Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11]skrzynia biegów

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M11]skrzynia biegów <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Wto 16:31, 04 Paź 2011 Temat postu: [M11]skrzynia biegów







Witam Wesoly
Zrobiłem remont silnika s32 tzn nowe łożyska regeneracja wału szlif i nowy tłoczek z pierścieniami oraz wszystkie inne zużyte części.Mój problem polega na tym że po złożeniu silnika okazało się że pierwszy i drugi bieg wyskakuje towarzyszyło im szarpanie w silniku.Długo nie myśląc postanowiłem jeszcze raz rozpołowić silnik wymieniłem sprężynkę posprawdzałem i wszystko jest ok.Złożyłem silnik i dalej to samo wyskakuje bieg 1 i 2 i jak wyskakuje jest takie szarpniecie.Związku z tym mam kilka pytań:

1.Mam parę wałków pośrednich i zauważyłem że jeden ma długość 97mm a drugi 100 który jest od silnika s32??możliwe że wsadziłem ten krótszy dlatego tak szarpie i wyrywa biegi.(proszę o sugestie)

2.Czy wszystkie tryby(koła zębate)są takie same w wsk 125 co w silniku s32(oczywiście wiadomo że wałek główny jest inny i tryb zdawczy a jak z resztą?)

3.Czy może to być wina sprzęgła?(że tak szarpie)

Dodam że silnik na jałowym biegu jak i na 3 biegu pracuje idealnie tzn wkręca się dobrze na obroty,równo pracuje itp:)
Automat zmiany biegów z lekkim oporem i pyknięciem przełącza biegi myślę że to nie jego wina.
Powrót do góry
szczesk
PostWysłany: Wto 19:38, 04 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Kolego, po pierwsze wypadało by zaczęć od powitalni, a poza tym jakbyś nie zauważył tuż pod twoim tematem jest temat dotyczący skrzyni, także mogłeś tam umieścić swoje zapytanie i nie zaśmiecać forum.
Odpowiadając na twoje pytania:
1. Z silnika S01 (WSK M06) według katalogu pasuje tylko koło przesuwne z=28
2. Wałek pośredni w moim silniku S01 ma 97mm i jest on inny niż ten w silniku S32


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Wto 19:59, 04 Paź 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

W sumie logiczne, że przełożenie w WSK jest inne przełożenie niż w M11. W WSK silnik 125 ccm a w m11 175 ccm, przez co skrzynia jest dłuższa. Więc musisz kolego szukać oryginalnej skrzyni od m11 Wesoly Na allegro tego jest pełno, a jeśli to cie nie interesuje to na skuterdebica.hg.pl kupisz chyba wszystkie zębatki nówki...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Wto 20:41, 04 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Ja bym chyba nie kupował tych nówek. Ostatnio byłem na giełdzie staroci i znalazłem sporo części w tym sporo wałków i zębatek po parę groszy. A wiadomo że oryginał jest zawsze lepszy od współcześnie dorabianych części.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Inżynier
PostWysłany: Śro 7:29, 05 Paź 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 179
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kęty koło Bielska

Najlepiej poszukaj skrzyni na giełdzie lub allegro i kupuj tylko te oryginalne oznaczone logiem WFM!!!! (Każde trybo i każdy wałek do skrzyni S32 powinien być tak oznaczony). Różnice pomiędzy trybami nawet minimalne powodują właśnie wyskakiwanie biegów a najważniejsza jest w tym wszystkim długość wałka pośredniego!! Skrzynia od wsk 125 to coś zupełnie innego (Podobna tylko z wyglądu) i pasuje co najwyżej jedno trybo przesuwne, ale i tak będzie mieć minimalnie inną geometrię. Nie daj się także skusić identycznym wałkiem produkcji ZMD od innych motocykli bo i z tymi bywają historie (Często nie wskakuje trójka). Najlepiej w całości mieć skrzynie z WFM. Powodzenia i nie zapomnij przywitać się w powitalni!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 9:01, 05 Paź 2011 Temat postu:







Dzięki za odpowiedzi.Skrzynia sie jakas znajdzie.wszystko przez to że dostałem 2 silniki od shl i 2 od wsk w częsciach a tryby wydawały się takie same a tu taki numer.Jeszcze raz dzięki.

[edit]
Faktycznie włożyłem wałek pośredni od wsk.Założyłem właściwy i jest ok biegi wchodzą elegancko:)Dzięki za podpowiedzi.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 17:29, 05 Paź 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11]skrzynia biegów
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group