Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S06->pytanie o sprzęgło w silniku shl m06 150

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
pytanie o sprzęgło w silniku shl m06 150 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Jerzy
PostWysłany: Śro 10:02, 06 Lis 2024 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

To może jeszcze ja podepnę się pod ten temat - jaką długość całkowitą i długość pancerza ma linka sprzęgła w SHL M06-T? Jeszcze jej nie zdemontowałem, dlatego pytanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jerzy
PostWysłany: Nie 17:10, 01 Gru 2024 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Witam, ja też po paru latach podepnę się pod ten temat. Zdemontowałem w mojej SHL 150 M06-T kosz sprzęgłowy i stwierdziłem, że tulejka pod koszem jest nieruchoma. Na wszystkich filmikach na YT pokazujących montaż kosza w WSK 125 widać, jak na początku montażu wkładana jest podkładka dystansowa, potem tulejka (ruchoma) i dopiero potem kosz. Kolega "psycho-pablo 2" montuje podobnie, a u mnie tulejka jest sztywna i nawet nie wiem, czy pod nią jest jakaś podkładka dystansowa. Czy to jest jakiś patent? A może dotyczy to tylko niektórych siników? Numer silnika w mojej SHL to 35150.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 22:10, 01 Gru 2024 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Zacznę brzydko, po grzyba swój problem odpisujesz w dwóch różnych tematach? A co jak w każdym z tematów dostaniesz różne,.nie zbieżne ze sobą informacje, to jak będziesz prowadził rozmowę?
Jak już źle zacząłeś to każe ci pomyśleć. Co się zmieni z tulejka jak raz będzie ona luźno, a za drugim razem zespolona z koszem? Jaki to ma wpływ na otaczające elementy?
Do czego służy podkładka pod i nad koszem oraz nakrętka na zabieraku? Co i po co dokręcamy nakrętką?
Dlaczego twój zabierak ma rowek wyrzeźbiony od dołu (to oznacza że jest zniszczony, a sprzęgło mimo wciśniętej manetki prawdopodobnie ciągnie)?
Jeśli dzięki tym pytaniom zrozumiesz jakie zadanie pełni ta tulejka to złożysz to poprawnie. Jeśli nie, to sprzęgło prędzej lub później będzie niedomagać. Ps. Uszkodzony zabierak można naprawić. Wystarczy wyrównać miejsce przetarte i podłożyć podkładkę dystansując (niektórzy kładą wręcz łożysko, ale poprawnie złożone nie wymaga tego patentu) tak aby zniwelować zebrany materiał.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez halcik dnia Nie 22:19, 01 Gru 2024, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jerzy
PostWysłany: Pon 10:05, 02 Gru 2024 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Maj 2015
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

Dzięki za reakcję i wskazówkę organizacyjną - na przyszłość skoncentruję się na tym temacie.

Mój opis problemu nie jest chyba odpowiedni. Tulejka jest zespolona z łożyskiem, a nie z koszem!!
Pytanie jest, czy producent stosował taki "patent". Jeżeli nie, to będę musiał jakoś zdemontować tę tulejkę.
Zabierak jest w porządku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pon 18:03, 02 Gru 2024 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2268
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nie można kupić łożyska z tulejka do shl, więc z założenia ktoś wkładał swoje palce gdzie nie trzeba. Przy spawaniu łożysko dostało w ciry. Obecnie możesz spróbować wyjąć łożysko wraz z tuleja i wymienić te elementy na nowe.
Ps. Nie zdarzyło mi się widzieć jeszcze niezniszczony zabierak demontując silniki WSK, SHL i Osa. Może miałeś szczęście. I jak pisałem, nie chodzi o miejsce pracy tarcz tylko spód zabieraka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S06->pytanie o sprzęgło w silniku shl m06 150
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group