Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna  
  Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe
FAQ  FAQ   Szukaj  Szukaj   Użytkownicy  Użytkownicy   Grupy  Grupy  Galerie  Galerie
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 
Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->Jerzy Pancewicz i SHL 250

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Jerzy Pancewicz i SHL 250 <-Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat->
Autor Wiadomość
pawe86
PostWysłany: Czw 10:14, 23 Lis 2006 Temat postu: Jerzy Pancewicz i SHL 250


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 906
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: wrocław

Mam takie pytanko natknal sie moze ktos na kontakt do Jerzego Pancewicza lub innych żyjacych konstruktorow motocykli SHL????
Lub moze ktos natknąl sie na jakies rysunki dot silnka S07 ??
pytam o to gdyz chcialbym sam sobie zrobic taki silnik na zamowienie tylko nie mam zadnych danych na ten temat.




Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Czw 10:55, 23 Lis 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Mam wielkie szczęście mieszkać w Kielcach tu gdzie robiono najlepsze polskie dwusówy, bywając co tydzień na bazarku, trafiłem troche orginalnych nieużywanych części , byłem tez kiedys spytac sie o rejestracje na żółte tablice, skierowano mnie do jednego gościa, który jest jako chyba konsultant w książce pancewicza, może on by coś wiedział, jestem nie u siebie teraz, więc numeru nie podam i tak na pewno juz nie znajde bo to ponad rok temu było. Ale jak Ci bardzo zależy to zadzwoń do kieleckiego głównego konserwatora zabytków, niech znajdzis ei tam ktos kompetentny, kto ci poda nr do niego.

sory, to ja byłem wasz Ojciec Dyrektor Padam

****************************************
wymoderowano, barteq


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Czw 22:13, 23 Lis 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

A masz jakies czesci na zbyciu? :> Wesoly

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Suchy
PostWysłany: Pią 9:45, 24 Lis 2006 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 1615
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Niby mam kupe 2 motor nadkompletny 3 silniki , ale jak sprzedam a będe potrzebował to nie będe miał z czego, strasznie sie opłaca mieć nadkompletowe części, ponieważ zamierzam używać m-11 w dalekiej turystyce w 2 osoby to musze usztywnić tylne zawieszenie, dlatego przetne jedna sprężyne na pół i wsadze te połówki do tyłów Hyhy . Natomiast części nieuzywane to taki mój fetysz, będe je trzymał i patrzył z uwielbieniem jak zyskują na wartości Hyhy , niektóre maja nawet metki.
Kup jakąs shl do remontu w ogłoszeniach w prasie lokalnej z praktyki wiem ze tam jest najtaniej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość
PostWysłany: Nie 0:04, 17 Gru 2006 Temat postu:







"Natomiast części nieuzywane to taki mój fetysz...."

Dobre dobre, Wesoly i prawdziwe
Powrót do góry
barteq
PostWysłany: Nie 18:43, 28 Sty 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

czy ktoś ma coś więcej na temat tego silnika S07 ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Doli_M11
PostWysłany: Nie 23:39, 28 Sty 2007 Temat postu:


Moderator
Moderator

Dołączył: 31 Lip 2006
Posty: 1090
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Szczecin

[link widoczny dla zalogowanych]
"Do tego miejsca kieleccy
konstruktorzy mogli być twórcami
nowego silnika 250:
ogólne założenia, gabaryty zewn,
pochylenie cylindra, kształt kadłuba,
osłon, sposób mocowania. I do tego
miejsca był to nowoczesny model.
Dalej - w środku maszynerii
decydowali już konstruktorzy bielscy.
I tu kończyła się "europa" a zaczynały
"polskie schody" : wicie, rozumicie!
My by chcieli, ale nie wyszło...

No i nie wyszło! Ale jak zrobić
motocykl bez silnika? "


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
barteq
PostWysłany: Nie 14:34, 04 Lut 2007 Temat postu:


Administrator
Administrator

Dołączył: 26 Lis 2005
Posty: 666
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Rybnik

a czy ktoś ma jezcze coś więcej niz pisze fenix na swoich stronach? czy w książce Pancewicza jest tam coś wspomniane o tym modelu albo jakies innej literaturze??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fenix
PostWysłany: Sob 22:19, 25 Sie 2007
PRZENIESIONY
Wto 13:59, 25 Gru 2012 Temat postu:


Forumowicz
Forumowicz

Dołączył: 19 Sie 2007
Posty: 147
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kielce

Wytwórnia SHL znana był od początku produkcji z dbałości o swoje konstrukcje, także o nowoczesność konstrukcji. W tym modelu ze zdjęcia ( [link widoczny dla zalogowanych] ) widać nowoczesną (tak wtedy sądzono) ramę rurową typu otwartego, to dziś taką konstrukcję ramy uważa się za słaby pomysł (niska sztywność). No ale dążenie do nowczesności było tak silne, że taką właśnie ramę (raczej wadliwą) skonstruowano dla SHL 250. Na usprawiedliwienie konstruktorów można pewnie zapisać to, że ta wada poznana była dopiero znacznie póżniej.
Niektóre firmy motocyklowe długo jeszcze wytwarzały motocykle z taką ramą: np. motocykle MZ z końcowej serii.
A swoją drogą to dobrze, że w eshaelce nie produkowano tego typu ramy, bo pewnie do dzisiaj komentowano by ten fakt jako ściągnięcie pomysłu właśnie z niemieckiego wzoru. Zobaczcie też tyni wahacz --> podobny do emzetowskiego (choć w emzetce - zdaje się - pojawił się trochę później niż zrobiono to w Kielcach).

Do dziś jeszcze spotyka się "komentarze" o skopiowaniu Gazeli (zwłaszcza lampy i baku) z emzetki! A są one nieprawdziwe (tak mogą "komentować" jedynie dyletanci słabo znający historię motocykli połowy ubiegłego wieku). Bo obydwa motocykle projektowane były w stylu zapoczątkowanym przez angielskiego ARIEL-a ( a nie prze emzetkę) - [link widoczny dla zalogowanych] . I wzajemne podobieństwo Gazeli oraz MZ 250 Trophy było raczej niezamierzone. Podobnie było z ramą SHL 250 - moda to moda! Zobaczcie, ile podobnych do siebie samochodów produkuje się obecnie! A motocykli?! Czasami trudno rozróżnić co jest co...

Przy okazji -jeśli dyskusja, to dyskusja - ten artykuł świetnie pokazuje, jak tendecyjne i nieprawdziwe są obiegowe opinie że Polakom zabroniono produkować motocykle o pojemności większej niż 175 ccm i że była to domena jedynie niemiecka i czeska.

Cytat:
...czy gdyby nie komunistyczne władze Polska nie była by potęgą motocyklową...
Dziś, jak opadły trochę emocje antykomunistyczne, jak już na chłodno patrzy się na czasy PRL-u, to trzeba powiedzieć raczej że to właśnie dzięki komunie Polska była... potęgą w liczbie produkowanych motocykli!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum Forum SHL - polskie motocykle zabytkowe Strona Główna->Informacje / Ciekawostki->Jerzy Pancewicz i SHL 250
Skocz do:  



Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
 
 


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
DAJ Glass (1.0.5) template by Dustin Baccetti
EQ graphic based off of a design from www.freeclipart.nu
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group