Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->[M11] Wojt@s

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M11] Wojt@s <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Wojt@s
PostWysłany: Sob 14:45, 13 Cze 2009 Temat postu: [M11] Wojt@s


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Witacjcie:)

Z racji tego że kolega nie miał za bardzo zapłacić czym za wykonane usługi (serwis ), a przypomniał sobie o leżącej shlce w trawie na podwórku u siebie, to z miłą chęcią przystałem na to. Wielu z was się złapie za głowę, ja sam jak patrzę to wiem że będzie wesoło. Pare naście zabytków mam już odrestaurowanych za sobą, więc troszkę doświadczenia już zebrałem w tej dziedzinie.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Najważniejszym atutem tego motocykla to dokumenty które można odzyskać. Rejestracja na zabytek , według nowej ustawy, gdyż właściciel zagubił dowód ( czyt. ojciec kolegi ). Więc powiedzmy jest od czegoś się odbić.

Stan wszystkiego jest tragiczny, rama pospawana , wachacz zaspawany.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Błotniki do uratowania, tak samo jak bak, kanapa ładna, nie wiem czy w oryginalnym obiciu ale w niezłym stanie. Koła i bębny są, osłony łańcucha, a reszta to braki. Wiem że każdy od razu pomyśli wykorzystaj to co masz i kwity i kup inną.Ale chcę zreanimować tą. Niestety bez wymiany ramy się nie obejdzie, bo elementy nośne mają zmienioną geometrie, poza tym jest przegnita. Jedyne co mam na tą chwilę to numer ramy: 168795. Według tego co znalazłem w internecie jest to rok 1963, patrząc po szparunkach i baku.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
braki moje to lampa, licznik, stacyjka, osprzęt kierownicy i silnik ( tylko który model dokładnie silnika powinien tu być?? ) , tylna lampka, ośki kół.

Niestety ramy nie odratuję więc trzeba będzie kupić jakąś na przekładkę. Ale będziemy działać.

Na tą chwile mam zamówiony silnik s32 powinien być?? i ramę zdrową. Rotfl


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Sob 17:47, 13 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1599
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

EE gorsze rzeczy się widziało Hyhy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s
PostWysłany: Nie 20:59, 14 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Rama i silniczek będzie od kolegi forumowego Jorga.

Na tą chwilę czekam na odpowiedź w sprawie kompletu amortyzatorów na cały motocykl, kolejnego baku, osiek kół.

Co do braków udało mi się wśród swoich braków znaleźć szkiełko z uśmiechem, stacyjkę, zasuwkę ( muszę dokładnie sprawdzić czy od tego modelu ) a że z racji obok stoi wsk m06 b1 to wam powiem ciekawostkę: lampy, stacyjki, klosze, obramówki, skorupa wszystko jest identyczne, tak samo cechowane znaczkiem zelmotu. Jedynie nie jestem pewien zasuwki,ale na dniach dojdę do tego. Licznika też mają tą samą średnice i przełożenie, różnią się tarczą z grubsza, więc w razie czego można przełożyć sobie:) W granicach miesiąca motocykl zostanie skompletowany, w przyszłym tygodniu jak dobrze pójdzie pojedzie na przegląd i będzie przerejestrowany. Pozdrawiam Wesoly

Jakby ktoś miał foto oryginalnej zasuwki stacyjki z 1963 to proszę wrzucićWesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Nie 21:50, 14 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

A w jakim internecie sprawdziłeś z którego jest roku? Wesoly Coś pokręciłeś chyba z numerami. Możesz sprawdzić raz jeszcze bo wychodzi że to model W i rok produkcji 1968. SHL'ki z poszczególnych lat produkcji różniły się detalami. Zanim coś kupisz pomożemy Ci ustalić jakiej część powinieneś szukać.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Nie 21:54, 14 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s
PostWysłany: Nie 22:04, 14 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

V wersja malowania 1963r od nr 025700 – 185447


Tym się zasugerowałem, tzn malowaniem motocykla. Na razie czekam na skompletowanie dokumentów, ale z blach wynikło z tego co patrzyłem że to ten rok. Tak samo błotniki. Ale patrząc też na boczki to zwątpiłem bo mają szparunek na bokach.

