Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Wydech - chromowanie.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] Wydech - chromowanie. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Sob 12:54, 30 Gru 2006 Temat postu: [M11] Wydech - chromowanie.







Czy ktoś z Was chromował wydech?
Mnie to czeka i zastanawiam się czy to możliwe. Czy ten brud w środku nie jest problemem w procesie chromowania?
Posiadam rurę praktycznie nierozbieralną wiec nie da się jej "na błysk" wyczyścić Mruga
Poradźcie coś
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 15:13, 31 Gru 2006 Temat postu:







Ja nie chromowalem tylko kupilem nowy.
Ten brod w srodu raczej bedzie problemem. Gosc moze ci go nie chciec przyjasc z obawy przed zabrudzeniem kwasu, w ktorym wydech mialby sie moczyc przed chromowaniem. niektorzy to nawet jak jest troche lakieru gdzies to nie chca przyjasc.
ten brod jest jescze w dodatku tlusty wiec na 100% musisz sie go pozbyc
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Nie 21:28, 31 Gru 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ja swój wydech wypolerowałem filcowym kółkiem na wiertarce, wyglada jak nowe, koszty minimalne, natomiast na początku była w stanie tragicznym, bardzo polecam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Pon 20:55, 01 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

No ja tez bede musial nowy kupic bo moj wgniecione jest w kilku miejscach. A co do brudu w wydechuto z tego co pamietam jest gdzies na forum temat o tym jak sie to czysci.... mam kaca i nie chce mi sie rozpisywac

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 23:41, 22 Sty 2007 Temat postu:







Właśnie dziś zawiozłem tłumik do chromowania. Odbiór gdzieś za dwa miesiące, bo ... trzy tygodnie musi leżeć w jakiejś ''zupie'' właśnie dlatego, żeby ten syf ze środka wygryzło. Koszt tej imprezki - "małe" 300PLN Zalamany .
Dwa lata temu kupiłem nowy, bo był tańszy niż chromowanie kosztował chyba 230,- i co? i leży sobie w piwnicy. Jest bardziej pusty w środku niż oryginał. Pomijając to, że średnica od strony rury wydechowej jest za duża...


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pon 23:52, 22 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 23:57, 22 Sty 2007 Temat postu:







tłumik w dwusuwie musi stawiać spalinom określony opór...
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 13:05, 28 Sty 2007 Temat postu:







ja też kupiłem nowy tłumik, no i masakra, ładnie to on wyglądał, bo później mniej więcej w połowie dlugości chrom zmienił kolor na żółto fioletowy, ma inny dźwięk jak jest zimny, i jak jest gorący. Niestety materiały nie są takie same jak kiedyś, teraz żądzą inne reguły (CCC). Do słynnego dźwięku pykania SHL-ki daleko jemu. Więc prawdopodobnie jak trafię na jakiś tłumiczek orginalny a w gorszym stanie to raczej na pewno go zmienię!
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 23:37, 30 Sty 2007 Temat postu:







Wiecie może po ile chodzą używane? Jakoś do tej pory na nic się nie natknąłem. Do mojej M11 jakiś geniusz wstawił tłumik z czwórki no i muszę coś znaleźć.
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Śro 0:54, 31 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Na allegro byl jakis czas temu chyba za 30 zł czy cos takiego

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 8:59, 31 Sty 2007 Temat postu:







Suchy: wiem ze oozna poszukac tego watku na forum ale moze podpowiesz jak wyczysciles tlumnik w srodku? wypalales ten syf? czy jakos inaczej jego sie pozbyles??
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Śro 17:26, 31 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Cytat z książki Jerzego Pancewicz Motocykle SHL

'Objawami osadzenia się nagaru w układzie wydechowym są: spadek mocy silnika, powolne reagowanie silnika na otwarcie przepustnicy oraz wyciszenie pracy silnika (wydechu).

W motocyklach SHL-150 typu M06-U i M06-T tłumik nalezy czyścić za pomocą stalowej szczotki po przebiegu około 6000 km. W tym celu należy wymontować go z motocykla i odkręcić nakrętkę umieszczoną w miejscu wylotu spalin, a następnie sciągnąć końcówkę tłumika i jego płaszcz[link widoczny dla zalogowanych]. Wnętrza tłumika nie trzeba rozbierać ani wprowadzać w nim żadnych zmian, gdyż może to spowodować spadek mocy silnika, zwiększenie zużycia paliwa i zwiększenie głośności pracy silnika.

