Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek)->Kolejny nowy nabytek

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Kolejny nowy nabytek <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
rafalg
PostWysłany: Sob 16:12, 13 Cze 2009 Temat postu: Kolejny nowy nabytek


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice

Wygląda nieżle prawdopodobnie będę miał jeszcze do niej dokumenty.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez rafalg dnia Sob 16:13, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Sob 16:53, 13 Cze 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 812
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

o kurde piekna 4 Mruga ale to jakas przeróbka z tym wydechem?? rajdowa piatka miała amorki z tyłu a tu nie ma. Mruga ale jak beda jeszcze papierki to miodzioo Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Sob 17:49, 13 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Kozacko!!! A jaka jest historia tego wydechu??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cross2900
PostWysłany: Sob 19:13, 13 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Ładny naprawdę dobrze zachowany dlaczego u mnie takich nie ma eee....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ronin
PostWysłany: Sob 20:50, 13 Cze 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

Gratuluję pięknej sztuki! Mruga

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ronin dnia Sob 20:51, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Sob 21:04, 13 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

To wersja Kielecka rok 1950 model M04 U48 a więc sprzęt ciekawy bo z początku M04. To chyba najciekawszy motocykl jaki ostatnio zobaczyłem. SHL RJ1 nie miała amortyzatorów z przodu ani suwaków z tyłu. Dopiero w RJ2 zastosowano miękkie zawieszenie tyłu. Jednak RJ1 startował w latach 1948/1949. Być może jest to jakiś motocykl zrobiony do rajdów przez zawodnika. Ciężko coś wyrokować bo mało jest materiałów na ten temat. Musiałbyś zrobić porównanie co masz oryginalne co nie a potem sprawdzić zasadność montażu części nieoryginalnych w motocyklu wyczynowym. Np. błotnik przedni ma inne mocowanie. Nie wiem czy dobrze widzę ale chyba nie jest to przetłoczony płaskownik tylko rurka. Taki przekrój był bardziej wytrzymały. Tłumik to oryginał. Kolanko dorobione w domowym warsztacie czy w fabryce nie wiadomo. Na pewno warto odbudować ją z takim wyposażeniem, jest to kawałek historii. durzo bardziej wartościowy niż M05 z suwakami prezentowana w Automobiliście.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Sob 21:06, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jorgo
PostWysłany: Sob 21:12, 13 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 20 Kwi 2008
Posty: 263
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: lublin

gratulacje naprawde piekny motorek

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Sob 21:34, 13 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Sob 21:36, 13 Cze 2009, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafalg
PostWysłany: Sob 21:56, 13 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice

Właśnie do tego zdjęcia dotarłem i na jego podstawie stwierdziłem, iż może to być model RJ1 poza tym to kolanko wygląda na profesjonalnie wygięte, a na pewno nie jest to amatorska robota, odnośnie mocowania błotnika jest to rurka i też wygląda na fabryczą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Pon 1:18, 15 Cze 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Bardzo ciekawe!
Zainteresowała mnie Twoja maszyna,koniecznie daj znać dalsze ustalenia Wesoly Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fenix
PostWysłany: Pon 13:10, 15 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Wiem, że to chyba nie w tym temacie (może oddzielny temat?), ale przy okazji tego motocykla warto podyskutować nad skalą i na sposobem renowacji tak starych maszyn. Trochę do myślenia dało mi to, co Marcin Ł. zamierza zrobić ze swoją "czwórką": faktycznie czyszczenie do gołego metalu i silenie się na lakierowaną "piękność" daje chyba więcej złego niż dobrego. Marcin zamierza swoją maszynę lekko tylko zakonserwować i zatrzymać rdzewienie. Motocykl będzie trwał jakby w ustawicznej rdzawej patynie. I bardzo dobrze, i słusznie. Bo za kilka lat nawet nie będzie śladu, nie będzie materiału do porównań: co jest a co nie jest oryginałem. Zwłaszcza w tak jednostkowych egzemplarzach jak ten nowy nabytek Rafała.
No to jak Rafał powinien odnowić nabytek?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Pon 13:56, 15 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Tylko czy kolor SHL Rafła to oryginał, czy malowanie późniejsze Niepewny

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
maci3j11
PostWysłany: Pon 17:26, 15 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 251
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Koźmin Wlkp.

No motocykl niespotykany. Porownujac te zdjecia to mi sie zdaje ze na tym zdjeciu orginalnym z rj1 sa troche mniejsze katy nachylenia rury wydechowej.

Suchy napisał:
Tylko czy kolor SHL Rafła to oryginał, czy malowanie późniejsze Niepewny


Suchy nie wiem czy dobrze widze ale chyba czarny fabryczny lakier tam przebija na niektorych odpryskach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Pon 17:44, 15 Cze 2009 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 869
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Fenix napisał:
Wiem, że to chyba nie w tym temacie (może oddzielny temat?), ale przy okazji tego motocykla warto podyskutować nad skalą i na sposobem renowacji tak starych maszyn (...)
No to jak Rafał powinien odnowić nabytek?


Ponieważ moim zdaniem kolor nie jest oryginalny, jedynym słusznym i pożądanym dla potomności kierunkiem jest malowanie motocykla. Wszyscy tak robią,przykładowo perfekcyjnie odrestaurowane Sokoły,czy Wuelki,które oglądałem dopiero co na Rajdzie w Gnieźnie mają kolor zgodny z oryginałem,ale współczesny,i co? Nikt się nie odważy powiedzieć że nie-oryginał.
W branży weterańskiej wiek powłoki lakierniczej czy galwanicznej nie stanowi odstępstwa od oryginału. Pod warunkiem zachowania odpowiedniej palety.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rafalg
PostWysłany: Pon 18:21, 15 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Cze 2007
Posty: 133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gorlice

Macie rację rzeczywiśie motocykl w oryginale był czarny ze złotymi szparunkami, na niebiesko pomalował ją syn właściela z którym na ten temat rozmawiałem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek)->Kolejny nowy nabytek
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group