Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->SHL M11 1966r 3-biegi remont.

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
SHL M11 1966r 3-biegi remont. <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 13:58, 15 Sie 2010 Temat postu: SHL M11 1966r 3-biegi remont.







Witam !!!

Jestem tu nowy. Cieszę się, że znalazłem to forum. Być może uzyskam tu kilka porad pomocnych w renowacji mojej SHL-ki.
Motocykl który, posiadam był od nowości w mojej rodzinie. Jeździł na nim mój dziadek, później za młodu ojciec. Był on intensywnie ekspluatowany.
.
Cylinder wymagał szlifu, niestety już III-go i tu pierwszy problem. Zrobiłem szlif, zdobyłem oryginalny tłok ( N3 ) lecz mam problem ze zdobyciem pierścieni.
Tych z allegro nie chce kupować. Czy ma ktoś dojście do dobrych pierścieni na 3szlif ?

Ps.
W miarę postępu renowacji, będę wrzucał zdjęcia.
Powrót do góry
mruty
PostWysłany: Nie 18:05, 15 Sie 2010 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Witam i zapraszam do POWITALNI

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
drix1994
PostWysłany: Pon 9:24, 16 Sie 2010 Temat postu:


Junior Admin
Junior Admin

Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 1677
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ok. Lublina

Zobacz na skuterdebica.hg.pl

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 16:10, 17 Sie 2010 Temat postu:







Zaglądałem i tam, nie ma tego czego szukam.

Przy okazji zdjęcia cylindra:



Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 21:45, 17 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 18:25, 18 Sie 2010 Temat postu:







Kilka napotkanych dziś problemów.
1)Spawana rama. Chyba muszę to uciąć i pospawać od nowa jak należy.

2)Spawane mocowanie silnika

3) Wyrobione gniazda w silniku. I tu pytanie czy wstawić na dole stalowe tulejki takie jakie są na górze?
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Śro 18:36, 18 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

O te spawy sie nie martw, gorsze rzeczy jeżdzą, a te widać skoro sie nie rozwaliły to są dobre. A te tulejki w które idą śruby mocujące silnik powninieneś mieć jak rozbierałeś motora.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 18:47, 18 Sie 2010 Temat postu:







Oryginalnie są tylko dwie tulejki (na górze) na śruby mocujące silnik. Dwie dolne śruby z przodu i z tyłu silnika takich tulejek nie posiadają. Śruby przechodzą prosto przez aluminiową obudowę. I jak widać dość poważnie wybiły gniazda. Muszę się zastanowić co z tym fantem zrobić.

Ps.
Te dwie górne tulejki, były przetarte do aluminium. Zrobiła się z nich litera U. Dziś dotoczyłem nowe.

Zapomniał bym. Jakie wymiary powinny mieć oringi na wałek zmiany biegów i kopstartera ? ( W 90% M11 wycieka tamtędy olej). Za Chiny nie wiem jak to uszczelnić. Może macie jakąś metodę?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 18:51, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Śro 19:15, 18 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Na pewno nie ma, musiałbym zobaczyć w garażu, czy na pewno nie ma w 4 pkt takich tulejek, ale możliwe. A co do oringa, to jak bede w garazu i cos znajde to pomierze i Ci napiszę, ale najlepiej idź do sklepu z wałkiem i deklem i cos dobierzcie razem ze sprzedawcą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 21:25, 18 Sie 2010 Temat postu:







Jeszcze jedna sprawa. Jakie wymiary mają pierścienie na III-szlif? 62,25 x 2,4 czy 2,5 x ? Oryginałów nigdy nie znajdę. Chyba muszę zamówić w Primie w Łodzi.
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Śro 21:37, 18 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Chyba takie, Do tego silnika kupisz w kazdym sklepie motorowym, nie ma co specjalnie zamawiać, to nie junak. Wesoly Dobierz do gara i tyle

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 21:48, 18 Sie 2010 Temat postu:







Pierścieni szukam juz z pół roku. W każdym sklepie i na każdej giełdzie, mają te co na allegro. Znajomy kiedyś je kupił. Po 100km rozmazały się na cylindrze, nie wiem jak to możliwe... Sam widziałem, wole nie ryzykować. Może trafił na felerną partię i inne są dobre, jednak ja nie mam do nich zaufania.

Mam " Katalog części zamiennych beztekstowy M11-KCZ-B1 " 1966r, jednak nie ma tam podanych wymiarów. Mogę zeskanować i wrzucić na forum jeśli będzie komuś potrzebny.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 21:54, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Śro 22:41, 18 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ojciec, całe forum jeździ na takich pierścionkach i żyjo Jezyk Ja silnik zajeżdziłem na takich, ale nigdy im sie nic nie działo poza normalnym zuzywaniem się, więc ojciec nie cuduj, ino pal maszyne i w drogę. Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 23:20, 18 Sie 2010 Temat postu:







Przeszukałem archiwum znalazłem coś takiego Wesoly
Cytat:
Wysłany: Sob 20:20, 29 Gru 2007 Temat postu: [M11] Oryginalne części.

rafalg napisał:
Odnośnie oryginalności części - długo poszukiwałem oryginalnych pierścieni tłokowych do mojej SHL ki, z racji tego że zdobyłem fabryczny tłok i ma on inne zamki niż dzisiejsze, więc i pierścienie są trochę inne, długo szukałem i nic, kidyś znalazłem w internecie że oryginały były robione w Łódzkiej Fabryce Pierścieni Tłokowych, firma istnieje do tej pory, zadzwoniłem i zapytałem, jakże wielkie było moje zdziwienie jak powiedzieli że zrobią mi takie pierścienie jak potrzebuję, a najbardziej zaszokowała mnie cena 1,88 brutto za szt.


Jutro tam zajrzę. Firma ta obecnie nosi nazwę PRIMA. Jeśli mnie wygnają Jezyk To posłucham twojej rady.


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Śro 23:21, 18 Sie 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Suchy
PostWysłany: Czw 12:24, 19 Sie 2010 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1607
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Ja w primie zamówiłem do junaka, dają radę, ale z tego co słyszałem to też cudów nie ma. Jak bardzo lubisz kombinować to zamów u nich, napiszesz na forum potem ile one wytrzymują Jezyk . Ale nie sądzę, żeby rózniły sie jakością od tych powszechnie spotykanych po sklepach. Hmmm, a może to włąsnie oni te pierścionki dostarczają do sklepów. Jezyk

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 13:20, 19 Sie 2010 Temat postu:







Nie lubię kombinować, ale jak już coś robić to dobrze. Pierścienie się produkują Wesoly
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M11->SHL M11 1966r 3-biegi remont.
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group