Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->M11W '67-rekonsturukcja J.W.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
M11W '67-rekonsturukcja J.W. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
JohnyWalker
PostWysłany: Nie 2:36, 03 Lis 2013 Temat postu: M11W '67-rekonsturukcja J.W.


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

Witam.
Chcę przedstawić mój pojazd i ewentualne postępy prac nad nim Mruga
Krótko o Jedenastce: jest moim pierwszym motocyklem, od niej wszystko się zaczęło. A dokładnie rzecz biorąc zaczęło się nawet wcześniej, kiedy gdzieś w gimnazjum pierwszy raz zobaczyłem za żywo M06 (chyba T, chociaż dziś już głowy nie dam) i bardzo zapragnąłem mieć taki motocykl. Wtedy dopiero zaczynałem poznawać temat. Ze zdobyciem podobnego motocykla były oczywiście problemy i poszukiwania przeciągały się, aż w pewnym momencie trafiłem na M11W w przyzwoitych pieniądzach. Na początku totalnie nie wiedziałem z czym to się je- 11 i czterobiegowy silnik?? Ale to właśnie źródło napędu szybko stało się podstawą mojej fascynacji. Kupiłem motor. Żeby nie było zbyt różowo, już po zakupie, gdy opadły emocje na jaw wychodziło coraz więcej wad i braków. Brakowało mnóstwa detali, często nawet grubszego kalibru, silnik, chociaż kompletny już samym swoim wyglądem nie dawał najmniejszych nadziei na uruchomienie, a wydech był malowniczym połączeniem WSKi M21 i jakiejś rynny.
Wtedy na stół trafił silnik. Raz rozbierałem S-38 z Komara, ten był drugi. Długo zeszło mi rozkminienie problemu ze skrzynią- ktoś naprawiał oryginalną, "długą" skrzynię poprzez wymianę jednego z przesuwnych kół na nowe, ale rodem z nowszej odmiany skrzyń WSK 175, o większej liczbie zębów a więc i średnicy co skutkowało permanentnym blokowaniem się skrzyni. Nie mając wtedy dostępu do odpowiednich części zastosowałem kompletną skrzynię WSK, co miało swoje następstwa, ale o tym później. Po zdobyciu nowego sprzęgła (pęknięty kosz, urwany łańcuszek itd), skompletowaniu iskrownika i złożeniu wszystkiego w całość silnik zaczął działać. W sumie wyszedł zupełnie nieźle, chociaż długo nie radziłem sobie z jego regulacją.
Spowodowane tym zero- jedynkowe skoki mocy w połączeniu ze wspomnianą skrzynią o krótkich niższych biegach dawały bardzo ciekawe efekty... Ale radocha że motocykl jeździ była niebywała. Potem zacząłem skupować co się dało z zakresu wyposażenia M11W, aż miałem prawie kompletny motocykl. Jeździłem tak ponad rok, to były chyba moje najlepsze przygody na motocyklu. Później pękł jeden z pierścieni tłokowych. Niestety, silnik powoli dopominał się większego remontu, luzy na korbowodzie też przekroczyły rozsądne granice. SHLka na pewien czas poszła w odstawkę, skompletowałem wtedy sporo nowych części do silnika, które też niedługo posłużyły do jego remontu. "Nowy" W2A został odpalony i zrobił w motocyklu raptem kilkanaście km, bo wtedy przystąpiłem do rozbiórki celem malowania, chromowania itd. Niestety, plan się nie powiódł i motor w częściach ostatecznie wylądował na lata w piwnicy.


Wstępne fotki:







Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JohnyWalker dnia Nie 2:45, 03 Lis 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 20:27, 03 Lis 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 1828
Przeczytał: 24 tematy

Pomógł: 33 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Fajne moto, fajna historia, czekamy na dalszy ciąg historii Wesoly Powodzenia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Nie 22:04, 03 Lis 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Widzę, że mnóstwo osób będąc w gimnazjum zaczęło się fascynować SHL Mruga U mnie też to na przełomie podstawówki/gimnazjum się przerodziło w pasje Wesoly Z tym, że bez efektów...
Czeka Cię dużo pracy..i jeszcze więcej będziesz potrzebować cierpliwości Wesoly No i rzecz jasna: $$.
Powodzenia życzę i czekamy na dalszy rozwój tematu! Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JohnyWalker
PostWysłany: Pon 19:19, 04 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

Wiater w towarzystwie S32U



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez JohnyWalker dnia Pon 19:27, 04 Lis 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Pawlasty
PostWysłany: Pon 22:07, 04 Lis 2013 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 1320
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 18 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Krosno Odrzańskie

Ciekawa historia Mruga Cieszy kolejny motocykl w dobrych rękach, oby do przodu ! Powodzenia w pracach renowacyjnych

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JohnyWalker
PostWysłany: Pon 23:15, 04 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

Kilka słów odnośnie samego silnika: teraz brudny & zakurzony po długim leżeniu, ale przed odstawką przeszedł remont powiązany z małym tuningiem. Kiedyś wpadł mi w ręce wał W2A po minimalnym przebiegu, który ktoś wymontował i odłożył w zapas ze względu na uszkodzenie czopa ze strony prądnicy. Korbowód w świetnym stanie powędrował do zdrowych wag z mojego silnika. Oryginalny cylinder był już niestety wysłużonym 3 szlifem. Zdobyłem nieco zużyty nominał i wyszedł z niego pięknie 1 szlif pod nowy tłok ZMD, wprawdzie dedykowany W2B, ale dobry jakościowo. Jakość wykonania kanałów w cylindrze pozostawia sporo do życzenia, zostały więc poprawione, wyrównane i wypolerowane, tak samo jak dopasowane do siebie gaźnik i króciec dolotowy. Gaźnik to oryginalny GM24U3. Głowica została nieco obniżona, aby podnieść stopień sprężania. Bez przesady, w tej wersji nie warto przeginać, ale na pewno poprawi to parametry. Skrzynia biegów pochodzi z nowszych wersji W2B, jest w bdb stanie, działa bardzo płynnie. Nowe są kosz i łańcuszek sprzęgłowy. Silnik nie zrobił jeszcze więcej niż kilkanaście kilometrów przewala oczami

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
JohnyWalker
PostWysłany: Sob 22:42, 09 Lis 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stalowa Wola

Wykopków ciąg dalszy:











Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11 W->M11W '67-rekonsturukcja J.W.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group