Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17 Gazela] relacja z remonty

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
[M17 Gazela] relacja z remonty <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 20:51, 04 Gru 2011 Temat postu: [M17 Gazela] relacja z remonty







Zacząłem od rozbiórki. Gość który wymyślił WD40 powinien dostać nobla.

Oto kilka zdjęć.

Zdemontowałem siedzenie i silnik

[link widoczny dla zalogowanych]

bak paliwa

[link widoczny dla zalogowanych][/url]

i rozebrany tył

[link widoczny dla zalogowanych]

Mam mnóstwo pytań, oto pierwszwe z nich:

1. Czytając forum zorientowałem się, że piaskowanie to najlepsza (najwygodniejsza) opcja. Czy znacie kogoś kto robi to dobrze? Najlepiej w okolicach Warszawy.

2. To samo pytanie odnośnie chromowania.

3. Gdzieś czytałem że była opcja Gazeli z chromowanymi piastami kół - czy to prawda?
Powrót do góry
drix1994
PostWysłany: Nie 21:02, 04 Gru 2011 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Noo pracę pełną parą idą widzę Wesoly
Jeśli chcesz się trochę pobawić i zaoszczędzić to polecam butlę z gazem, palnik i do dzieła. Opalić blachy, a potem szczotką drucianą i zostaje goła blacha Wesoly Potem aby zmatowić i podkładem epoksydowym prysnąć.
Co prawda na Gazelach się nie znam nic, a nic. Ale chromowane felgi to sprawa nie praktyczna. Chrom po jakimś czasie pęka.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 22:00, 04 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Piękna Gazelka.
Kolega pytał się o chromowanie piast a nie felg. Otóż piasty nie były chromowane a co do obręczy to były malowane ale sam się zastanawiam nad zmianą na chromowane ponieważ w razie wymiany opony nie ma możliwości zrobienia tego bez uszkodzenia lakieru.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gabste91
PostWysłany: Pon 9:11, 05 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Zaczne od tego ze masz super baze do remontu, jest chyba 100% kpl a przynajmniej sa bardzo wazne elementy. Jesli chodzi o zdarcie lakieru to niebaw sie sam, szkoda czasu zapłacisz +/- 120zł i bedziesz miał problem zglowy (ceny sa różne zalezne od zakładu), jesli chodzi o chromowane piasty to nie wiem gdzie o tym czytaleś ale takowych gazele nie maiły, owszem były wersje z chromowanymi i malowanymi felgami. I jeszcze raz piekna gazelke jesli mozesz napisz czy ma papiery ile dales za nia cos wiecej o motocyklu Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 13:37, 05 Gru 2011 Temat postu:







Przepraszam za pomyłkę ale chodziło mi o chromowanie obręczy a nie piast.

Gazelę kupiłem z papierami i na chodzie. Silnik jest po szlifie.
Zapłaciłem 1800zł. Wiem że to dużo ale jak ją zobaczyłem to rozsądek mi się wyłączył i musiałem ją mieć!!!

Cześci które nie są orginalne to: tłumik i korek wlewu paliwa (od MZ), sygnał, i tylne amortyzatory (też od MZ).
Chcę doprowadzić do orginału więc będę szukał tych części. Przy rozbieraniu złamałem rączkę ssania.... też muszę kupić.
Kupiłem komplet linek na allegro i zastanawiam się nad wiązką kabli.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 21:12, 06 Gru 2011 Temat postu:







Skończyłem rozbierać i jak zobaczyłem te wszystkie części to się przeraziłem - jak ja to wszysko złożę????

Teraz szukam zakładu który by to wypiaskował. Rozmawiałem też wstępnie z lakiernikiem i od razu zadał pytanie na które nie potrafię odpowiedzieć - jaki jest kod lakierów?

Czy ktoś wie gdzie znależć informacje? Chodzi mi o bordo, czarny i szary żeby był nabliższy orginalnym kolorom Gazeli.
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Śro 10:12, 07 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Najlepiej zdobyc oryginalna czesc i wtedy komputerowo dobrac bo z palety ral raczej nie masz szans.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Sob 19:29, 10 Gru 2011 Temat postu:







Gabste91, dzięki za podpowiedź. Kawałek ramy jest w oryginalnym kolorze bordo, więc z tym kolorem nie będzie problemu. Jeśli chodzi o srebrny i czerny to popracowałem delikatnie papierem ściernym i dobrałem się do orginalnego lakieru na obudowie lampy i spróbuję dobrać kolor do tego.

Nie mogę ściągnąć dolnej miski łożyska na trzpieniu przedniego widelca. Czy ktoś zna na to sposób?

Mam jeszcze jeno pytanie - w jaki sposób zdjąć gumy z boków zbiornika paliwa aby ich nie znisczyć?
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Sob 20:15, 10 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Olek napisał:


Nie mogę ściągnąć dolnej miski łożyska na trzpieniu przedniego widelca. Czy ktoś zna na to sposób?

Mam jeszcze jeno pytanie - w jaki sposób zdjąć gumy z boków zbiornika paliwa aby ich nie znisczyć?


Ja bym spróbował to podgrzac np. palnikiem- metal sie rozszerzy i powinien spaść z tej rurki.

Jeśli chodzi o gumy na baku można spróbować delkiatnie podwadzając szpachelka ( te gumy sa wykonane z dość twardej gumy wiec n z umiarem nie powinno nic im sie stac Mruga ) mozna tez podgrzac ale nie palinikiem tylko np suszarka i wtedy szpachelka Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Sob 22:25, 10 Gru 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

Na pewno to poskładasz, na razie nie zawracaj sobie tym głowy. Mogę Ci doradzić abyś poszczegulne zespoły części zapakował w oddzielne kartony tak będzie łatwiej to poskładać.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Śro 13:05, 14 Gru 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Zrobiłeś byka w nazwie tematu

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 18:00, 14 Gru 2011 Temat postu:







Cytat:
motomaciey Wysłany: Śro 12:05, 14 Gru 2011 Temat postu:

Zrobiłeś byka w nazwie tematu



No faktycznie.... dysgrafię miałem od dziecka. Nie wiem jak to zmienić niech tak już zostanie.
Skoncentruję się na unikaniu błędów przy remoncie Wesoly
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 19:51, 15 Gru 2011 Temat postu:







Panowie ratunku !!!!

Zabrałem się za koła i nie mogę odkręcić żadnej szpychy !!!
Kilka nakrętek przerobiłem z kwadratu na okrągło....

Koło całe koło było pomalowane razem ze szprychami, czy to możliwe żeby farba tak trzymała?
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Czw 20:10, 15 Gru 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Olek napisał:
Panowie ratunku !!!!

Zabrałem się za koła i nie mogę odkręcić żadnej szpychy !!!
Kilka nakrętek przerobiłem z kwadratu na okrągło....

Koło całe koło było pomalowane razem ze szprychami, czy to możliwe żeby farba tak trzymała?


Napewno fabrycznie koła w całości nie były malowane, bedziesz zmieniał szprychy??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 20:32, 15 Gru 2011 Temat postu:







Są w całości bardzo niedbale pomalowane jakąś srebrzanką. Napewno nie jest to malowanie fabryczne.

Nie wiem jak ocenić czy wymienać szprychy czy nie, ale te obecne nie będą sie nadawały to oczywiście będę wymieniał.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17 Gazela] relacja z remonty
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group