Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Remont M11 66r po dziadku :)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Remont M11 66r po dziadku :) <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
-N-O-W-Y-
PostWysłany: Pon 22:03, 24 Sie 2020 Temat postu: Remont M11 66r po dziadku :)


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Sie 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda śląska

Sprzęt jest w rodzinie od nowości.
Pierwsze wspomnienie tej SHLki mam z przed ok 25 lat, gdy starszy brat prowadzi, a ja siedzę z przodu i "kieruję" trzymając za kierownicę. Później brat zajeździł maszynę i porzucił na lata.
Kiedyś "za małolata" zabrałem się za nią- skończyło się na zdjęciu kół i "rozebraniu" amortyzatorów przewala oczami

Przymierzałem się do niej od jakiegoś czasu- ale zawsze go brakowało Jezyk

Miałem ostatnio nieplanowany tydzień wolego czasu, może półtora (dopadła mnie kwarantanna Hyhy ) , a całkiem przypadkiem weekend wcześniej sprowadziłem ją z pod sterty gratów do swojego garażu- nie miałem już wymówki- brak czasu Mruga

Tutaj już w moich rękach
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]


Przepraszam za fotki, ale z fotosika nie wchodzą

Kilka fotek z rozbierania.
Między innymi gniazdo myszy w air boxie i sam mieszkaniec gniazda Smutny
[img][link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [/img]
skarby z pod zica (siedzenia po naszymu Mruga )
[link widoczny dla zalogowanych]
ewidentnie maszyna po przejściach
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
czy to przetarcie może być od linki prędkościomierza?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
krzywa rama z kombinowanym mocowaniem podnóżka
[link widoczny dla zalogowanych]
prosta strona
[link widoczny dla zalogowanych]
ramka raczej nie do uratowania. Ma ktoś? Zamienię się za szkło nówka sztuka oryginał nie używane jeszcze z naklejką- mam dwa:)
[link widoczny dla zalogowanych]
czy ten błotnik powinien być tak "wycięty"?
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Jedno z pierwszych pytań- co powinno być chromowane w M11? mam "z motorem na ty" i tam niby jest podane, która część jak jest "wykończona" (chrom, cynk itp) ale np przy kierownicy czy dzwigni biegów nie ma nic. Kopkę widzę, że wszyscy chromują- ta moja jeśli była w chromie, to coś mocniej poczerniała w stosunku do dźwigni biegów.
Poniżej odświeżona przeze mnie dźwignia biegów i kopka- taki stan oryginałów w zupełności mi wystarczy Hyhy
Niestety powłoka kierownicy jest nie do uratowania- zastanawiam się, czy iść we wszystkie chromy nowe?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]

Chcę żeby maszyna miała oryginalny wygląd- bez zbędnego picowania.

Dalsze rozbieranie silnika w najbliższy weekend, łącznie z naprawą ramy.
Niestety blachy boczne mam mocno powyginane- nie wiem czy uda mi się ładnie kształt przywrócić Kwasny
Najwyżej będzie widać, że jest po przejściach Rotfl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez -N-O-W-Y- dnia Wto 0:47, 25 Sie 2020, w całości zmieniany 14 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Wto 21:49, 25 Sie 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Witaj

Tak wstępnie, chyba na prawdę przyda Ci się blacharz Mruga

Kopkę masz na 99% od WSK 175.

Co do chromów SHL M11 to na pewno kierownica, tłumik, kolanko, nakrętka, obejma, szklanki amortyzatorów, bagażnik, ramka reflektora... Prawie wszyscy chromują też obręcze kół, mimo, że były chromowane tylko w modelach LUX (chyba).
Sam kupiłem ramkę reflektora nową, jestem zadowolony.

Szanuj stary kosz sprzęgłowy, nowe są raczej kiepskiej jakości, wytrzymują max 2 tys. km i to raczej spokojnej jazdy (chyba, że to z powodu kiepskich łańcuszków sprzęgłowych zębatka tak sie wyciera...).

Dodam, że remont pochłonie Cie co najmniej kilka tysięcy złotych (nie wiem czy będziesz malował sam, no i w ogóle jak będzie wyglądało malowanie)

PS: Nie mówię, że firma Galux jest zła, ale zastanów się 2 razy zanim wyślesz tam części do chromowania. Zresztą poleca ktoś jakąś firmę galwanizującą ze Śląska?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
-N-O-W-Y-
PostWysłany: Śro 7:16, 26 Sie 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Sie 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda śląska

Kolega, który robi polskie fiaty 125 polecił mi do chromów kogoś z Podkarpacia. Podobno nie najtańsi, ale jakość super. Na Śląsku nikogo nie mam.

A uchwyty kierownicy też są chromowane? Mam Zakopane na samym dnie części w skrzynkach Wesoly i nie pamiętam. Do tego mniej więcej wiem, które śruby.
Obręcze będę piaskował i malował na srebrno. Szprychy nowe ocynk będą. Jeszcze się nad "bębnami" zastanawiam czy polerować, ale mam jakimś szprajem czy inną farbą uciaprane- to może już przylecę na delikatny połysk.

Kosz sprzęgłowy ma ledwo widoczne w wcięcia i chyba go jeszcze zostawię, ale mogę wtedy sam łańcuch wymienić? Bo ten wydaje mi się wyciągnięty- proszę o opinię, bo nie mam doświadczenia jak powinien być a nie szukałem jeszcze "wymiarów". Zębatki są OK. Czy powinienem zestaw wymienić?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 7:35, 26 Sie 2020 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Uchwyty są aluminiowe, a półka pod kierownicą jest malowana na szaro, a nie chromowana

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Śro 19:10, 26 Sie 2020 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Błotnik tył powinien mieć takie wcięcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
-N-O-W-Y-
PostWysłany: Pią 12:13, 28 Sie 2020 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Sie 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ruda śląska

Rozumiem, że patrząc od "tyłu" powinno być "wcięcie" ale mam na myśli to widoczne patrząc od "boku" błotnika- wygląda jakby było wyszlifowane przez łańcuch.

Skończy się chyba na montażu błotnika i silnika do ramy, założeniu łąńcucha i sprawdzeniu- bo jak porobię poprawki blachy i malowanie to już szkoda będzie tego ruszać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jacek9407
PostWysłany: Czw 14:20, 07 Sty 2021 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 06 Paź 2020
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gryfice

Czy tylko ja nie widzę zdjęć?🤔

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 17:29, 07 Sty 2021 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Niestety nie, tak się dzieje, jak ktoś nie korzysta z forumowej galerii. Temat śmieć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Remont M11 66r po dziadku :)
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group