Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->SHL M17 Gazela rok. 1968 by Mysza

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
SHL M17 Gazela rok. 1968 by Mysza <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
myszap
PostWysłany: Śro 11:56, 17 Cze 2015 Temat postu: SHL M17 Gazela rok. 1968 by Mysza


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

Witam bardzo serdecznie wszystkich kolegów z forum. Chciałbym zaprezentować swój nowy nabytek jakim jest motocykl SHL M17 Gazela rok. 1968r. Motocykl kupiłem od pierwszego właściciela razem z dowodem rejstracyjnym (motocykl wyrejstrowany w 1986r) oraz co mnie ucieszyło książkę serwisową Kwadratowy, ponieważ motocykl kupiłem w tej samej miejscowości co mieszkam to miałem okazje przyjechać nim na kołach do domu Kwadratowy. Jak pewnie można się domyślić jazda nie była łatwa, ponieważ motocykl stał jakiś czas i według właściciela trzeba między innymi wyregulować gażnik Kwadratowy.
Na tym bym skończył krótka historię kupna tego sprzętu i przeszedł do rzeczy Kwadratowy. Będzie to mój pierwszy motocykl który będę starał się odrestaurować i pewnie nie raz nie dwa będę potrzebował pomocy od bardziej doświadczonych kolegów z forum Kwadratowy.

Plan działania wygląda następująco:
1. Demontaż silnika oraz remont kapitalny.
2. Szkiełkowanie, pucowanie Kwadratowy i próba uruchomienia silnika.
3. Demontaż podzespołów jezdnych ( nowe obręcze kół, nowe szprychy, łożyska piast itp.)
4. Piaskowanie, malowanie ramy oraz wymiana łożysk itp.
5. Lakierowanie "karoseri" oraz reszty elementów
6. Renowacja zawieszenia
7. Składanie do kupy Kwadratowy.

Czas operacyjny ok. 1 roku Kwadratowy.

Tak się prezentowała ja tylko ja kupiłem Kwadratowy










Aktualnie jestem po wymontowaniu silnika oraz rozebraniu na części pierwsze.
Całe szczęście, że nie było żadnych niespodzianek. Wszystkie łożyska, uszczelniacze oraz pozostałe elementy udało się zdemontować bez większych problemów.






Po wstępnych oględzinach i częściowym oczyszczeniu karterów stwierdzam, że nie ma tragedii Kwadratowy po za elementami eksploatacyjnymi wygląda dość dobrze.






Właśnie się zaczyna najlepsze kompletowanie części i ich jakość. Tu chciałbym się poradzić waszą opinią i doświadczeniem czy regenerować wał, cylinder itp. czy kupić nowy? Szczerze mówiąc jestem bardziej za kupnem części nowych, ale nie wiem jak wygląda jakość tych elementów. Praktycznie większość części znalazłem na [link widoczny dla zalogowanych] ale nie mam pojęcia czy są to podzespoły solidne i warto je kupić. Szczególnie chodzi mi o wał + korba oraz cylinder + tłok. Bardzo proszę o opinię kolegów którzy mieni do czynienia z tymi częściami.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez myszap dnia Śro 12:07, 17 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 12:03, 17 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Nie działają te linki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
musiej
PostWysłany: Śro 13:56, 17 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 23 Cze 2012
Posty: 508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Biała Podlaska

Ładny motorek , powodzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 14:03, 17 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Już działają.
No ładna jest.
A będzie jeszcze ładniejsza.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
myszap
PostWysłany: Śro 18:07, 17 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

Kartery wyczyszczone i przygotowane do szkiełkowania. Będę to robił sam tylko szukam jakiegoś dobrego pistoletu.





[img]http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9088c21b3d832b95.html[/img]



Tylko mam dylemat czy ta pokrywa cylindra nadaje się na montaż ? Musiało coś wpaść do cylindra i trochę ją pokiereszowało. Nie wiem czy jeszcze to zeszlifować czy już może być ?



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_ce
PostWysłany: Śro 20:00, 17 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

U mnie głowica wygląda tak samo, ale jeszcze nie wiem dlaczego i czy może tak zostać bo nie zabrałem się za silnik Wesoly

co to są za urządzenia po obu stronach przednich widełek?

