Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->S32 kartery - miejsce na prowadnicę wodzików?

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
S32 kartery - miejsce na prowadnicę wodzików? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
miszcz
PostWysłany: Wto 21:45, 08 Mar 2022 Temat postu: S32 kartery - miejsce na prowadnicę wodzików?


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Cześć,

Rozebrałem ostatnio swój silnik S32 bo w oleju ciągle miałem opiłki i nie podobał mi się dźwięk z cylindra.

Okazało się, że przez uszczelkę papierową nie było luzu na wałku głównym nawet bez podkładek dystansowych a w cylindrze to coś mi musiało wlecieć przez gaźnik i poharatało gładź cylindra i tłok. Ale to nie o tym ten temat.

Przechodząc do rzeczy to po rozebraniu silnika rzuciły mi się w oczy 2 detale.
Otwór w lewym karterze ∅4 lub 5mm nie wykorzystywany do niczego i w jego osi w prawym karterze przygotowany nadlew. Identycznie jak w silnikach z prowadnicą wodzików zmiany biegów.

Co ciekawe na zdjęciach w googlu znalazłem, że nie wszystkie S32 mają te cechy, widać była jakaś zmiana konstrukcyjna zapewne w celu oszczędzenia materiału.


Czy ktoś z forumowiczów posiada jakąś wiedzę na ten temat?
Jaki był zamysł tego otworu i nadlewu? Czy można po dowierceniu ślepego otworu w prawym karterze założyć inną skrzynię np. 4b?

Widziałem na YT, że jeden facet zaadaptował skrzynię z WSKI 175 4b do S32 ale on miał kartery bez tych detali i sam zrobił kosz na prowadnicę wodzików.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez miszcz dnia Wto 21:47, 08 Mar 2022, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 9:34, 09 Mar 2022 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Temat stary jak SHL, w ostatnich latach produkcji przymierzali się do skrzyni 4 biegowej. Może inaczej, sama skrzynia była gotowa, ale PRL rządził się innymi prawami. My tej skrzyni nigdy nie wprowadziliśmy w tych silnikach, ale sprzedaliśmy licencję do Indii i tam już skrzynie 4 biegowe zaprojektowane w Polsce powstały. Nie będę podawał od którego modelu Rajdoota ona była, to już dla ciekawych do samodzielnego odszukania Wesoly
Skrzynia od 4 jest za szeroka, więc w te kartery nie wejdzie Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
s06-tuner
PostWysłany: Śro 21:59, 09 Mar 2022 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Mar 2017
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wilkszyn

Wszystko wejdzie - kwestja jaki masz budżet lub zdolnosci🤔😜 ja mam w s06 skrzynie z MZ.
Te nadlewy są w silnikach z wysokimi numerami, z końcówki produkcji. Silniki dla SHL produkowała WFM - została tam opracowana Wersja 4-biegowa silnika s32, prace były na tyle zaawansowane że były już odlewane formy pod skrzynie 4b, ale zapadła decyzja że w zakładach WFM będzie wytwarzana optyka dla wojska - produkcja miała być przeniesiona, a silniki miała robić Nowa Dęba - tam woleli rozwijać własne projekty niż cudze, finalnie produkcja optyki nie wypaliła i wrócono do produkcji w wfm ale już nie dokończono modernizacji s32, zaraz po tym wfm zostało zamknięte, a silniki dla skl robiła Nowa Dęba. (shl m11W i m17 gazela)
Rajdoot chyba powstał wcześniej - tzn hindusi kupili licencję wcześniej i z tego co mi wiadomo (zaznaczam że z tego co ja wiem) oni produkowali klasyczna skrzynie 3b.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miszcz
PostWysłany: Śro 22:06, 09 Mar 2022 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Wrz 2015
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Dzięki za info, jednak przeczucie mnie nie myliło.

Rozumiem, że chodzi o Rajdoota Excel-T z końca produkcji.

Co do skrzyni z 4 to widziałem, że już ktoś z powodzeniem zaadaptował takową do S32, jednak póki co nie mam na stanie karterów żeby się w to bawić, ani skrzyni z 4.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Śro 22:34, 09 Mar 2022 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Rajdoot elektron Wesoly
Ja taka skrzynie mam, ale brak czasu na przeróbki i brak karterów jak z twojego zdjęcia, aby od czegoś zacząć.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Nie 17:50, 20 Mar 2022 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Kilka słów ode mnie:
1. Przeróbki SHL M11 z silnikiem S32 na 4 biegi podlegają dziś pod druciarstwo, chyba, że faktycznie robisz to tylko w celach naukowych i masz 100% pewności, że Twoje kartery są zaprojektowane pod 4 biegi
2. Nie wiem jak silnik S32, ale co niektórzy przerabiali silniki W2/059/060 na 3-biegowe, kończyło się to ponoć popękanymi karterami, gdyż przeciążenia były inne niż te przewidziane przez fabrykę.
3. Skrzynie biegów z silników W2/059/060 uchodzą raczej za nieudane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->S32 kartery - miejsce na prowadnicę wodzików?
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group