Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Prawo->rejestracja na zabytek

Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
rejestracja na zabytek <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Marcio
PostWysłany: Nie 2:14, 03 Lis 2013
PRZENIESIONY
Nie 22:49, 03 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 356
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

"Zaginął" to dosyć niebezpieczne słowo w przypadku gdy odnajdzie się ktoś z dowodem i zacznie rościć prawa.

W oświadczeniu piszesz, że nie jesteś w posiadaniu dowodu rejestracyjnego na ten i ten motocykl co jest akurat czystą prawdą, więc masz spokój.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
seba101626
PostWysłany: Pon 16:44, 21 Mar 2016
PRZENIESIONY
Wto 14:08, 22 Mar 2016 Temat postu: Karta ewidencji ruchomych zabytków techniki - wypełnienie


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Lis 2015
Posty: 409
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pszczyna

Witam

Mam kilka problemów z wypełnianiem swojej karty ewidencji ruchomych zabytków techniki. Czy pomoglibyście mi rozwiązać wątpliwości z kilkoma podpunktami?
Niby chciałbym, aby ktoś z Was taką zamieścił na tej stronie, no ale nie chcę wymagać zbyt wiele...

____________________________________________________
"4. Dane firmowe" - czy mam dobrze uzupełnione?
KZWM Polmo-SHL
SHL M11 175 WFM
Nr silnika: xxx
Nr podwozia – nadw. xxx

"10. Właściciel i jego adres / 11. Użytkownik i jego adres" - czym te podpunkty się różnią? Ja podałem te same, swoje dane.

"12. Miejsce pracy (przechowywania)" - sam napisałem: Garaż obok domu.

"13. Udostępnienie" napisałem: Za zgodą właściciela

"14. Formy ochrony" napisałem Rejestr zabytków

"15. Historia obiektu" - skopiowałem wikipedię oraz dodałem informacje o poprzednich właścicielach.

"16. Opis i charakterystyka techniczna" tu tylko wpisałem parametry motocykla, z tabelki z wikipedii.

Producent: SHL
Premiera: 1960
Okres produkcji: 1961-1968
Miejsce produkcji: Polska
Silnik: 173 cm3 S-32 jednocylindrowy, dwusuwowy, 9 KM
Skrzynia biegów: 3-biegowa
Ogumienie: 3,00x18
Długość: 2010 mm
Szerokość: 660 mm
Wysokość: 960 mm
Rozstaw kół: 1290 mm
Wysokość siodła: 760 mm
Pojemność baku: 13 l.
Ciężar własny: 116 kg.

Coś jeszcze mam dodać lub napisać?

"17. Przeznaczenie pierwotne" napisałem: motocykl

"18. Użytkowanie obecne" napisałem: Motocykl pokazowy

"19. Remonty, zmiany konstrukcyjne, modernizacje" napisałem: Motocykl przeszedł kapitalny remont silnika oraz nadwozia, nie nastąpiły żadne zmiany funkcjonalne i konstrukcyjne obiektu. Wydajność, użycie energii i surowców pozostaje bez zmian, a ewentualne tego typu modernizacje nie są przewidziane.

"20. Stan zachowania i potrzeby konserwatorskie" napisałem:
Stan techniczny: znakomity.
Żadne zabiegi konserwatorskie nie są wymagane.

"21. Akta archiwalne" Podałem dwa numery serii dowodów rejestracyjnych poprzednich właścicieli, ponieważ takie posiadam.

_____________________________________________________

Dodam, że sam nic nie "czarowałem" z osiągami czy dodatkami jak np. bezstykowy zapłon, kierunkowskazy, szybka czy coś tego typu. Jedynie kolorystyka (chromy, farba proszkowa) mogą się nieco różnić od oryginału.

Pozdrawiam i liczę na wyrozumiałość.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Monini
PostWysłany: Pon 18:01, 21 Mar 2016
PRZENIESIONY
Wto 14:13, 22 Mar 2016 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

A więc tak :
Różnica między właścicielem a użytkownikiem jest taka, że motocykl jest Twój, ale będzie nim np jeździć tylko Twój syn. Wtedy dane są inne. Y wpisujesz w obu rubrykach tylko swoje dane, a jak syn bedzie chciał jeździć to w rubryce udostępnienie możesz wpisac kto tym może jeździć.
Historia obiektu - wpisałeś ok, ogólnie chodzi o to że albo to musi być pojazd wyjątkowy np prezydent nim jeździł albo po prostu stary i tutaj dane z wikipedii są ok.
Miejsce przechowywania, ostatnio Piotr Kawałek o tym mówił, to jest ważne, bo jeśli motocykl ulegnie uszkodzeniu np spadnie dachówka z dachu. Pooza tym pojazd musi być zabezpieczony przed kradzieżą i zniszczeniem wiec miejsce garażowania to nie może być pod płotem na podwórku Wesoly a jeśli się zniszczy z twojej winy to są konsekwencje prawne, ale nie popadajmy w skrajności
Musisz się niestety liczyć z tym, że nie każdemu czlowiekowi chcą to przyjąć, czasem wymagają że to tylko i wyłacznie od rzeczoznawcy musi być choć nie mają racji, musisz zapewnić, że masz wystarczajacą wiedzę, by to sporządzić. I pamietaj że karta powinna być sporządzona w 3 oryginałach a nie ksero, dopytaj jak to jest u Ciebie.
Przydatne linki

* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych]
* [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]*


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematTen temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 Strona 3 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Prawo->rejestracja na zabytek
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group