Ze wspomnień właściciela, do niej był silnik 32, tylko blachy rozryły kartery i tak gdzieś zaginął. Dosłowny cytat.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Wojt@s dnia Nie 22:07, 14 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Nie 22:28, 14 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Przepraszam, moja wina. Nie wyrazilem sie jasno.piszac 1963 mialem na mysli ze to malowanie wystepowalo od roku 1963. Sprawdz te numey. Jesli to sa jednak te co napisales to mam jeszcze jedna koncepcje ale wtedy ustalenie roku produkcji zajmie nam wiecej pracy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s
PostWysłany: Nie 22:37, 14 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

Powiem Ci tak, to jest nabite na ramie, silnika nawet zwłok nie mam, ale potwierdzam to co mówił właściciel. Silnik był s32, nawet gdzieś foto mi pokazał tego sprzętu przed xx lat. Tylko teraz już dowód się znalazł , na dniach jadę podpisać umowę, ale może wyniknąć ciekawa sytuacja, bo jego brat też miał taką shlkę, i to ta co została i nikt nie pamięta która jego:) ale kwity będą a teraz to jest priorytet.

Wszystkie uwagi dawaj, z miłą chęcia przyjmę


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 8:10, 15 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Taki numer wskazuje że motocykl miał wymienianą ramę. Ramy z numerami powyżej ilości wyprodukowanych sztuk można było kupić w sklepie. Możemy ustalić rok produkcji po detalach z Twojego motocykla jeśli przyjmiemy że jest to komplet. Chyba nic innego nam nie pozostaje. Osłony jeśli są oryginalne wskazują na rok 1965 - 1967. Zrób dokładniejsze fotki kierownicy. Jeśli nie masz klamek zobaczymy pod jakie klamki jest kierownica. To nam znów zawęzi pole poszukiwań. Daj zdjęcia osłony łańcucha. Potwierdzimy zgodność rocznikową osłon. Dokładne zdjęcia puszki filtra. Głównie mocowanie.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Pon 8:13, 15 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s
PostWysłany: Pon 19:18, 15 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 12 Cze 2009
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

SM500 fotki na życzenie ,plus pare pytań:
ta stacyjka to od shlki??
[link widoczny dla zalogowanych]
Osłona łańcucha:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Kierownica , widać na rolgaz suwakowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Filtr powietrza:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Pokrywa boczna, ewidentnie czuć pod ręką wybrzuszenie w dolnych krawędziach:
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy to lampa od shl??
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marianek_spox
PostWysłany: Wto 10:43, 16 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 28 Lut 2007
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Myszków/Kraków-DS14kapitol

Będą z niej ludzie jeszcze Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Wto 10:50, 16 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Górnej części osłony nie masz? Rolgaz suwakowy wprowadzono już w modelu M06T. Jeśli wykręcisz puszkę filtra górne mocowanie będzie albo śrubą od od góry albo śruba będzie przyspawana do filtra. Wieczorem postaram się zdiagnozować rok.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Wto 15:31, 16 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

O Moja Shl przed remontem Wesoly
Błotniki to masz w super stanie, nówka z fabryki, ale felgi widzę to co u Mnie - próchno. Ja uratowałem swoje szprychy - obiłem wszystkie nyple młotkiem na wąskim kowadle, a rdzę z nich usuwam wrzucając do pieca Wesoly + trochę szczotka i do galwanizerni.

To wcale nie koniecznie musi być tak ze rama była wymieniona - ramy na wymianę robili już wcześniej z kolejnymi numerami. Twój motor może być tak jak wyszedł - tylko ze ilość ram nie jest równa ilość motocykli.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Wto 15:48, 16 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Krzysztof napisał:

To wcale nie koniecznie musi być tak ze rama była wymieniona - ramy na wymianę robili już wcześniej z kolejnymi numerami. Twój motor może być tak jak wyszedł - tylko ze ilość ram nie jest równa ilość motocykli.


Możesz to wyłuszczyć jaśniej bo nie kumam. Numeracja szła po kolei. Skończyło się "S32" zaczęły "W" Tyle że wcześniej zrobiono więcej ram jako części zamienne. Ale z fabryki nie mogły wyjść z przeskokiem. Przykładowo po numerze 155 600 wychodził 155 601 lub jakiś bliski ale nie 188 252


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
wild
PostWysłany: Wto 15:56, 16 Cze 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sie 2008
Posty: 352
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Więc tak np. w 3 roku produkcji postanowiono iż 1000 ram pójdzie w sklep jako część zamienna. Wyprodukowano do nr np. 12000. Tyle było motocykli ale + 1000 ram sprawia, iż motocykl nr 12001 ma ramę 13001.
Tak oczywiście wcale nie mogło być (jeżeli ramy produkowano dopiero po zakończeniu produkcji), ale jeżeli produkcja ram szła z produkcją motocykli to nie mogli nadać ramom wyższego numer niż stan.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez wild dnia Wto 15:57, 16 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Wto 16:02, 16 Cze 2009 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Ciekawa koncepcja, logiczna i przemyślana. Sprubuję to sprawdzić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Garaż (Nowy nabytek) / M11->[M11] Wojt@s
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group