Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M06 U->M06U 1959 w Oryginale

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
M06U 1959 w Oryginale <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Qantor
PostWysłany: Pią 21:47, 02 Cze 2017 Temat postu: M06U 1959 w Oryginale


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Słowem wstępu przeklejam historię którą już wrzuciłem w powitaniu:

Cytat:
Witam wszystkich. Dołączyłem do Was ponieważ stałem się szczęśliwym posiadaczem Shl-ki mojego dziadka.

W skrócie - M06U 1959 150cm3, oryginał bez przeróbek.

Mam nadzieję posiłkując się tematami uda mi się ją uruchomić i być może odrestaurować.


Najważniejsze bo to na pewno najbardziej ciekawi to zdjęcia. Zanim zdążyłem zrobić zdjęcia rozebrałem już ją do naga. Więc wrzucę na dniach tak żeby zainteresowani mogli zobaczyć stan motocykla, blacharki, kół itd.

Plan wygląda następująco - zostawić jak najwięcej z oryginału:

- uruchomić silnik (po 30 latach leżenia zalany w naftą)
- wszystkie części wyczyścić/wypolerować
- odświeżyć elektronikę
- zużyte części zakupić w miarę możliwości oryginalne

I ostatniego punktu głównie dotyczy moje pytania:

1. Na allegro i sklepach motocyklowych szukając tłoka (57,5mm) do szlifu jest bardzo duży wybór, wdzięczny bym był jeśli koledzy mają upatrzony sklep lub konkretne firmy jakie produkują dobre tłoki i ogólnie części zamienne do SHL czy raczej olx/szroty i z odzysku brać?

2. Coś z tego warto rozpatrzeć?

[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Pią 23:45, 02 Cze 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

Nowe tłoki czasami mają złe ksztalty, ale na pewno mogę polecić firmę z linku allegro2. Ogólnie tłoki od MZ są zdecydowanie lepsze od oryginalnych że względu na użyty stop, więc idź w tym kierunku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzysiekM11
PostWysłany: Sob 9:25, 03 Cze 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 519
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: podlasie

Od czasu skończenia remontu czyli jakieś 900km temu do wczoraj walczyłem z puchnącymi tłokami CrossImpex CX Solec (szkoda kasy na te gów....a) !! Tłoki robione chyba z czystego aluminium !! Puchną tak często, że odchodzi chęć od jeżdżenia.

Cylinder oddawałem do honowania, tłok dalej puchnie, kolejny raz ściągam cylinder, szlifuje pierścienie na zamkach aby jeszcze bardziej zwiększyć luzy - nic to nie daje i tłok dalej puchnie, kupiłem inny tłok CROSS, też srebrny prawie błyszczący (czyste aluminium? tłoki z PRLu były matowe i ciemne) - nowy tłok też puchnie. Cylinder ściągałem już kilka razy, tłoki, sworznie, honowanie cyl, piłowanie pierścieni, mieszanka 1:15 - tłoki współczesne puchną !! Smutny

Zamówiłem u Alliena w akcie desperacji anodowany tłok za bagatela 150 zł, wczoraj założyłem, przejechałem spokojnie i delikatnie 38 km z przerwami i póki co jaszcze go nie przyłapało.... Wczoraj jeździłem przy temperaturze około +15 st z dość silnym wiatrem, mieszanka 1:30

Przed montażem tłoka by Allien, zważyłem oba wyroby.

Chiński CX waży 187g, Allien waży 191g

Zobaczymy jak zachowa się 3 tłok by Allien, który jest ponoć anodowany, owalizowany itp.....

[link widoczny dla zalogowanych]
Tłok anodowany i chiński CX

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


PS.
Nie sugeruj się napisami na Aukcji typu "Solidnie wykonany" bo mój pierwszy tłok też był sygnowany tym hasłem a spuchł po przejechaniu 1 km......

Jeśli tłok Alliena też zawiedzie, kupuje cylinder na 1wszy lub 2gi szlif i szukam tłoka oryginalnego FSO. Już trudno, tyle kasy włożyłem w SHL, że nie pożałuję dodatkowych kilku stów.... W mur W mur Wsciekly


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiekM11 dnia Sob 9:33, 03 Cze 2017, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Sob 13:20, 03 Cze 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

CX to nie chiny, alien to nie wytwórca, jeśli chodzi o s32 to on anoduje tłoki które są normalnie w sprzedaży z dopiskiem Tajwan. Za każdym razem powinieneś mieć szlif pod dany tłok. No i oby ten ci posłużył

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
benicjanin738
PostWysłany: Nie 11:37, 04 Cze 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Paź 2015
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Benice; zachodniopomorskie

No to jest ciekawe?
Ja mam w Wiatrze zakupionym,tłok z PRl,i latam 70-80km/h przeważnie; ostatni wyczyn to ok 800km w cztery dni i silnik nawet się nie zakrztusił,na światłach w żadnym mieście?
Czytałem ostatnio artykuł Aliena i przypyszczam,że anodowany tłok od niego Ci pomoże rozwiązac problem?
KrzysiekM11 powodzenia i pisz jak Ci jazda idzie! Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qantor
PostWysłany: Nie 12:59, 04 Cze 2017 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Gdzie znajdę taki tłok Aliena?
Przeszukałem googla i allegro tam są ale potrzebuję 57.5 lub 58.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
halcik
PostWysłany: Nie 14:30, 04 Cze 2017 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2227
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 47 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

kup tłoki od mz ts

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Remont / M06 U->M06U 1959 w Oryginale
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group