Tłumik wydechu w motocyklach typu M11, M11W i M17 jest nierozbieralny, ale o konstrukcji umożliwiającej jego oczuszczenie zalecane po przebiegu około 3000 km. W zasadzie, w tych motocyklach zanieczysczeniu ulega jedynie pierścieniowy kanał wylotowy tłumika. Nawet bez zdejmowania można łatwo oczyścić tłumik za pomocą odpowiedniego przyrządu [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] w sposób pokazany na rysunku[link widoczny dla zalogowanych]. W motocyklach typu M11 przyrząd do czyszczenia wylotu tłumika powinien wchodzic do jego wnętrza na głębokość około 170 mm, a w motocyklach typu M17 na głębokość około 190 mm.

W motocyklach M11W i M17 przed rurkami wylotowymi znajdują się przesłonki, o czym należy pamiętać przy czyszczeniu tłumika. Po przebiegu około 30 000 km należy oczyścić całe wnętrze tłumika. W tym celu w motocyklach typu M11, M11W i M17 trzeba wsypać do tłumika kilka garści ostrego żwiru , zatkać (np korkiem gumowym lub drewnianym) wlot do tłumika, wlać 1 l nafty, zatkać wylot i energicznie potrząsać tłumikiem w wszystkich kierunkach przez 10 minut. Żwir wysypać z tłumika, przechulając go wlotem (częścią stożkową) do dołu.
W motocyklach M17 i M11W dla dokładnego opróżnienia z nafty i żwiry należy tłumik wydechu kilkakrotnie przechylać do dołu raz wlotem, raz wylotem. Po wysypaniu żwiru przepłukać tłumik naftą. W motocyklach SHL-175 należy unikać odłączenia tłumika od rury wydechowej. Jeżeli musimy to zrobić, wówczas po zluzowaniu śruby obejmy zaciskowej łączącej tłumik z rura wydechową, trzeba obejmę zsunąć na rurę i nie zdejmować jej razem z tłumikiem, gyż utrudniłoby to później prawidłowe załżenie uszczelnienia znajdującego sie w obejmie.
Rurę wydechową można czyścić z nagaru za pomocą długiego wkrętaka, lub przepychająć przez nią kłębek zwiniętego drutu. Rurę pokrytą barwnym nalotem poleuje się najlepiej gdy jest jeszcze gorąca używając dobrego proszku do czyszczenia naczyń.'

[link widoczny dla zalogowanych]
SHL M11
[link widoczny dla zalogowanych]
SHL M11W
[link widoczny dla zalogowanych]
SHL M17
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Doli_M11 dnia Śro 17:27, 27 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 21:16, 11 Lut 2007 Temat postu:







Tłumiki można śmiało wyczyścić "eliksirem" o swojsko brzmiacej nazwie " ŁUG", który występuje na rynku pod nazwą "KRET do rur". Oznaczenie Chemiczne KOH lub NaOH. Specyfik ten rozpuszcza wszelkie osady pochodzenia organicznego w tym min. wszelkie smary, oleje i osady weglowe. Tlumik nalezy zatkac z jednej strony, z drugien wlac roztwor i postawic w pozycji uniemozliwiajacej wylanie na okres czasu wynoszacy od kilku do kilkunastu godzin. Srodek jest dosc żrący, wiec wszelkie prace tylko i wyłacznie w gumowych rekawiczkach i w pomieszczeniu dobrze wentylowanym. Jest tak żrący, ze w przypadku dostania sie do oka, wypala oko Smutny Stosować wyłącznie do stali. Aluminium także ulega rozspuszczeniu w kontakcie z ŁUGiem
[/u]
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Pon 0:06, 12 Lut 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

No własnie. Z tym Kretem/Ługiem to radzę bardoz uważać.

A co do wydechow to miałbym jeden na sprzedaż, ktory ma dziurki 2 ale od spodu wiec mozna zaspawac i nie bedzie nic widac. Problem w tym ze przebywam za granica wiec transakcja nie jest teraz mozliwa , bo wydech jest zalozony na moto. Pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 21:15, 22 Lut 2007 Temat postu:







Witam, w jakim celu były właściciel mojego motóra mógł zamontować 2 wydechy??? Czy motor z dwoma wydechami będzie ciszej chodził ? Wydechy są identyczne i zostały zrobione profesjonalnie więc chyba zostaną.
Powrót do góry
Doli_M11
PostWysłany: Czw 23:08, 22 Lut 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Rozumiem ze masz SHL M11... z dwoma wydechami Wstyd Zalamany widze dwie opcje... 1. masz silnik 2-cylindrowy od innego motocykla Jezyk, choc to raczej mało prawdopodobne lub 2. poprzedni wlascicel powinien spłonąć na stosie Hyhy

I nie wiem czy na prawde tak myslisz czy po prostu sie przejęzyczyłes pisząc "chyba zostaną" O rany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Konserwacja->[M11] Wydech - chromowanie.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group