że WSK ma większy moduł zęba w trybach przekładni. Ale tutaj też nie jestem na 100 % pewien bo nie mierzyłem zębów w mojej SHL:) Teoretycznie myślałem że jak większy modół tym dłuższe ramię(ząb), a co za tym idzie większa siła idzie na przypór zębów w przekładni-czyli przy ewentualnej korekcie kanałów i drobnych poprawkach mogłoby to poprawić żwawośćMruga Ale to są tylko moje tezy nie wiem jak to jest w rzeczywistości.

A przy okazji planowania to moja shl nie wyglądała zbyt ciekawie pod głowicą- duże nieszczelności ale zrobiłem sobie przyrząd do planowania tego typu (z połączeniem "schodkowym") głowicy. Mianowicie wytoczyłem sobie i splanowałem 2 stopniowy dysk o mniejszej średnicy 70mm i większej 120mm (ta średnica jest nieistotna) i wysokość stopnia o mniejszej średnicy wynosi ok 5mm. Na górę wycinam krążek papieru, przyklejam specjalnym klejem w kilku punktach i gotowe.
Nakładam Głowicę i wykonuję obroty głowicą nie dociskając jej zbyt mocno. z tym że zabieg ten miał po prostu na celu zlikwidowanie nieszczelności miedzy cylkiem a głowicą, a nie zwiększenie stopnia sprężania (czego bym się nie podjął) Za cały zabieg zapłaciłem: 0,00złWesolyWesoly
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / W-2A->[M11 W] "wewnetrzny tuning'' skrzynia biegów itd.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group