Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->remont SHL M17 Gazeli towota

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
remont SHL M17 Gazeli towota <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
towot
PostWysłany: Śro 22:02, 01 Sty 2014 Temat postu: remont SHL M17 Gazeli towota


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Witam wszystkich!
Chciałbym tutaj przedstawić Wam relację z remontu, a potem renowacji mojej Gazeli.
Gazelę kupiłem we wrześniu 2010 r. i jak to zwykle bywa musiała trochę poczekać na swoją kolej. Jej reanimację zacząłem już parę miesięcy temu, ale jak zwykle brak czasu, itp., itd... na opis i dlatego dopiero dzisiaj zakładam temat. Muszę tutaj wspomnieć, że dzięki wskazówkom mrutego udało mi się doprowadzić do tego, że silnik zaiskrzył, za co składam ogromne podziękowania!!! Iskra jest piękna, mam nadzieję, że tak pozostanie. Poza tym remont przeszedł licznik, a pomógł mi w tym również forumowy kolega daszkes, dzięki.
Dzisiaj z kolei naszło mnie i zszedłem z Nowym Rokiem do garażu trochę pogrzebać przy motocyklu. Paliwo w kubku, strzykawka, gaźnik i Gazela na chwilę ożyła swym pięknym śpiewem. Na chwilę dlatego, że wcześniej zdjąłem tłumik i kolanko, bo mi trochę przeszkadzało w jej ustawianiu obok M11. Mam jednak nadzieję, że to dobra wróżba na Nowy Rok.

Teraz parę słów o motocyklu: niestety brak papierów i tabliczki znamionowej Numer ramy 001000, więc chyba rok produkcji 1968, numer silnika W2 95518, malowanie czarno - szare.
W tym miejscu mam pytania do Was:
1) - czy macie wiedzę, czy jest on od tego motocykla, czy mógł być zmieniany, czy jest jakaś zależność z numerami ramy, a numerami silnika;
2) - w silnikach o jakich numerach był stosowany zapłon Haldex, bo sprzedający dał mi również takowe ustrojstwo.

Na chwilę obecną moim największym zmartwieniem jest brak papierów i z tego względu etap 1 będzie polegał na naprawie mechanicznej motocykla, tak aby mógł on przejść przegląd techniczny związany z próbą rejestracji na zabytek. Chcę się w końcu na własnej skórze przekonać, czy jest możliwe zarejestrowanie pojazdy nieposiadającego żadnej dokumentacji i w dalszej perspektywie opisać tą procedurę "dla potomności" i wykorzystania przez innych. W wariancie negatywnym mam jeszcze w zanadrzu drugą ramę z papierami, więc tak czy inaczej Gazela będzie jeździć po polskich drogach.
2 etap projektu rozpocznie się po rejestracji motocykla i będzie polegał na renowacji wizualnej, ale jak napisałem powyżej, najważniejsza jest, a ładny wygląd to sprawa drugorzędna, w końcu to pojazd zabytkowy, więc stary wygląd nie powinien nikogo dziwić.
Spytacie, skoro mam ramę z papierami, to dlaczego nie od razu lakierowanie, chromy... Otóż rama tysiączka jest czarna, rama z papierami bordowa, a chciałbym przywrócić motocykl do takiej specyfikacji w jakiej opuszczała mury fabryki.

Na razie tyle, dalsze opisy w miarę postępu prac i tak jak pisałem w innym poście, w innym temacie - liczę na Waszą pomoc, gdyż z Gazelami nie miałem wcześniej do czynienia, a z silnikiem z zapłonem bateryjnym mam niemiłe doświadczenia. Jednocześnie będę wdzięczny za informacje odnośnie powyższych wątpliwości.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez towot dnia Śro 22:12, 01 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daris666
PostWysłany: Śro 22:31, 01 Sty 2014 Temat postu:


Gość




Zabawa w rejestracje takiego moto przyprawi Ci tyle problemów, że już nie będziesz chciał Wesoly

Jak masz ramę z papierami to przekładaj. Przegląd techniczny w rejestracji na zabytek jest mało istotny, a to dlatego że jak już będziesz miał umowę/fakturę zakupu to już przy opinii rzeczoznawcy pojazd musi być we właściwym stanie. Dopiero później jest przegląd.

Nie zapomnij o zaświadczeniu z milicji o tym, że pojazd nie jest kradziony.


