Autor |
Wiadomość
|
szczesk
|
Wysłany: Pon 21:44, 04 Lut 2013 Temat postu: Moc silnika S32 a S33 |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Ostatnio zaciekawił mnie temat mocy tych silników. Jak wiadomo w Osie pracuje jednostka zaporzyczona z M11, w której dokonano tylko zmian mających dostosować ją do pracy z cylindrem w poziomie i chłodzeniem wentylatorem. I teraz zaczyna się problem, bo wegług źródeł i tabliczki znamionowej osiąga ona 8 KM. Silnik S32 który był proplastą S33 jak wiadomo osiąga 9 KM. I teraz pytanie: dlaczego S33 ma mniejszą moc ? Dodam, że oba silniki mają taki sam stopień sprężania wynoszący 6,3. Zalecane wyprzedzenie zapłonu też jest idantyczne. Jedyną różnicą jaką zauważam jest inny gaźnik GM-24U1 w SHLce i GM-24U2 w Osie, ale z tego co wiem różnice w obu gaźnikach nie mają żadnego wpływu na pracę silnika.
Ale się rozpisałem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
daszkes
|
Wysłany: Pon 22:12, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 11 Cze 2012
Posty: 445
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Żyrardów
|
Spójrz na to [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motomaciey
|
Wysłany: Pon 22:16, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
W dwusuwie rozrząd jest sterowany tłokiem, moc silnika w tym przypadku zależy od rozmieszczenia i wielkości okien w cylindrach. Cylindry w tych silnikach są inne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mruty
|
Wysłany: Wto 13:48, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
Nawet jakby cylindry były identyczne to i tak silnik w Osie ma dodatkowo wentylator który jakiś tam opór stawia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motomaciey
|
Wysłany: Wto 17:33, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Wentylator nie odbiera 1KM.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
|
Wysłany: Wto 17:51, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
Mówimy o mocy na kole (WHP), czy na silniku (EHP) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motomaciey
|
Wysłany: Wto 18:21, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
Wszystko jedno, odebrana wartość będzie taka sama tylko, że na kole powiększona o to co zabiera przeniesienie napędu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
|
Wysłany: Wto 20:56, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
moc na silniku może się zmniejszyć o ten 1KM jeśli wentylator spore obciążenie daje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
mruty
|
Wysłany: Śro 20:42, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 1752
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Miłomłyn
|
WHP, EHP ? Co to takiego proszę sprostowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
szczesk
|
Wysłany: Śro 21:44, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Forumowicz

Dołączył: 08 Maj 2011
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kalisz
|
Dzisiaj pomierzyłem cylindry do Osy i SHLki i rozmieszczenie i wymiary kanałów są identyczne. Swoją drogą zdziwiłbym się gdyby było inaczej. Więc jedynym sensownym wytłumaczeniem jest to, że wentylator odbiera aż 1 KM - jakoś ciężko mi w to uwierzyć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
motomaciey
|
Wysłany: Śro 21:52, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 1194
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Grudziądz
|
A układ wydechowy ? Kolanko się przecież różni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
|
Wysłany: Śro 22:19, 06 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
mruty nie bez powodu wstawiłem te skróty w nawiasach w tym miejscu gdzie są.
jeśli jednak jest to dla ciebie niejasne to proszę bardzo :
- WHP - whell horse power - moc mierzona na kołach;
- EHP - engine horse power - moc mierzona na silniku;
- BHP - break horse power - moc mierzona na hamowni z pominięciem oporów stawianych przez przekładnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
picek
|
Wysłany: Czw 8:39, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
BHP - w taki sposób były sprawdzane silniki. nawet w naprawie WSK jest takie zdjęcie. W osie wentylator jest na sztywno na kole zamachowym, co oznacza że wraz ze wzrostem prędkości obrotowej wału wzrasta opór i przy predkościach maksymalnych wału będzie to gdzieś około 1KM- tak zakładam bo jest dużo łopatek. Ale inna sprawa to przepływ powietrza- trzeba było by usprawnić zassanie ( w OSie jest to pod kokonem i mogą się robić problemy z zassaniem dużej ilości powietrza- sportowe osy miały większe otwory nawiewowe) oraz sprawdzić czy jeśli zbudowałoby się inne osłony na cylinder poprawiło by to przepływ i opory powietrza przetłaczanego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
holipa
|
Wysłany: Czw 20:11, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Elita forum

Dołączył: 22 Cze 2012
Posty: 830
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z wioski ;)
|
a może lepszym rozwiązaniem byłoby podniesienie wydajności cewek i dorzucenie wysokoorotowego wentylatora np od chłodzenia PC ?
myślę że to miałoby jakiś sens. te wentylatorki niewiele prądu biorą. kwestia wpasowania w obudowy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
picek
|
Wysłany: Pią 18:31, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Moderator

Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 1378
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: zwoleń
|
Wentylator w samochodzie uno o mocy 400W pobiera prąd o natężeniu 8A Niestety nie wiem ile ma obrotów ten wentylator ale znając życie coś koło 1400. Na wale silnika jest kilka tyś obrotów. Jak komuś się chce niech liczy ile by musiał mieć mocy silnik aby taki wentylator z una rozkręcić do 6tyś obrotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|