Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->Nowa Gazela powraca do łask:)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Nowa Gazela powraca do łask:) <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 13:29, 27 Gru 2012 Temat postu: Nowa Gazela powraca do łask:)







Witam serdecznie, pare dni temu kupiłem shl Gazele z 1969 podobno jezdna ale w danej chwili za dużo spraw mialo wplyw ze jednak nie dalo sie jej odpalic:)Wesoly oj znane takie teksty:)Ale nic, tak czy tak kuplilbym ja bo jakos mam odczucia ze za duzo klopotow mi nie sprawi.
Gazela powoli 'zrzuca' swoje okrycie. Chce co sie da wypiaskowac i oczywiscie pomalowac co do lakieru to chce zeby byl jak najbardziej zblizony do oryginalu ale tez aby jakos mi sie podobal.
Ogolnie wydaje mi sie ze w duzym stopniu zostaje oryginalna chociaz elektryka cala do wywalenia.
Stad moja obecnosc tutaj, poszukuje realnych uwag i rad co trzeba w 1 kolejnosci zrobic zwlaszcza mechanicznie nie znam gazelii w ogole ale tez za rady z kosmosu dziekuje:) zdjecia dodalem na razie w galerii bo nie wiem jak tu wrzucic ale pewnie z czasem jakos je zalacze:)
Chyba ze ktos kto troszke sie zna jest z moich okolic tzn aleksandrow lodzki lutomiersk ma troszke czasu i checi na pewno poza mila atmosfera cos aby nie za sucho bylo sie znajdzie:)


1. Zapraszamy do powitalni
2. Popraw posta, używając oprócz kropek, również przecinków. Także, mile widziane są polskie znaki.
// Drix1994
Powrót do góry
Jaca
PostWysłany: Czw 23:02, 27 Gru 2012 Temat postu: Re: Nowa Gazela powraca do łask:)


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

zbonek napisał:

Stad moja obecnosc tutaj, poszukuje realnych uwag i rad co trzeba w 1 kolejnosci zrobic…


Nauczyć się pisać poprawnie. A że pisanie jest nierozerwalnie związane z czytaniem to i polecenie „szukaj” nie powinno sprawić kłopotu wraz z nabywaniem umiejętności.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Nie 14:03, 30 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Więc tak jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne to domyślam się że będziesz musiał zacząć od szlifu cylindra i regeneracji wału. Oczywiście nie żałuj na nowe łożyska i uszczelniacze. Taki elementy jak przerywacz nawet mocno zużyte ale oryginalne dłużej potrzymają niż chińskie zamienniki.
Do całości przy składaniu przydałoby się zdystansować skrzynię biegów, ale to jak poszukasz na forum na pewno znajdziesz co i jak.
Daj jakieś foto Gazeli to zobaczymy w jakim stopniu jest oryginalna.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Nie 14:34, 30 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Wszelkie uszczelniacze należy dobierać pod rodzaj oleju na którym zamierzasz jeździć. Uszczelniacze na bazie gumy przeznaczone są do pracy z olejem mineralnym, na bazie silikonu do półsyntetyków i syntetyków. Warto o tym pomyśleć przed zrobieniem zakupów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Pon 11:11, 31 Gru 2012 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Mi jeszcze ostatnio zwrócono uwagę na temperaturę w jakiej będą pracować, co do materiału i tego na jakim oleju będą pracowały, pierwsze słyszę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Pon 12:27, 31 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Mruty, to jest podstawowy błąd, że nikt nie zwraca na to uwagi. Jak powiesz w sklepie że to części do WSK albo SHL to „mądry” sprzedawca da Ci zestaw gumek za 5 zł. O ile ma to jakąś rację bytu przy oleju mineralnym, tak przy półsyntetykach mija się z celem. W S32 wewnętrzne łożyska wału są smarowane z mieszanki. Pokaż mi kogoś kto dzisiaj leje mineralny do benzyny. Tak samo z amortyzatorami. Nieodpowiedni dobór materiałów i smarowania i robi się fontanna.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Pon 18:22, 31 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Czw 14:10, 03 Sty 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 21 Paź 2012
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Tutaj jest sprostowanie do tematu uszczelniaczy:

http://www.shlka.fora.pl/informacje,3/uszczelniacze-simeringi-vs-olej,6910.html#64832

motomaciey: Jaca, kolor czerwony pozostaw moderatorom.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jaca dnia Czw 14:11, 03 Sty 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->Nowa Gazela powraca do łask:)
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group