Ostatnio zmieniony przez daris666 dnia Śro 22:36, 01 Sty 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Monini
PostWysłany: Śro 23:33, 01 Sty 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 443
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: świętokrzyskie

Będą fotki Gazelki ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
miernik13
PostWysłany: Czw 0:03, 02 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 489
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrzeszów

Chętnie się dowiem jakie są procedury rejestracji na zabytek ,życzę powodzenia ,wrzucaj fotki Gazelki Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daris666
PostWysłany: Czw 0:07, 02 Sty 2014 Temat postu:


Gość




Procedura prosta :

jeżeli jesteś prawnym właścicielem pojazdu zgłaszasz się do odpowiedniego rzeczoznawcy ( on wystawia ci zaświadczenie ) lub zazwyczaj przygotowuje wszystkie dokumenty takie jak biała karta itp. Z tym wszystkim lecisz na przegląd i następnie rejestrować w wydziale komunikacji.

Białą kartę można zrobić samemu lecz musi być ona wykonana zgodnie z wytycznymi.
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Czw 0:28, 02 Sty 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

No powodzenia życzę w remoncie Wesoly Wrzucaj koniecznie fotki
Hmm wcześniej, przed przeglądem musisz chyba kupić blachy tymczasowe?
ps. to nie temat do dyskusji o rejestracji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hokunin
PostWysłany: Czw 13:13, 02 Sty 2014 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 27 Sie 2012
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Mielec

Rama numer tysiąc.Ale fajnie Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Czw 17:59, 02 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

No właśnie fajnie z tym numerem 1000 i dlatego tą ramę chciałbym uratować. Fotki oczywiście będą, postaram się jak najszybciej wrzucić obraz stanu wyjściowego.
A czy wiecie coś na temat moich pytań dotyczących numerów silnika i zapłonu Haldex?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Czw 18:48, 02 Sty 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Jakoś rok temu w Automobiliście był artykuł o Gazeli i tam chyba pisali jak to było z tymi zapłonami. Jeśli nie masz tego numeru to sprawdzę jutro i dam znać co wyczytałem Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kuba_ce
PostWysłany: Czw 22:04, 02 Sty 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Paź 2012
Posty: 208
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Buk

Pawlasty napisał:
Jakoś rok temu w Automobiliście był artykuł o Gazeli i tam chyba pisali jak to było z tymi zapłonami. Jeśli nie masz tego numeru to sprawdzę jutro i dam znać co wyczytałem Wesoly


Jakbyś mógł podać w jakim numerze był ten artykuł to byłbym wdzięczny


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Czw 22:15, 02 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Ja też bym poprosił o numer egzemplarza, to postaram się go poszukać.
Wstawiam obiecane fotki:
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak wygląda obecnie, gdy zabrałem się za instalację zapłonową:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez towot dnia Czw 22:25, 02 Sty 2014, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
M17Kamil
PostWysłany: Czw 22:38, 02 Sty 2014 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 16 Lip 2012
Posty: 27
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Izbiska

Z tym zapłonem daleko nie zajedziesz, bez koniecznego ustawiania zapłonu co 10km. Wrzuć tam CDI i po problemie. Lepsze światłą i ładowanie. A jezeli kupisz jeszcze lepsze magneto z Royala to juz całkowity kosmos z elektryką Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Czw 23:30, 02 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

M17Kamil co to za magneto?
Daj namiary na ten sprzęt.
CDI mam i działa zajefajnie, po prostu zapomniałem o zapłonie przez 2000 km.
A do świecy zajrzałem z nudów po 1800 km i jak nowa była ale z przyzwyczajenia wymieniłem.
Na zwykły zapłon to szkoda nerwów w gazeli.
Z ładowaniem nie jest u mnie tak słodko bo co 1000 km muszę podładować jeżdżąc na światłach.
Jeżdżąc bez świateł nie ma problemów.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gazela dnia Czw 23:33, 02 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Sob 11:39, 04 Sty 2014 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1323
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Artykuł o którym wspominałem ukazał się w numerze 2/2012 (142), na okładce VW Golf I. Niestety napisali w nim tylko, że zapłony Haldex były montowane w pierwszych miesiącach produkcji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
towot
PostWysłany: Sob 13:44, 04 Sty 2014 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 13 Paź 2011
Posty: 1099
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Dzięki Pawlasty, zaraz poszukam tego numeru.
M17Kamil jakbyś mógł podać bliższe informacje dotyczące tego magneta o którym piszesz.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->remont SHL M17 Gazeli towota
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group