Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S06->[M06 T] Cylinder - chłodzenie.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
[M06 T] Cylinder - chłodzenie. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 13:49, 26 Mar 2006 Temat postu: [M06 T] Cylinder - chłodzenie.







Posiadam motocykl SHL 150 M06-T kilka lat temu postanowiłem zrobić szlif i genialny facet w zakładzie powiedzial ze tłoka do 150 tojanie znajde alemoze mo rozwiercic cylinder na 175. I wtedy powstały kłopociki :cry: Tłok po rozgrzaniu zakleszcza siew cylindrze iwowstaje wielki kłopocik:( MYslalem ze sie dotrze ale po przejechaniu 2000km nadal jest tak samo podejrzewam zejest tospowodowane slabym chłodzeniem co wy na to?? A moze wiecie gdziemoznakupic tłok do 150 Pozdrawiam
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Pon 10:20, 27 Mar 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

może byc wina chłodzenia a może po prostu tłok jest do bani :? jeśli tak puchnie, wtedy trzeba go wygotować przez pare godzin w oleju w wysokiej temperaturze, jeśli bedzie to wina tłoka to taki zabieg spowoduje że przestanie puchnąć Wesoly
a tłoka do 150 to na pewno nie dostaniesz Kwadratowy ale u niego Uwaga bo przeciez lepiej zrobic szlif w cenie tłoka + nowy tłok w jego zakładzie :roll:

na forum jest dział ze sklepami sprzedającymi części do SHL, są to nowe części więc na pewno nie bedą mieli problemu dorobić takiego tłoka Wesoly

pobuszuj jeszcze po gazetach motocyklowych tam są czasem firmy które dorabiaja tłoki na zamówienie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Greg 66
PostWysłany: Pią 13:45, 07 Kwi 2006 Temat postu:


Gość




A moze szlif jest za ciasny i tyle???????????
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Nie 10:35, 09 Kwi 2006 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

dla każdego cylindra sa odpowiednio dobrane szlify, ale najczęściej winny jest tłok w przypadku gdy go "chwyta"

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 20:24, 26 Kwi 2006 Temat postu: słabe chłodzenie







Witam
Barteq ma racje. Należy " wygotować " tlok w starym oleju silnikowym. Ale nie pare lecz z 20 godzin " na małym ogniu". Ja to robiłem tak, że stawiałem kuchenke turystyczna na powietrzu ( w domu nie radzę - zapach ), zapalałem gaz i przez trzy dni po około 7-8 godzin grzałem na małym ogniu nowy tłok. Doradził mi to stary fachura z branży. Był to tłok do Junaka, wyrób teraźniejszy, rzemieślniczy. Dopiero wtedy dobraliśmy pierścienie i stary fachura zrobil szlif cylindra. Silniczek pracowal ekstra. A wiec sposób jest ok.
Pozdrawiam
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pią 19:10, 12 Maj 2006 Temat postu:







A wiecie ze podobno w Shl 175 byly cylindry aluminiowe i mialy tylko zeliwna tuleje co sie wiazalo z dobrym odprowadzaniem ciepla (chyba) A w 150 byly cylindry zeliwne wiec moze przez to sie grzeje ze nie ma tak dobrego odprowadzenia jak w 175 (Moge sie mylic to tylko moje domysly) Pozdrawiam
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 14:06, 26 Lis 2006 Temat postu:







Zgadzam sie z barteq. To wina tloka. Gosc sprzedal ci tlok od prywaciarza a te tloki puchna. Zgodze sie tez z tym, ze u niego faktycznie mogles innego tloka nie dostac.
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Nie 16:51, 26 Lis 2006 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

no macie racje ze to pewnie wina tloka a jesli chodzi o tlok do 150 shl to jest tutaj"http://moto.allegro.pl/item143631505_nowe_fabryczny_cylinder_tlok_glowica_wfm.html"
tylko troche drogi ale na pewno dobry. ale z tymi tlokami sa problemy bo na przyklad dzis obszedlem caly oldtimerbazar we wrocku i nie znalazlem zadnego i glowicy tez nie bylo:((((


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Nie 20:19, 26 Lis 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

Potwierdzam to co mowili poprzdnicy ze tłok trzeba w oleju wygotowac (chyba ze jest oryginalny, to wtedy nie trzeba), a powod jest taki ze wspolczesnie produkowane tłoki sa robione w formach szybkostygnących i tłok nie ma czasu sie natualnie rozszerzyc i zostac w tych rozmiarach... moze poszukaj w necie wymiarow tłokow od innych motorow a nwe samochodow... moze uda Ci sie dopasowac jakis tłok od np. poloneza, duzego fiata albo malucha Wesoly

A co do tego co pisze Greg to chyba wszyscy pasionaci SHL wiedza ze SHL M11 mialy cylindry w odmianach Lux Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Silnik i skrzynia biegów / S06->[M06 T] Cylinder - chłodzenie.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group