Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Shl M11 61r

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Shl M11 61r <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
cinek89
PostWysłany: Pią 14:23, 15 Cze 2012 Temat postu: Shl M11 61r


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kotlin

Witam po przerwie od rejestracji.
W końcu wziąłem się za wrzucenie dotychczasowych fotek mojej SHL.
Jak pisałem w powitalni, sprzęt dostałem od dziadka, gdzie stał pod wiatą przez jakieś 20 lat. Jeszcze pamiętam za dzieciaka jak się na niej bawiliśmy, jak była w dobrym stanie.
Niestety obecnie stan jest bardzo zły, ale myślę, że rocznik i fakt posiadania dokumentów jest to dobry kandydat do remontu. Niestety w najbliższym czasie jedyne co udało mi się zrobić to wszystko rozebrać w drobny mak i ocenić co się nadaje, a co nie. W najbliższym czasie w tej kwestii raczej się nic nie zmieni(brak funduszy i sponsorów Wesoly).
Koła raczej do niczego, a i tak to są 18'' więc mały problem. Ze zbiornika coś jeszcze powinno być. Błotniki są w średnim stanie ale do zrobienia. Rama jest pordzewiała ale nie ma tragedii. Najważniejsze, że nie jest nigdzie pęknięta. Co ciekawe udało mi się otworzyć zamek kierownicy wytrychem, a następnie rozebrać. Po kilkuminutowej kąpieli w odrdzewiaczu wygląda jak nowy. Siedzenie dostałem od kumpla w średnim stanie nadającym się do renowacji.
Silnik mimo ogromnego zabrudzenia z zewnątrz, w środku (skrzynia biegów) okazał się nie najgorszy, czego nie można powiedzieć o skrzyni korbowej i wale. Silnik stał bez głowicy, więc cylinder też w kiepskim stanie(tłok po tygodniu moczenia w różnych specyfikach wybiłem młotkiem). Trochę szkoda tego silnika, bo dziadek mówił, że silnik był po remoncie.
To na tyle w tym momencie.
Na razie czekam na oględziny SHL-ki w częściach u znajomego. Twierdzi, że była na 19" kołach więc byłoby miło. Może uda się wysępić za jakieś nieduże pieniądze.
Na koniec trochę fotek:
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
TomekSHL
PostWysłany: Pią 15:40, 15 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Mar 2012
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: łódzkie

Cześć,

Interesują mnie SHL z początku serii (1961-1962). Skoro tyle lat moto był u Ciebie to nie podważam rocznika i dokumentów. Mam jednak kilka pytań i sposptrzeżeń:
1. czy nie powinna być wiśniowa?
2. wg mnie powinna stać na 19'' kołach
3. osłona łańcucha jest od młodszego rocznika
4. silnik jest starszego typu
5. osłony boczne są od młodszych roczników
6. bak jest ok.

Proszę o opinie innych forumowiczów o skorygowanie mojej wiedzy o SHL M11.

Życzę wytrwałości w remoncie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinek89
PostWysłany: Pią 18:04, 15 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kotlin

1. Lakier jest oryginalny, bo pod tabliczką jest czarny
2. koła wiem że powinny być 19 dlatego pisałem, że mały problem, że są do niczego
3. osłonka też wiem że jest od młodszego
4. Nr. silnika zgadza się z numerem na tabliczce
5. osłony boczne nie wiem, czekam na spostrzeżenia(i tak mam tylko jedną)
Ogólnie przez dziadka ręce przewinęły się z 4 SHL-ki, a wiadomo jak to na wsi. Nikogo nie interesuje czy model wychodził na 18 czy 19 kołach itd. Niektóre części wysprzątałem ze strychu więc mogą pochodzić od młodszych egzemplarzy.
Dlatego wszystkie Wasze spostrzeżenia są mile widziane.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
template
PostWysłany: Pią 22:32, 15 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Lip 2011
Posty: 150
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Osłony boczne powinieneś mieć bez tych przetłoczeń na obrzeżach. Jeszcze chyba uchwyty od amortyzatorów powinieneś mieć z okrągłymi łebkami. Tu masz wyczerpujący opis rocznika: http://www.shlka.fora.pl/opis-modeli,29/m11-charakterystyka-rocznika-1961,2719.html

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Pią 23:24, 15 Cze 2012 Temat postu:


Gość




Wiśniowe Elki były tylko do 1400 numeru ramy. Osłony boczne i łańcucha faktycznie od nowszego modelu. Oryginalnie montowano felgi 19 cali.

Jak dla mnie to ta Elka jest całkowicie do odratowania i wcale źle nie wygląda. Dobrze by było jakbyś ją zagruntował żeby nie rdzewiała bardziej.
Powrót do góry
cinek89
PostWysłany: Sob 13:23, 16 Cze 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kotlin

Mam zamiar oddać ramę do piaskowania i pomalować podkładem. Do środka napryskam jeszcze podkładu reaktywnego, żeby zabezpieczyć profile od środka.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jaca
PostWysłany: Sob 15:56, 16 Cze 2012 Temat postu:


Gość




Grunt reaktywny możesz stosować na wszystkie powierzchnie. Na to kładź dopiero podkład właściwy.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 15:32, 20 Cze 2012 Temat postu:







cinek89 napisał:
Mam zamiar oddać ramę do piaskowania i pomalować podkładem. Do środka napryskam jeszcze podkładu reaktywnego, żeby zabezpieczyć profile od środka.


psiknij jeszcze FLUIDOL na ten podkad. Jest to substancja na bazie wosku, dodatkowo zabezpieczy Ci profile... nie jest drogie a w spreyu to dlugi wężyk dostaniesz do zestawu do pryskania.
Powrót do góry
cinek89
PostWysłany: Pon 22:21, 20 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kotlin

Wziąłem SHL-kę dziadka na zlot do Krotoszyna, udało się wjechać na hamownię:
[link widoczny dla zalogowanych]
wynik: 6,26KM, trochę uciekło ale ten silnik nie był remontowany z 15 lat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Wto 8:50, 21 Sie 2012 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Tatuś, ale chyba wszytko w porządalu, bo skoro to była moc na kole :-) A pewnie we fabryce mierzyli na silniku. Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Michallres
PostWysłany: Wto 10:23, 21 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Wrz 2011
Posty: 215
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Złoczew

Wydaje mi się właśnie że widziałem tą shl na zlocie i rzeczywiście Wesoly
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cinek89
PostWysłany: Wto 18:15, 21 Sie 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 42
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kotlin

No dokładnie, to ta SHL-ka

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->Shl M11 61r
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group