Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->Gazela Mrutego.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Gazela Mrutego. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
mruty
PostWysłany: Wto 14:41, 03 Lut 2015 Temat postu: Gazela Mrutego.


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Remont już dawno zakończyłem, ale jakoś tematu o tym nie założyłem. Teraz przygotowuję sprzęt do sezonu, a to też takim małym remontem mogę nazwać. Oto efekt prac dzisiejszych.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Wto 15:45, 03 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

A co Marcin robisz?
Amorki?
Bo silnik miałeś zrobiony przecież.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Wto 21:58, 03 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Silnik zrobiony, ale wyjąłem koło zamachowe, mam przedmuch między głowicą a cylindrem, muszę sprawdzić sprzęgło. Koło zamachowe będę wstawiał z powrotem, do tego tych kilka rzeczy plus długotrwała praca na "kucaka" jest niewygodna, więc stwierdziłem że wymontowanie silnika, które zajęło mi 20 minut, będzie najlepszym i najszybszym rozwiązaniem.
Amortyzator jeden się popłakał, więc drugi zaraz też szlag trafi, jeszcze muszę koło tylne zdemontować, bo dwie szprychy pękły i łańcuch do wymiany mam. Malować na nowo nie będę, a i wymianę obręczy na razie wybiłem sobie z głowy, bo muszę kasę oszczędzać. Lecz stwierdziłem że lepiej teraz się zabrać za porządki niż jak się zrobi ciepło i będę się patrzył jak inni jeżdżą. Jak ogarnę Gazelę biorę się za przyczepki, w wolnych chwilach od pracy i lewizny, której nie będzie mi brakowało. Ludzie się już dowiedzieli że wróciłem, a jestem dopiero drugi dzień w domu i już się zapowiadają klienci Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marco
PostWysłany: Wto 23:54, 03 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 2230
Przeczytał: 8 tematów

Pomógł: 25 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

Mruty, najpierw przyczepki potem, cała reszta klientów Mruga Jezyk Hyhy
Szykuj SHL-owskiego zwierza, majowy coraz bliżej, a długa droga przed Wami. Też muszę zacząć reanimację mojej pięknej Hyhy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
CZESIO1958
PostWysłany: Śro 14:10, 04 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 2007
Przeczytał: 20 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myslowice

To jest dobre podejście. Zamiast kucać.
Silnik na stół i z głowy Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 20:58, 08 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Okazało się że oprócz przedmuchu między głowicą a cylindrem, gwint w głowicy jest za długi. Porównałem go do głowicy od WSK 175 i tam jest ok, więc zaniosłem głowicę do sąsiada tokarza na planowanie i skrócenie gwintu.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Nie 22:05, 08 Lut 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 508
Przeczytał: 11 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Za długi tzn, że co ? Fabryka odwaliła fuszerkę ? Skracjając gwint miałeś w zamiarze opuszczenie świecy bliżej tłoka ? No chyba, że nie rozumiem teo (jestem po 2 piwach Wesoly )

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Nie 23:15, 08 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 2 tematy

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Mruty to masz dobre przewala oczami gwint na wagę złota jak mówią.. lepiej nie skracać Wesoly
Gdzieś tu na forum opisywałem kłopoty z naprawą gwintu po tym jak mi go zerwało..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pon 9:15, 09 Lut 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Krawędź świecy (nie licząc elektrody) powinna być równa z krawędzią komory spalania.
Tak uważam że fabryka odwaliła fuszerkę, ponieważ w głowicy WSK 175 świeca jest dokręcana idealnie. Jak wiadomo takie położenie świecy zakłóca spalanie.
Doktor jak chcesz to Ci 100 głowic z zerwanym gwintem dam do naprawy, jaką metodą będziesz chciał. Przerabiałem to wiele razy i dla mnie zerwany gwint to 50 zł i problem znika, oczywiście dla mnie są ulgi Wesoly
Żona kupiła mi na urodziny dremel (czy jakoś tak) więc jeszcze będę poprawiał wszystkie kanały w cylindrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 21:30, 18 Mar 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

A oto efekt prac tokarza. Głowica wyrównana, ciężko było ją wycentrować w tokarce, gwint skrócony idealnie, krawędź świecy jest na równo z komorą spalania.
Tulejki dorobione plus nowe śruby, teraz pozostaje mi zregenerować amortyzatory i złożyć wszystko w całość.
Potem ponawiam walkę z ładowaniem, żeby przerobić instalację pod żarówkę H4.
Prace się przeciągają bo w między czasie mnóstwo pracy w garażu i nie tylko, ale z tego akurat się cieszę.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gazela
PostWysłany: Śro 23:16, 18 Mar 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 12 Gru 2012
Posty: 2390
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wągrowiec

Ekstra to robisz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M17 Gazela->Gazela Mrutego.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group