Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->Moc silnika S32 a S33

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Moc silnika S32 a S33 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
szczesk
PostWysłany: Pon 21:44, 04 Lut 2013 Temat postu: Moc silnika S32 a S33


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Ostatnio zaciekawił mnie temat mocy tych silników. Jak wiadomo w Osie pracuje jednostka zaporzyczona z M11, w której dokonano tylko zmian mających dostosować ją do pracy z cylindrem w poziomie i chłodzeniem wentylatorem. I teraz zaczyna się problem, bo wegług źródeł i tabliczki znamionowej osiąga ona 8 KM. Silnik S32 który był proplastą S33 jak wiadomo osiąga 9 KM. I teraz pytanie: dlaczego S33 ma mniejszą moc ? Dodam, że oba silniki mają taki sam stopień sprężania wynoszący 6,3. Zalecane wyprzedzenie zapłonu też jest idantyczne. Jedyną różnicą jaką zauważam jest inny gaźnik GM-24U1 w SHLce i GM-24U2 w Osie, ale z tego co wiem różnice w obu gaźnikach nie mają żadnego wpływu na pracę silnika.
Ale się rozpisałem Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
daszkes
PostWysłany: Pon 22:12, 04 Lut 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Żyrardów

Spójrz na to Wesoly [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Pon 22:16, 04 Lut 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

W dwusuwie rozrząd jest sterowany tłokiem, moc silnika w tym przypadku zależy od rozmieszczenia i wielkości okien w cylindrach. Cylindry w tych silnikach są inne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Wto 13:48, 05 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

Nawet jakby cylindry były identyczne to i tak silnik w Osie ma dodatkowo wentylator który jakiś tam opór stawia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Wto 17:33, 05 Lut 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Wentylator nie odbiera 1KM.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 17:51, 05 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

Mówimy o mocy na kole (WHP), czy na silniku (EHP) ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Wto 18:21, 05 Lut 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

Wszystko jedno, odebrana wartość będzie taka sama tylko, że na kole powiększona o to co zabiera przeniesienie napędu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Wto 20:56, 05 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

moc na silniku może się zmniejszyć o ten 1KM jeśli wentylator spore obciążenie daje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mruty
PostWysłany: Śro 20:42, 06 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Miłomłyn

WHP, EHP ? Co to takiego proszę sprostowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szczesk
PostWysłany: Śro 21:44, 06 Lut 2013 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

Dzisiaj pomierzyłem cylindry do Osy i SHLki i rozmieszczenie i wymiary kanałów są identyczne. Swoją drogą zdziwiłbym się gdyby było inaczej. Więc jedynym sensownym wytłumaczeniem jest to, że wentylator odbiera aż 1 KM - jakoś ciężko mi w to uwierzyć. Zdegustowany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
motomaciey
PostWysłany: Śro 21:52, 06 Lut 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Grudziądz

A układ wydechowy ? Kolanko się przecież różni.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Śro 22:19, 06 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

mruty nie bez powodu wstawiłem te skróty w nawiasach w tym miejscu gdzie są.

jeśli jednak jest to dla ciebie niejasne to proszę bardzo :
- WHP - whell horse power - moc mierzona na kołach;
- EHP - engine horse power - moc mierzona na silniku;
- BHP - break horse power - moc mierzona na hamowni z pominięciem oporów stawianych przez przekładnie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Czw 8:39, 07 Lut 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

BHP - w taki sposób były sprawdzane silniki. nawet w naprawie WSK jest takie zdjęcie. W osie wentylator jest na sztywno na kole zamachowym, co oznacza że wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału wzrasta opór i przy predkościach maksymalnych wału będzie to gdzieś około 1KM- tak zakładam bo jest dużo łopatek. Ale inna sprawa to przepływ powietrza- trzeba było by usprawnić zassanie ( w OSie jest to pod kokonem i mogą się robić problemy z zassaniem dużej ilości powietrza- sportowe osy miały większe otwory nawiewowe) oraz sprawdzić czy jeśli zbudowałoby się inne osłony na cylinder poprawiło by to przepływ i opory powietrza przetłaczanego.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
holipa
PostWysłany: Czw 20:11, 07 Lut 2013 Temat postu:


Elita forum
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z wioski ;)

a może lepszym rozwiązaniem byłoby podniesienie wydajności cewek i dorzucenie wysokoorotowego wentylatora np od chłodzenia PC ?

myślę że to miałoby jakiś sens. te wentylatorki niewiele prądu biorą. kwestia wpasowania w obudowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
picek
PostWysłany: Pią 18:31, 08 Lut 2013 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zwoleń

Wentylator w samochodzie uno o mocy 400W pobiera prąd o natężeniu 8A Niestety nie wiem ile ma obrotów ten wentylator ale znając życie coś koło 1400. Na wale silnika jest kilka tyś obrotów. Jak komuś się chce niech liczy ile by musiał mieć mocy silnik aby taki wentylator z una rozkręcić do 6tyś obrotów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->Moc silnika S32 a S33
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group