Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Zapłon - ustawienie. (wszystko na temat)

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny
[M11] Zapłon - ustawienie. (wszystko na temat) <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Nie 10:08, 08 Kwi 2007 Temat postu: [M11] Zapłon - ustawienie. (wszystko na temat)







Siemka
Chciałem prosić o ty abyście mi dokładnie krok po kroku napisali jak mam ustawić zapłon w tej SHL. Nie mam czujnika zegarowego itp... Proszę o rzetelnego i łatwego do zrozumienia ART'a,nie musi być jakiś strasznie długi Jezyk

Pozdrawiam,i wesołych :* Jezyk
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Nie 18:38, 08 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

do tego potrzebna conajmniej suwmiarka i szczelinomierz
1. obracasz magnetem i sprawdzasz w którym miejscu styki przerywacza najbardziej się rozwierają, ustawiasz w tym miejscu przerwę 0.3-0.4 mm [dla M11]
2. następnie ustawiasz tłok w maxymalnym górnym położeniu i cofasz go w dół o 4,4mm (dla silnika z grubą uszczelką lub 2,2mm dla cienkiej uszczelki lub zwiększonej kompresji), kręcąc wałem lub magnetem w lewo! w tym miejscu styki przerywacza powinny zacząć się otwierać, najłatwiej sprawdzic to wkładając pomiędzy styki kawałek bibułki i lekko próbować wyciągnąć, jeśli w tym miejscu styki nie zaczynają się rozwierać musisz pokręcić całym stojanem do którego mocowane są cewki, jest on przykręcony 3 śrubami, przy tym jednak nie możesz zmienic położenia tłoku, tzn musi być 4,4 mm od górnego punktu
3.gdy już to zrobisz, i masz wszystko dokręcone Mruga sprawdzasz znowu max szczeline pomiędzy stykami przerywacza, powinna wynosić 0.3-0.4 mm


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez barteq dnia Śro 0:04, 04 Lip 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 19:25, 08 Kwi 2007 Temat postu:







a gdzie i jak mam ustawić tą przerwę?? Wesoly
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Nie 19:59, 08 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

pod magnetem jest przerywacz wiesz jak to wygląda ??
przerwe sie ustawia pomiędzy stykami przerywacza, stopka przerywacza jest przykręcana 1 śrubą, musisz ją troche poluzować, przesunąć stopke zależnie od szczeliny jaka masz, w lewo większa przerwa, w prawo mniejsza Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 20:10, 08 Kwi 2007 Temat postu:







aaa to dosyć łatwe:P
zrobię to we wtorek,i napiszę czy mi wyszło. A iskrownik mam odkręcać?? Chodzi mi o te 3 śruby co się nimi też coś chyba reguluję....
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 20:15, 08 Kwi 2007 Temat postu:







O kurde... A nie masz jakiegoś kolegi, albo wujka żeby Ci pokazał jak to się robi?
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 21:10, 08 Kwi 2007 Temat postu:







oj ja to muszę zrobić Wesoly A więc?? Tych 3 śrubek w ogóle nie ruszać?? Mam ustawić tłok w odpowiedniej pozycji(max rozwarcie platyn)odkręcić lekko tę śrubkę co trzyma platynę,istawić odpowiednią przerwę skręcić i śmigać?? Mniej więcej coś takiego?
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Nie 21:21, 08 Kwi 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

maciek1221 napisał:
oj ja to muszę zrobić Wesoly A więc?? Tych 3 śrubek w ogóle nie ruszać?? Mam ustawić tłok w odpowiedniej pozycji(max rozwarcie platyn)odkręcić lekko tę śrubkę co trzyma platynę,istawić odpowiednią przerwę skręcić i śmigać?? Mniej więcej coś takiego?


to dopiero 1 punkt

te 3 śruby trzeba poluzować żeby ustawić dobrze zapłon, jak pisałem wyżej Wesoly mając ustawiony tłok 4,4mm przed górnym punktem, obracasz iskrownikiem tak aby platynki leciutko się rozwarły, wsadz sobie między platynki kawałek bibułki, i pomału obracaj iskrownik, w punkcie którym będzisz umiał wyciągnąc bibułkę należy skręcić te 3 śrubki Wesoly czaisz??????????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 21:25, 08 Kwi 2007 Temat postu:







siemka
chciałem bardzo podziękować użytkownikowi barteq,ponieważ pomógł mi z tą regulacją na gg. Wielkie dzięki
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Pon 8:49, 09 Kwi 2007 Temat postu:







Opracujcie tę rozmowę i wklejcie tu jako poradnik. Przyda się innym!
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Wto 9:42, 17 Kwi 2007 Temat postu:







siema Mruga mam małą pomoc dla Ciebie. Sam mam SHL M11 ii jestem z niej bardzo zadowolony. Sam wszystko robie lecz chciałem ustawic wszystko dokładnie wiec szukałem sobie w internecie ruznych ciekawostek ii masz tu link tam jest wszystko co dotyczy regulacji SHL ja tak zrobiłem ii jestem z niej bardzo zadowolony poporostu ZYLETA Wesoly
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam ii zycze miłej jazdy Wesoly
Powrót do góry
Marcio
PostWysłany: Wto 16:42, 06 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 30 Sty 2008
Posty: 354
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków

Rozumiem ze dla S01 sa takie same przerwy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_M_M
PostWysłany: Sob 0:21, 17 Paź 2009 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poręba Górna

Ja zazwyczaj moment otwarcia styków przerywacza wykrywam omomierzem. Wydaje mi się że jest dokładniej, ale to kwestia zdolności manualnych.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gazownik
PostWysłany: Pią 23:12, 18 Lut 2011 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 306
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Białystok

Odświeże kotleta. Dziś wstępnie regulowałem zapłon, i zgodze się z tym co napisał J_M_M łatwiej jest wyczuć rozwarcie styków omomierzem. Poprostu kręcimy magnetem lub podstawą i wiemy dokładnie co się dzieje.

Mam takie małe pytanie. Jakie są potrzebne obroty magneta aby uzyskać iskrę? Bo dziś podczas ustawiania kręciłem kołem magnesowym i nic nie uzyskałem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Sob 10:01, 19 Lut 2011 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Ja nie kręcę tylko trzymam koło ustawiam je niewiele przed rozwarciem styków i gwałtownie przekręcam w prawo i tak można kilka razy z którymś na pewno się uda. Ogólnie zakręcić ręką żeby wywołać iskrę jest ciężko ale da radę to zrobić

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2, 3  Następny Strona 1 z 3

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Elektryka->[M11] Zapłon - ustawienie. (wszystko na temat)
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group