Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->SHL M11 1965 - SitoD

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
SHL M11 1965 - SitoD <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 20:07, 02 Gru 2010 Temat postu: SHL M11 1965 - SitoD







Witam wszystkich,
zaczynam swoją historię.
Jak już wspominałem w "przywitaniach" motocykl został rozebrany w roku 2003 (foty z demontażu poniżej), a dzisiaj się powoli odradza.
Leżał w kartonach na garażu i na strychu mojego znajomego lakiernika.
Przy okazji lakierowania Vespy (Maja) mojej żony, udało mi się skłonić lakiernika do zaczęcia projektu "SHL".
Na dzień dzisiejszy mam polakierowane wszystko, oprócz części, które posiadają szparunki.
Mam nadzieje, że w sobotę będę walczył z lakiernikiem, najbardziej przeraża mnie bak, ale jakoś to przeskoczymy.
Pozdrawiam












Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Czw 20:21, 02 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
krzysiek
PostWysłany: Czw 21:02, 02 Gru 2010 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: boguchwała

Powodzenia a remoncie i czekam z ciekawością na dalsze efekty

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 15:34, 02 Sty 2011 Temat postu:







Witam ponownie,
już jestem po lakierowaniu, części ze szparunkami zostały pokryte bazą, a następnie lakierem (szparunki oczywiście malowane), a reszta, typu rama i inne zostały pokryte zwykłym akrylem.
Mogę opisać proces lakierowania baku dla chętnych.
Następny etap to chromy, ale nie wiem czy warto gdzieś posyłać, czy szukać zakładu na miejscu. Może się ktoś orientuje gdzie w Polsce robią to dobrze i wysyłkowo?
Czekam na krytykę - mile widziana - przy następnym się bardziej postaram.
Parę fotek do poglądu.
Pozdrawiam







Powrót do góry
ZWIERZU
PostWysłany: Nie 16:32, 02 Sty 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wołomin

Jak dla mnie bomba;pWesoly tak trzymaj i uwazaj przy składaniu:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Nie 16:52, 02 Sty 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Jedyna krytyka to taka ,że linię szparunku i srebrnego z przodu zbiornika pociągnąłeś za wysoko i zbiornik wygląda trochę nienaturalnie.
W fabrycznych zbiornikach linia biegła nisko ,blisko emblematu ,zbiornik wyglądał inaczej jak w innych motocyklach nietypowo.
Ale jak ja malowałem pierwszy raz tez popełniłem ten błąd, dlatego kupiłem sobie zbiornik z oryginalnym lakierem,na wzór.
Na bocznych osłonach szparunik są za długie nie powinny wychodzić na przetłoczenia.
Tu widać o co mi chodzi w przypadku zbiornika (poniższe wykorzystane zdjęcie znalezione na naszym forum) :

[link widoczny dla zalogowanych]


Reszta wszystko git.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bitels dnia Nie 17:14, 02 Sty 2011, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
shl1961
PostWysłany: Nie 17:29, 02 Sty 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 22 Paź 2010
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrów Wiekopolski-Odolanów

Że tak powiem Padam .A mógłbyś powiedzieć, jaką masz dyszę w pistolecie, bo pewnie niedługo będę malował WSK`ke i oczywiście ile taki pistolecik kosztuje Mruga


Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 21:16, 02 Sty 2011 Temat postu:







BITELS dzięki bardzo za uwagę, też tak myślałem przy wyklejaniu szparunku, miałem foty poglądowe, ale szparunek tak mi się ułożył naturalnie i po ładnym łuku. Przy wymarzonej M04 postaram się mocniej.

SHL 1961 nie nakładałem lakieru własnoręcznie, lecz w profesjonalnym warsztacie u mojego znajomego. Pistolety, z których on korzysta są firmy SATA i kosztują w granicach 1500 zł. Z takiego za 200 - 300 zł nie ma co korzystać jeżeli chcesz miać to profesjonalnie zrobione, a kupowanie profesjonalnego pistoletu i dobrego kompresora żeby mieć stałe ciśnienie to już chyba przyrost formy nad treścią.

Proces lakierowania zbiornika paliwa;
W miejscach szparunków nanieść biały kolor bazowy, następnie zaklejić go szparunkami wg wymiarów znalezionych na tym forum (odległości szparunków między sobą itd.), choć nie jest to łatwe żeby wyszło jak w oryginale.
Bez odklejania szparunków, które zakrywają biały kolor, całość pomalakierować czarnym kolorem bazowym, następnie zakleić logo SHL szparunkami dostępnymi na Allegor, oraz przykleić cienki (2mm) szparunek wzdłóż szparunku zakrywającego białą farbę, tak aby zakrył czary. Pozostałą część lakieru zaklejamy taśmą papierową i papierem pozostawiając odkryte jedynie "jaja" po bokach zbiornika, które lakierujemy na srebrno.
Następnie odklejamy wszystkie szparunki i pokrywamy całość lakierem bezbarwnym.

Takrobiłęm to ja, może ktoś ma jeszcze jakieś inne sposoby?
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Nie 21:26, 02 Sty 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

sitod napisał:


W miejscach szparunków nanieść biały kolor bazowy, następnie zaklejić go szparunkami wg wymiarów znalezionych na tym forum (odległości szparunków między sobą itd.), choć nie jest to łatwe żeby wyszło jak w oryginale.


Ale czekaj czyli szparunki wyznaczyłeś tymi z allegro czy mialeś taśme liniową ?? jesli tak to gdzie dostałeś taka 5mm ??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 21:37, 02 Sty 2011 Temat postu:







Szparunki kupiłem na Allegro za 60 zł, swoją drogą bardzo dobra taśma, dawała się fajnie naciągać i bardzo dobrze się kleiła.
Taśmę wyklejałem wg wymiarów z tej foty poniżej.
Fotkę podaną przez BITELS-a jakoś przeoczyłem, a szkoda.
Powrót do góry
ronin
PostWysłany: Wto 9:39, 04 Sty 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 1021
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice (Jaworzno)

I tak wyszło fajnie, tak trzymaj Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 14:40, 04 Sty 2011 Temat postu:







No ładnie idą ci te prace na ta shlka bardzo podoba mi się malowanie,oby tak dalej
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Śro 9:27, 05 Sty 2011 Temat postu:







Dzięki Panowie,
wasz doping mnie napędza Mruga
Następny element w kolejce to siedzisko, muszę jeszcze tylko delikatnie wypiaskować jego podstawę i wymienić blachę bocznych profili, już ich chyba nie odratuje.
Pozdrawiam
Powrót do góry
gabste91
PostWysłany: Śro 16:06, 05 Sty 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 19 Cze 2008
Posty: 806
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

Widze ze zajmujesz sie tapicerką Mruga to dobrze zobacze jak bedzie wygladalo siedzonko bo nie ukrywam ze bede w najbliższym czasie czegos takiego potrzebowal Mruga

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Wto 17:31, 11 Sty 2011 Temat postu:







Witam,
znalazłem w swoich szpejach takie tulejki gumowe,
pasują idealnie do otworów montażowych amortyzatorów.
Tak wyglądały oryginalne tuleje gumowe?
Ile sztuk takich bym potrzebował, 8 szt., wszędzie idą takie same?


Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Wto 17:32, 11 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
picek
PostWysłany: Śro 9:27, 12 Sty 2011 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

to nie są oryginalne tulejki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->SHL M11 1965 - SitoD
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group