Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Identyfikacja części->pomoc w rozpoznaniu wersji- SHL M17

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
pomoc w rozpoznaniu wersji- SHL M17 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gywer
PostWysłany: Pon 21:32, 13 Kwi 2015 Temat postu: pomoc w rozpoznaniu wersji- SHL M17


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Witam. Myślę że to odpowiedni dział- proszę o pomoc w identyfikacji mojej Gazeli. Motocykl kupiłem z ciągiem umów, łącznie z pierwszym właścicielem, który ją kupił, zarejestrował, wyrejestrował i sprzedał, ale już bez dowodu rejestracyjnego. Tabliczka znamionowa jest podniszczona, nie mam pewności czy rok produkcji to 1968 czy 1969. nr. ramy to 030286, silnika 03275. Mam na niej zbiornik z napisem, bez emblematu, silnik miał cylinder i głowicę z WSK. Emblematów "M17" nie było wcale. Zanim motocykl zarejestruję, chcę doprowadzić do stanu oryginalnego. to forum to kopalnia wiedzy, jednak ciężko przeczytać wszystko na raz, a wydać kasę na nieoryginalne graty bardzo łatwo, np. w ostatniej chwili przed szlifem cylindra, dowiedziałem się że mam nie taki jak trzeba, chciałbym takich błędów uniknąć w przyszłości, stąd kilka pytań:
-Czy wersje z emblematami plastikowymi i metalowymi różniły się czymś więcej, niż te znaczki?
-Czy granica była ściśle określona, czy też był czas że były produkowane jednocześnie?
-Czy były jakieś formy przejściowe?
-Jakie jeszcze były zmiany w czasie produkcji i kiedy ew. one nastąpiły? ---Czy były jakieś rarytasy w tych motocyklach, jakieś dodatki na zamówienie itp. generalnie towar deficytowy i pożądany? Nieraz człowiek nawet może nie wiedzieć że trafił na wyjątkową rzecz...
-Czy i ew. jakie poza cylindrem i głowicą są różnice pomiędzy silnikiem Gazeli a WSK175?
-Moja wersja nie ma czujnika stop na przednim bębnie- ma ktoś może zdjęcie jak w oryginale biegł przewód do niego? chciałbym w przyszłości zrobić taki czujnik...
- Czy były jakieś wersje/generacje silnika wiatr i ew. jakie?
-Czy ma ktoś na forum oryginalną, nie malowaną gazelę w kolorze zielonym, bądź choć zdjęcia gdzie widać jaki to był zielony- po skończeniu tej którą mam, chciałbym kupić coś w sporo gorszym stanie lakierniczym,
i polakierować ją w tym chyba najrzadszym malowaniu...
Wiem że sporo tych pytań, może jednak powstanie z tego jakieś małe kompendium wiedzy, dzięki któremu początkujący w tym temacie ograniczą ilość błędów przy odbudowie. Jeśli są gdzieś na forum tematy poruszające wątki o których piszę, to pewnie z czasem je znajdę, ale mile widziane będą linki, tym którym się będzie chciało coś skrobnąć w temacie, z góry dziękuję
Padam


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gywer dnia Pon 21:35, 13 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doktor
PostWysłany: Pon 21:51, 13 Kwi 2015 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 834
Przeczytał: 5 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

Gywer napisał:
..Zanim motocykl zarejestruję, chcę doprowadzić do stanu oryginalnego.. (..) Czy ma ktoś na forum oryginalną, nie malowaną gazelę w kolorze zielonym, bądź choć zdjęcia gdzie widać jaki to był zielony- po skończeniu tej którą mam, chciałbym kupić coś w sporo gorszym stanie lakierniczym, i polakierować ją w tym chyba najrzadszym malowaniu...

Ej, nie wolno tak przemalowywać Gazelek O rany... potem będzie więcej zielonych niż wyprodukowano Hyhy
A na poważnie, to właściwie zaprzeczasz sobie- z jednej strony chcesz doprowadzić do oryginału, i widać że zwracasz uwagę na drobiazgi co się chwali, a z drugiej "podrobić" całość- może kup choć ramę w kolorze zielonym i dokompletuj resztę
Pamiętaj, że to jest nasza rodzima, polska produkcja Ok! i patriotyczne podejście nie jest rzadkością i tu na forum
Zieloną Gazelę w oryginale mam ja, i nic mi nie wiadomo aby Picek swoją sprzedał tylko nie wiem czy nie malował jej w celu odnowienia..
A kabel do wyłącznika przedniego stopu jak widziałem zawsze biegnie opleciony z linką przedniego hamulca..


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gywer
PostWysłany: Pon 22:02, 13 Kwi 2015 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 07 Kwi 2015
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa

Oczywiście będę szukał zielonej, nie spieszy mi się, mam nadzieję że znajdę, a nie szczędzę ani czasu, ani kosztów na realizację swoich pasji, jednak pomimo że jestem jak się okazuje całkiem zielony w kwestii Gazeli, to wiem jak trudne to będzie zadanie, jak mało w tym kolorze zostało sprzedanych...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Identyfikacja części->pomoc w rozpoznaniu wersji- SHL M17
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group