Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M06T] 175cm3 ?????????

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny
[M06T] 175cm3 ????????? <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Pon 13:52, 05 Lis 2007 Temat postu: [M06T] 175cm3 ?????????







Witam.


MAm takie pytanko,bo ciagle mnie to meczy,i nie daje mi spokoju:/) Posiadam SHL MO6-T 59r silnik S06 nic dziwnego ale cylinder jest 175cm3 a nie od 150cm3. Wlascieciel od ktorego kupilem, powiedzial ze z kieleckiej tasmy zeszlo 16 takich szt. ( pierwszy wlasnicie, od poczatku ja mial,stary pracownik SHL). Ciekawi mnie to czy to mozliwe,mozecie mi pomuc w rozwiazaniu tej ciekawoski. Za wszystkie info bardzo dziekuje:)

Pozdrawiam Hans
Powrót do góry
pawe86
PostWysłany: Pon 15:24, 05 Lis 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

ale jaki jest dokladnie cylinder taki jak w m11? czy tez taki jak w 150????
i co jets na tabliczce znamionowej??? bo cylinder zalozyc inny to zaden problem w shl...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Pon 16:32, 05 Lis 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Dokładnie tak. Cylinder od S32 do S06 można założyć bez problemu. W cylindzrze od S06 można zamontować tłok od S32. Nie twierdzę że tak było ale dowodu może dostarczyć zdjęcie tabliczki znamionowej. A jaki masz numer ramy? Z końca produkcji?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bitels
PostWysłany: Pon 18:06, 05 Lis 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 21 Sty 2007
Posty: 1326
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rzeszów

W pełni sie zgadzam z Przemkiem. Sam posiadam cylinder do szóstki roztoczony na pojemność 175.
Od wielu starszych ludzi słyszałem ,że robiono tak z braku tłoków do 150 które w połowie lat 60 stały się towarem deficytowym oraz braków cylindrów.
Ten cylinder na tyle ma zapasu ,że można go spokojnie roztoczyć do 4 szlifu pod tłok z silnika s32 bez obawy o pękanie ścianek czy przegrzewania . Jak brakło możliwości szlifu na 150 kupowano tłok na 175 a dostawało się dodatkowy gratis większa moc. Ale są i minusy - oryginalne sprzęgło z szóstki nie radzi sobie za bardzo z większą mocą i szybciej sie zużywa (trzy przekładki korkowe nie cztery jak w s32)
Ciekawe właśnie jakie masz sprzęgło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Pon 21:40, 05 Lis 2007 Temat postu:







Witam Ponownie:)

Cylinder jest od M11 na pewno, chodzilo mi oto czy naprawde zeszly z tasmy z taki cylindrami, ten pan mowil ze tak ( PACOWNIK SHL) . Nr ramy 009085 na silniku oprucz nr jest jeszcze cus wybitego nr 462. A co do sprzegla to nie moge narzekac bo od zakupy szczeze nie mialem klopotow 2 lata, a trasy robilem dosyc spore. SHL to jest to:)

Pozdrowionka
Powrót do góry
Jenny
PostWysłany: Śro 15:53, 21 Lis 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

Zdziwiłam się właśnie oglądając filmik Twojej, hans , produkcji, će masz tam ten cylinder...czy sprawa się wyjasniła..??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 19:12, 21 Lis 2007 Temat postu:







Witam. Kurcze Ten Pan tak mowil i raczeej nie klamal bo po co. (dziadek). Hmmm i to wlasnie ciekawosta jest, a czy cos z numerow sie dowiedzieliscie? Kurcze pierwsze prace nad ShL M11 byly prowadzone przeciez od 59r, , moze faktycznie 16szt zeszlo z tasmy KielecKiej SHL ,z cylindrem od 175cm3 M11 jakas testowka kto wie. (pojade do tego pana w nastepny weekend i spytam sie wiekszych szczegolow, bo teraz bede mial szkole:/ ) PS. I cos wiadomo z numerow?

POZDRAWIAM WSZYSTKICH
Powrót do góry
SM-500
PostWysłany: Śro 20:42, 21 Lis 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Numer ramy wskazuje że jest to... M06 U. Natomiast ten drugi numer który podałeś to podejrzewam jest numer karterów.Czy na obydwu są takie same? Jaki jest numer silnika? Jeśli faktycznie jest to M06U to jeszcze bardzo daleko do S32. Jako "unowocześnienie" fabryczne prawdopodobnie pod koniec M06U był montowany wachacz i przejście między modelami było płynne. To jest narazie hipoteza. Podaj numer silnika jeśli wolisz może być na priva. Jak chcesz.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawe86
PostWysłany: Śro 21:38, 21 Lis 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

no ja np mam SHL ktora ma na tabl znamionowej M06-u a cala reszta jest jak w T i przod i zbirnik a kupilem ja od goscia a ten natomiast byl drugim wlascicielem i watpie aby ktorys z nich bawil sie w przerabianie....

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Śro 22:33, 21 Lis 2007 Temat postu:







Witam. Co do tego ze to M06-U to ten pan mowil ze to jest U ale kurna niechcialem wierzyc,wachacz jest z przodu bo takie wychodzily w kielcach tak jak mowisz. Na magnecie,hamulcu wszedzie pisze ze to SHL M06-U nawet w schowku byla ksiazka M06-U lecz tez jak pisze kolega reszta jest jak w T . Kurde ale historie,nr poszedl na pryw. Pozdrawiam
Powrót do góry
Jenny
PostWysłany: Czw 0:17, 22 Lis 2007 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lip 2007
Posty: 392
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

Jestem ciekawa jak sytuacja się rozwiąże.. Mruga
Będę śledzić ten temat Wesoly


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
SM-500
PostWysłany: Czw 9:23, 22 Lis 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Obejrzałem filmik i wydaje mi się że przód był wymieniany. Lampa jest z zasówką a nie powinna. Czy lakier jest oryginalny? Przynajmniej na przodzie. Zrób fotki wachacza i jego smarowania. Być może cały przód jest od M11. A silnik też wskazuje na U.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Czw 17:50, 22 Lis 2007 Temat postu:







Witam. Wachacz napewno jest od T jest bez wzmocniej potym mozna zalwazyc najbardziej ze starsze, co do zasowki to niejest zasówka tylko blaszka bo zmienialem stacyjke( sama blaszka musze orginalna stacyjke wstawic bo juz mam:) Lakier nie jest orginalny. Pozdrawiam
Powrót do góry
Gość
PostWysłany: Czw 16:19, 20 Mar 2008 Temat postu:







Odpowiedź na pytania typu:"skąd czesci od M06U w SHLce M06T" jest bardzo prosta.Podzespoły typu magneto czy np.dźwignia hamulca nożnego były trzepane w tysiacach sztuk.Tak więc gdy zaczęli robic M06T to mieli jeszcze mnóstwo częsci na zapasie które pasowały i nie mogły sie zmarnowac.
Powrót do góry
SM-500
PostWysłany: Czw 21:39, 20 Mar 2008 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 20 Wrz 2006
Posty: 1001
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zagnańsk

Przeczytaj dokałdnie pierwszego posta i zastanów się co napisałeś !!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Idź do strony 1, 2  Następny Strona 1 z 2

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->[M06T] 175cm3 ?????????
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group