Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17] 1970 berserkers

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M17] 1970 berserkers <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pią 21:35, 05 Cze 2009 Temat postu: [M17] 1970 berserkers







Witam,
tak jak pisałem wczesniej dzis odebralem moja SHL i zabrałem sie do renowacji.
Mam pare pytań, jak ściągnąć kierownice( odkrecilem srebna srubę oraz srube która była pod i dalej siedzi, czy trzeba ja wybić? ) i jak zdjac tylnie koło>>
Silnik tez jest raczej w kiepskim stanie, kopka bardzo luzno chodzi i nie odbija do konca, czy znacie moze kogos kto zrobi kapitalke w Szczecinie lub okolicach lub nawet Poznań czy Łódź- interesuje mnie ktoś sprawdzony Wesoly
Wyczytałem na forum ze przy renowacji wymieniacie elektryke, czyli wymieniacie wszystko łącznie z kablami?

Może to dla Was glupie pytania, ale kompletnie sie na tym nie znam i to pierwsza moja renowacja...

Kilka pierwszych fotek:

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 21:55, 05 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Pią 22:07, 05 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

zainwestuj w literaturę - jest w sieci do ściągnięcia.
Nie śpiesz się i nie rozkręcaj dla samego faktu rozkręcenia tylko z potrzeby naprawy.
Nie rób wszystkiego na raz - albo silnik albo podwozie.
Jeśli nie masz o niczym pojęcia i nie wiesz gdzie można coś zrobić to zastanów się ile czasu jest ci potrzebne na remont. Ja zakładam ze jak zrobisz wszystko na przyszłe wakacje to będzie super szybko.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 22:09, 05 Cze 2009 Temat postu:







Zaczynam od ramy, piaskowania, chromowania, zrobienia na nowo elektryki, pozniej silnik ... literatura jak najbardziej, narazie jestem na etapie rozbierania, wszystko dokladnie fotografuje by pozniej do kupy zlozyc:))

zalozenia mam takie:
pierw rozbieram całą ( silnik zostaje w całości ) nastepnie daję części do piaskowania a nastepnie do malowania i chromowania..

Pozniej oddaje silnik do kapitalki tylko musze znaleśc kogos zaufanego..


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Pią 22:13, 05 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
irek
PostWysłany: Pią 22:24, 05 Cze 2009 Temat postu: Re: Renowacja mojej SHL M17 z 1970 roku


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 609
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

berserkers napisał:
... jak ściągnąć kierownice( odkrecilem srebna srubę oraz srube która była pod i dalej siedzi, czy trzeba ja wybić? ) i jak zdjac tylnie koło>>

Generalnie jest gdzieś na forum Jezyk
Ale jakby Ci się nie chciało szukac to rozwiązanie podobne jest do mocowania kierownicy w rowerze.
Zakładam że odkręciłeś górny chromowany kołpak/nakrętkę. Nastepnie wykręcasz śrubę ok 1 cm nad kierownicę. Uderzasz w nią mocno ale bez przesady. tym sposobem luzuje się stożek i można wyciągnąć kierownicę.
Koło ściąga się jeszcze łatwiej. Jezyk.
A jak Ci się nie spieszy to wpadniemy w przyszłym tygodniu z chłopakami z forum i w dwie godziny rozkręcimy całą na pierwiastki, obiecując przy okazji że nić nie wyniesiemy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 22:30, 05 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

no to masz problemy z głowy - irek ci we wszystkim pomoże.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pią 22:38, 05 Cze 2009 Temat postu:







Super:)
bede pisał jak sobie nie poradze i jak bede w Szczecinie to zapraszam Wesoly
Przyda sie ktos kto juz to robił.

Pozdrawiam
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 21:31, 09 Cze 2009 Temat postu:







Moto już rozebrane i mam kolejne pytania, jak wyciągnąć linke gazu z kierownicy i ogólnie rollgaz oraz które części nadają sie do piaskowania?
Czy tylni wahacz i osłone łańcucha też piaskować?

Pozdrawiam

[link widoczny dla zalogowanych]


[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 21:31, 09 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 16:44, 10 Cze 2009 Temat postu:







Rolgaz ma taką pozycję że możesz go zsunąć, wtedy bez problemu wyciągniesz resztę. (odkręć najpierw śrubę pod aluminiową osłonką rolgazu)

Piaskować możesz wszystko o ile masz rozumnego piaskownika i części nie za mocno skorodowane, chociaż jak obsługujący piaskarkę jest ok to nawet "sitek" nie zniszczy.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 16:46, 10 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 21:25, 16 Wrz 2009 Temat postu:







Elementy wypiaskowane i pomalowane - część proszkowo część pistoletem..
Niektóre części pochromowane...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych][/img]
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 21:43, 16 Wrz 2009 Temat postu:







Hehe ciekawy kolor, edycja papieska Wesoly
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Śro 22:03, 16 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

To takie coś jak znana M 04 ,,defiladowa" Wesoly , bedzie można opchnąć na alledrogo, że została wykonana dla JPII z okazji 79 roku itd. Wesoly Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 22:18, 16 Wrz 2009 Temat postu:







Śmiac się bedzie można jak już bedzie poskladana Wesoly fakt kolor inny niż wszystkie SHL ale sądze ze bedzie dobrze wygladac, pozatym zawsze chcialem mieć biały motor i taki mi powstał pomysl w glowie
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Śro 22:25, 16 Wrz 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Nikt się nie śmieje, to poważne forum Wesoly Mruga ,moja osoba to gwarantuje Wesoly A rada cenna, bo na alledrogo naiwnych nie brak Wesoly

A poważniej to ja też kiedyś myślałem żeby mieć całego białego junaka, na szczęscie jak już był czarny. Mruga


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Suchy dnia Czw 8:08, 17 Wrz 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Śro 23:19, 16 Wrz 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Mnie się kolor podoba. Będzie biały rumak Junak.
A gdzie chromowałeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 17:42, 17 Wrz 2009 Temat postu:







Chromowałem w Wiskordzie w Szczecinie, chłopaki dali rade.
Proszkowo malowałem w ZEKO w Kliniskach
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->[M17] 1970 berserkers
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group