Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M11] SHL M11 z normalnym przednim zawieszeniem czyli kundel

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2
[M11] SHL M11 z normalnym przednim zawieszeniem czyli kundel <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
lehoom
PostWysłany: Nie 21:35, 17 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Fotki z ksiazki nie moge zeksanowac z braku skanera. ale inne są w necie na stronie znanej dla nas wszystkich:
[link widoczny dla zalogowanych]


kiedys zapodalem podobny temat na innym forum i ktorys z zyczliwych uzytkowników podal mi kilka linkow z czego jeden był do mojej własniej strony na której sa te same info co na innych stronach o SHL bo przeciez historii nie da sie zmienic wiec te same fakty są. hehe.

A tu jest aktualna fotka mojej SHL gdy przmierzałem koło tylne 19" oraz siedzonko od WFM-ki. Siedzenie będe musiał skrócić o ok.10-15cm, bo dwuosobowe nie pasuje do rajdówki. Narazie SHL stoi w takim stanie aż zdobędę przód i koło 21".
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez lehoom dnia Nie 21:41, 17 Lut 2008, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 22:15, 17 Lut 2008 Temat postu:







trzeba by dokładnie poszukać w necie jakichś informacji czy jakaś rajdówka przetrwała do naszych czasów. A czy przypadkiem nie ma takiej rajdówki w Muzeum Techniki w Warszawie??/
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Nie 22:16, 17 Lut 2008 Temat postu:







Widzę tu troche niejasności
Chcesz zrobić repilkę tak czyli idealną kopię orginału a po zamiarach widzę ze replika z tego nie wyjdzie siedzenia na orginalnym zdjeciu jest przerobione z siedzenia SHL M11 a nie WFM to raz .
Drugi przednie zawiesznie: nie bardzo moge zrozumieć o jakie Ci chodzi wspominasz o że było z kierunkowskazmi kiedy conajmniej 3 wersje mialy kierunkowskazy ale piszesz też o Dudku czy takie zawiesznie chcesz zamontować
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli tak to drugi błąd w stworzeniu repilki bo w tamtej SHL jest całkie inne zawiesznie.
Radziłbym dowiedzieć sie wiecej zdobyc dobre zdjecia wymiary i dopiero myślec nad repliką chciałbym żeby to Ci sie udało i żeby wyszla piekna kopia a nie skladak ala 175R




P.S. Propnuje stworzyc nowy temat moze być coś ciekawego z tego
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Nie 22:42, 17 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Siedzenie WFM jest na wzór. Własciwe bedzie zrobione od podstaw wg. fotek rajdowej SHL. Obecne jest tylko na przymiarke jak to wogóle bedzie wyglądać.

Przednie zawieszenie jak już pisałem raczej jest niemożliwe do zdobycia bo inne motocykle nie miały takowego więc mamy problem. Planuje zalozenie takiego przodu który pokazałeś bo chyba najbardziej sie nadaje do tego projektu. Lepsze takie niż od jakiejś japonii.pozdro.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 23:39, 17 Lut 2008 Temat postu:







Tak jak patrze na to zawiesznie to ono bardziej przypomina te WFMkowe niż WSK bo posiada szklanki i to mocowanie koła może zostanowic sie nad takim
No cóz jak zrobisz tak bedzie twoja wola ja tylko podpowiadam i koniec off topu bedzie temat to sie popisze
Powrót do góry
lehoom
PostWysłany: Nie 23:49, 17 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Czaje o co chodzi ale zawieszenie WFM jest zbyt delikatne no i wedy koło do WFM też musi być a jak zrobie taki jak chcę to piasta będzie M11 a felga tylko inna. Narazie nic jeszcze nie robię tylko planuję a to znaczy ze kazda opcja wchodzi w rachube a Wasze opinie pomoga mi zrobić tą SHL poprawnie. Ok. koniec off-top`u. pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 21:55, 18 Lut 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Nie uraź się ale zaczynasz od złej strony. Kompletowanie jest przedostatnim etapem. Wydaje mi się że najpierw należy zdecydować jaki motocykl chcesz zbudować. Motocykli sportowych marki SHL było sporo. Później żmudna praca dogrzebanie się do materiałów według których mógłbyś to zrobić. Jak już wiesz co chcesz mieć i jakie elementy powinno zawierać wtedy bierz się za kopletowanie w przciwnym razie nawet najpiękniej zrobiony taki motocykl będzie po prostu kolejnym "krosem" który tylko na zdjęciu słabej jakości wygląda jak fabryczny. Jeśli jesteś chętny załóż temat w którym każdy dożuci swoje 3 grosze. W kupie siła panowie. Poczytaj Zielińskiego, tam jest sporo o tym.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lehoom
PostWysłany: Pon 23:51, 18 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

Też racja. Narazie tylko planuję bo nie wiem co i jak ma być. Fotki mam tylko 2 albo 3 i tyle. Skąd wiecej info brać? Przeszukałem cały net odnośnie polskich moto i nic więcej. Trochę info swiezych jest w ksiazce 100 lat polskiej motoryzacji i sa fajen fotki ale szczegółów kostrukcji nie ujrze tam. Temat pojawi sie wkrótce jak zbiorę w kupę materiały które mam dla porównania. Pozdro.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cross2900
PostWysłany: Wto 10:22, 19 Lut 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

------------

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez cross2900 dnia Sob 1:28, 06 Sty 2018, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 1:09, 25 Lut 2008 Temat postu:







Ja ogólnie do tej przeróbki nic nie mam, ale na pewno już jest inna jazda niż ,,pływanie na oryginalnym przodzie SHL
Powrót do góry
SM-500
PostWysłany: Czw 21:51, 20 Mar 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Jak tam sprawy się mają z Twoim sportowym motocyklem? Ostatnio przypadkiem weszłem w oposiadanie kilku detali do motocykla krosowego.
Wydaje mi się że części na Twoją maszynę powinieneś szukać wśród Jawy. W tamtych czasach części były dostępne i było sporo modeli sportowych.
Popatrzę jak z dostępnością części i może wydoktorujemy ze dwa modele? Mruga


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
lehoom
PostWysłany: Czw 22:23, 20 Mar 2008 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 11 Lut 2007
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: London,Bydgoszcz

No narazie stroi robota bo jeszcze sie zasntanawiam nad konkretną wizją owej maszyny. Niewiele fotek jest, chyba ze 2 albo 3 i to niewyraźne a w książkach tez mało. Tez myślałem nad cząstkami od Jawy ale chcę jak najwięcej polskich elementów w tym moto.

A jakie częsci od rajdówek masz? pozdro. Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Czw 22:26, 20 Mar 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Przód raczej nie był polskiego pochodzenia. Gdy wychodziły pierwsze "erki" jeszcze nie produkowaliśmy zawieszenia upsidedown a później było stoswane włoskie zawieszenie. Rama najczęściej była robiona od podstaw. Oryginalną ramę musiałbyś przyciąć tuż za mocowaniem amortyzatora.
Mam koncepcję na motocykl z początku lat 60-tych.
[link widoczny dla zalogowanych]
Mam 2 koła 21'' i 18'' z oponami przednie zawieszenie, kierownice i jeszcze niewiem co bo nie miałem, czasu obejrzeć.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez SM-500 dnia Pią 11:20, 21 Mar 2008, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony Poprzedni  1, 2 Strona 2 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M11] SHL M11 z normalnym przednim zawieszeniem czyli kundel
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group