Wydech masz nieoryginalny Wesoly tak to ładna sztuka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
myszap
PostWysłany: Śro 21:24, 17 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

Właśnie coś ten tłumik mi nie pasował Kwadratowy dzieki za info, natomiast te dziwne elementy na widelcach to klakson Kwadratowy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 22:17, 17 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Po obu stronach widełek ma bajeranckie trombitka.
I tak nie działają bo prądu za mało.
Ta głowica spokojnie może zostać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Czw 7:35, 18 Cze 2015 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Im więcej widzę zdjęć gazelki tym bardziej żałuje że swojego czasu nie kupiłem. Fajny egzemplarz, odnośnie części ze skuterdębicy to na pewno wał lepiej regenerować, cylindra nie widzę, a tłoków innych i tak nie znajdziesz, chyba że upolujesz oryginał. Na pewno zainwestowałbym w dobre łożyska, żeby za szybko nie zaczęły brzęczeć w silniku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Czw 19:38, 18 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2078
Przeczytał: 9 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

Ciekawe co wpadło źe tak zmasakrowało tą głowicę.
czekam na następne fotki.
Powodzenia


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
rudyweteran
PostWysłany: Pią 9:32, 19 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 26 Paź 2008
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tomaszów Maz

Ja tak kiedyś miałem w mojej M11. Werdykt pierścień pękł -wyszczerbił się i wpadł do komory spalania. Narobił identycznego spustoszenia. Jakim aparatem robisz zdjęcia? Widać,że nie byle jakim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
myszap
PostWysłany: Pią 11:49, 19 Cze 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Cze 2015
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Legnica

Panowie mam pytanie.
Po pierwsze czy zna ktoś zakład na terenie dolnegośląska najlepiej Wrocław i okolice gdzie można dobrze zregenerować wał oraz zrobić szlif cylindra ?
Po drugie czy w ogóle cylinder w takim stanie nadaje się jeszcze do regeneracji czy szukac nowego ?
Dzisiaj trochę poczytałem na temat części z [link widoczny dla zalogowanych] i sporo ludzi narzeka jakość .

Najchętniej kupiłbym taki zestaw [link widoczny dla zalogowanych] , ale nie wiem jak będzie się sprawdzał. Z drugiej strony nie wiem czy zostawić cylinder o ile się jeszcze nadaje oczywiście szlif i kupić nowy tłok z epoki PRL. Znalazłem na olx nowe tłoki z epoki.
Prosze o opinie.

Apropo aparatu bo kolega wyżej pytał czasem GoPro a reszte Nikon d7100 + Tokina AT-X M100 PRO AF D 100 mm f/2.8 + lampa











Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez myszap dnia Pią 11:55, 19 Cze 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Pią 12:03, 19 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Wyślij wał i cylinder do szlifu do Pana Lubińskiego z Iławy.
Tłok też dołoży, tylko poproś o tłok z Cross Impexu z Solca.
W dwa tygodnie masz u siebie zrobione dobrze.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Pią 12:03, 19 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Pią 13:59, 19 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 4 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Ja niestety mam kiepskie doświadczenia z Panem Lubińskim. Po jego regeneracji musiałem wywalić wał i wkładać nowy. Regenerację drugiego robiłem w najlepszym zakładzie w kraju (moim zdaniem) u Marka Olachowskiego: [link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcie cylindra który wkleiłeś to jest do M11, a Twój jest zupełnie inny. Najlepiej jechać z cylindrem do fachmana, niech go pomierzy i stwierdzi, czy jeszcze wyda na kolejny szlif i wtedy będziesz szukał tłoka. Najlepiej zrobić to na początku, bo razem z tłokiem musisz kupić sworzeń, a sworzeń wysłać razem z wałem żeby Ci pod ten sworzeń dorobili odpowiednią tulejkę korbowodu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pią 21:06, 19 Cze 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Do Pana Lubińskiego obecnie lepiej pojechać osobiście i tak samo odbierać, wtedy wie że będą części oglądane. Dodatkowo warto pokazać że nie jest się laikiem to zrobi porządnie, inaczej różnie to bywa, słyszałem rozbieżne opinie. Standardem są mosiężne tuleje w korbowodzie do sworznia tłoka, na moje wyraźne polecenie zrobił mi z brązu. Sworzni nie posiada, bo jak twierdzi nie trzymają wymiarów i z kiepskiego materiału są robione.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->SHL M17 Gazela rok. 1968 by Mysza
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group