Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] schemat skrzyni biegów

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
[M11] schemat skrzyni biegów <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 15:11, 21 Maj 2009 Temat postu:







silikon??!?!?!

Silikon i te "hermeticki" to najgorszy badziew... uszczelki jak juz kupujesz za te 6zł (niby są jak papier) to skłądaj na farbę (tak farba) Ludzie od początków motoryzacji Świdnika a i tez Rometa stosowali takie zabiegi..Jak masz równe kartery to i sama emalia wystarczy.. Choć ja docinam uszczelki z materiału (taki około 2-3mm) i do tego emaila i trzyma boosko

Są oczywiście specyfiki bdb do tego celu- jak wyżej kolega pisał Mruga Ja osobiście mam taki "złotawy" w tubeczkach i jest też dobry Mruga


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 15:13, 21 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Czw 15:41, 21 Maj 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Nie będe negował tego że kiedyś składano silnika według różnych patentów i nie wnikam w to który był lepszy , a moze który mniej szkodził.
Jednakże nie wracajmy do czasów 60 tych i zacznijmy stosować te nowoczesne specyfiki.
Jakość robi swoje i za jakość trzeba zapłacić.
Ja mam taką zasadę- jako ze używam środków chemicznych firmy normfest- to jeśli coś jest tańsze od ich produktów o 20% to już nie kupuje.
Aktualnie czekam na silikon do składania silników z tej firmy (czarny) bo mechanicy twierdzą że jak go stosują to nawet nie muszą oczyszczać np miski olejowej. (pomijam fakt że do usuwania uszczelek i silikonów z części jest taki fajny sprey)
Koniec darmowej reklamy.
Chciałem tylko napisać że dobre materiały to podstawa udanego remontu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 10:37, 22 Maj 2009 Temat postu:







Ja przykładowo stosuję zawsze uszczelkę papierową, no i silikon do wysokich temperatur. Trzyma elegansko. Jeździłem MZ jak ją złożyłem to przez 2 lata się nie dotykałem, w tej chwili nie wiem jak jest bo ją sprzedałem. Niestety siła wyższa Zamierzam tak samo zrobić z SHL bo to najprostszy, stosowany od lat, sprawdzony sposób na uszczelnianie. Nowe syntetyki są pewnie dobre, pewnie więcej trzymają, ale po co? jak największa temp. jest pod cylindrem i głowicą a reszte wystarczy dobrze zaizolować uszczelką i sylikonem. Po co wydawać kase ?!
Powrót do góry
bitels
PostWysłany: Pią 12:33, 22 Maj 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Suchy powiem ci tylko tyle i zakańczam temat więcej napisałem w strefie zamkniętej do której nie masz dostępu i myślę ,że długo jeszcze nie będziesz miał.

Jak kiedyś będziesz miał jakiś droższy samochód , wybudujesz dom serwisuj go w warsztacie pana Miecia co robi półśrodkami, a dom tanim kosztem. Zobaczymy na jak długo.

CO TANIE TO DROGIE!!!

To był ostatni mój post na tym forum.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 16:13, 13 Maj 2010 Temat postu: jatka







No i z tematu zrobiliście panowie jatkę.
Nic nie można znaleźć.
Jeżeli ktoś klei na gumę i leje na to urynę to jego sprawa, a ktoś się z tym nie zgadza to też jego.
I nie jest to powodem by komuś ubliżać.
Realia komunizmu w wydaniu PRL znam osobiście i wiem co to było za gówno.
Przenoszenie tamtego folkloru do chwili obecnej, to jak gotowanie w glinianym garnku na ognisku.
Wg powiedzenia z „gówna lak”.

Do tematu: ma ktoś materiał nt. dystansowania skrzyni S32 ?

Ja do uszczelnienia karterów silników stosuję masę do tego przeznaczoną, nie zapychającą kanałów olejowych, plastyczną, nie twardniejącą, odporną oczywiście na oleje, benzynę, temperaturę (300 stp).
33 zety za tubę, Reinzoplast.
Dostępną w sklepie garbusowym.
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Pią 20:24, 14 Maj 2010 Temat postu: Re: jatka


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

comet napisał:


Do tematu: ma ktoś materiał nt. dystansowania skrzyni S32 ?

Ja do uszczelnienia karterów silników stosuję masę do tego przeznaczoną, nie zapychającą kanałów olejowych, plastyczną, nie twardniejącą, odporną oczywiście na oleje, benzynę, temperaturę (300 stp).


Z tymi materiałami moze być kłopot.
Co do tej masy - skoro jest plastyczna to mocne dokręcenie karterów nie wypycha jej w całości na zewnątrz?

Ja mam mały problem - strasznie ciężko chodzi mi zmieniacz biegów - jaki kształt ma dobre ramię zmieniacza (cz nr 7 z katalogu tablica T 10).

Sprawa nr 3 - jak ma się zazębiać ten element z zabierakiem (cz nr 2)?
Bo u mnie nie zgrywa się to pełną powierzchnia, tylko tak jak tu:
[link widoczny dla zalogowanych]
(jak sie dobrze wpatrzycie to widać). Nie wiem czy tak ma być - ale wątpię by ramię uległo skrzywieniu i dlatego odstaje.

W jaki sposób zdemontować ten bolec z kulką? Jak u Was współdziałają te elementy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 19:54, 16 Maj 2010 Temat postu: re-







Co to znaczy: cieżko chodzi?
Powrót do góry
wild
PostWysłany: Nie 21:12, 16 Maj 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Zmiana biegów nie zachodzi lekko i płynie - słychać jak przeskakuje ten zmieniacz - ale już sobie z tym poradziłem chyba - pod kulką były różne śmiecie i sprężynka blokowała płynność.
Nie wiem jak to zazębianie zbieraka - ale popracuję nad tym.

Zastanawiam się jaki kupić łańcuszek sprzęgłowy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S32 | S32-U->[M11] schemat skrzyni biegów
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group